Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

VildKatt

Warrior
Re: Paxen

Hå, och det var något nytt.

Grabben, jag har blivit synad i sömmarna och är onekligen fortfarande under lupp - inte minst för att jag fortfarande inte har tillgång till min ras eller förmåga, men det gör knappast det olagligt för mig att granska dina argument hårdare. Och jag tänker inte sluta nu heller, speciellt inte eftersom jag anser att det ändå är tämligen relevant med tanke på att du allt mer börjar hamna under tryck.

Så, kom igen! Ge oss en ny analys. Kanske av Persson?

tull

Hero

Persson said:
Jag ändrar min röst.

Röst: Ingen

cepe

Röst: Ingen

Motivering vill ni förmodligen ha: Börjar bli osäker på om min röst på kefka verkligen är rätt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: krank

Oj oj, en dag av brädspel och figurmåleri, så blir det en del att läsa igen...

Nu ska vi se: Det mesta tycks handla om drunksmusslande. Där känner jag tyvärr inte att jag har så mycket att bidra med utöver sånt andra redan sagt, jag har just nu ingen uppfattning i frågan.

Jag gillar att BDG går igenom lite folk; analyser är alltid bra oavsett om man håller med dem eller inte.

Björn den gode said:
Äh, jag är inte tillräckligt säker för att starta ett tåg mot honom men kommer helt klart fortsätta kolla åt det hållet.
Jag skulle bli mycket, mycket förvånad om du inte gjorde det.

Nå; min röst får nog ligga där den ligger tills vidare. Det finns andra som verkar skumma, men det tycker jag nog mycket för att andra röstar på dem just nu; har inte direkt gjort någon djuplodande analys. Kommer dessutom antagligen inte att hinna göra någon innan rundan tar slut, eftersom jag har massor av skol. och yrkesgrejs att försöka ta hand om imorgon.

Vimes

Sillkung

Det är bra. Allt ska granskas.

Fler analyser kommer givetvis, dock tycker jag mig ha en ganska god uppfattning av Persson, varför han inte kommer vara mitt första val. HJK har försvunnit lite under den här rundan, honom borde man kanske kolla lite på.

Vilken fraktion tillhör du, VildKatt?

Björn den gode

Swashbuckler

VildKatt said:
Då ska vi dessutom lägga till faktumet att två borgare redan åkt ut.

Skulle borgarna vara sex personer, är det alltså fyra kvar. Är då dessutom Persson och Paxen två av dem, så är det två kvar. Två kvar av fjorton spelare gör det rätt osannolikt att Vic är en av dem.
Jag måste bara få fråga, vad i hela friden svamlar du om här?

Björn den gode

Swashbuckler

VildKatt said:
Vilken fraktion jag tillhör kommer jag svara på lika säkert som att du gör det, så varför kan du inte börja?
Du har missat nån del i reglerna till det här spelet va?

kefka

Hero
Basenaji, varför ska vi inte outa raser? Först är du emot det och sedan pressar du mig på ras, även i övrigt tycker jag du varit okonsekvens och velig i frågan
Fortfarande inget svar, Basenaji, kan du inte ordentligt förklara varför du tycker vi ska hålla raser hemliga?

kefka

Hero
Måns har frågat mig samma sak, jag tycker du går tillbaka och läser mina svar till honom.
Så med andra ord allt du vet är att en av dina drinkar var "annorlunda", hur vet du då att du blivit förgiftad? Dessutom skulle bägge drinkarna kunnat vara speciella eller vet du att det var en av dem? Vad fick du egentligen exakt veta?

krank

kefka said:
Fortfarande inget svar, Basenaji, kan du inte ordentligt förklara varför du tycker vi ska hålla raser hemliga?
Du vill alltså att han ska avslöja sin kraft utan att ens ha någon bandvagn mot sig? Hur tänker du nu?

kefka

Hero
Du vill alltså att han ska avslöja sin kraft utan att ens ha någon bandvagn mot sig? Hur tänker du nu?
Jag tror Basenaji är överklass, och anledningen till att han vill hålla raser hemliga är att han vet att det skulle kunna vara borgarna till fördel att känna till raser.

Glom

Veteran
En ny dag gryr men i spelet har festen precis börjat, tyvärr har två lämnat men drinkarna fortsätter att flöda.

Basenaji sa igår att han visste att det var dåligt om allas raser var kända men att det var nödvändigt att börja känna på det ändå. Han föreslog att man angav något lite lösare som t.ex. djur/icke-djur, han pressade till o med Purgatory till att säga att hon var djur.
Jag har gjort en liten felaktig lista innan, tänkte förbättra den

Namn.........djur/ej..muterad/ej..Mental/ej..ras

Persson......DJUR.......MUT.......----
kefka.........ej........ej.........ej.....RBT

Vi har alltså SEX raser med i spelet:
Ras........djur/ej muterad/ej Mental/ej
IMM..........ej ej ej
MM...........ej MUT ej
MD..........DJUR MUT ej
MMD.........DJUR MUT MENT
PSI..........ej MUT MENT
RBT..........ej ej ej

#Jag kan bidra med en liten information till: av mina kontkater inom festorganistionen vet jag att det bara finns 4 MM med på festen, och som sagt en av dem är ÖK.

DesertRain

Hero
Glom said:
han pressade till o med Purgatory till att säga att hon var djur.
Purgatory är faktiskt en han.

Glom said:
#Jag kan bidra med en liten information till: av mina kontkater inom festorganistionen vet jag att det bara finns 4 MM med på festen, och som sagt en av dem är ÖK.
Då faller ju teorin om att det finns tre av varje ras. Intressant eftersom Feu innan har använt sådan symmetri i sina spel.

DesertRain

Hero
kefka said:
Jag tror Basenaji är överklass, och anledningen till att han vill hålla raser hemliga är att han vet att det skulle kunna vara borgarna till fördel att känna till raser.
Det är just detta som jag också börjar misstänka, så om inte Basse självmant förklarar sig så bör han drevas mot i senast nästa runda.

krank

Purgatory said:
om inte Basse självmant förklarar sig så bör han drevas mot i senast nästa runda.
Jag tycker nog att man bör ge info när man pressas (genom röster!) snarare än när 1-2 som själva tillhör de misstänktas skara "tycker" det.

Mogger

Hipsteranka
Ok, jag kommer att försöka bevisa min oskuld i gifthärvan under nästa runda. Jag tycker att ni som röstar på mig bör vara medvetna om att det kan tolkas som att ni försöker skydda giftbladaren eftersom en utröstning av mig kommer att gynna smusslaren. Enda sättet vi vet att vi kan få en pusselbit till på är genom att jag och kefka får ge bort drinkar en runda till.

Utöver det så vet jag inte riktigt hur landet ligger. Kan någon ge oss en röstsammanfattning? Har Purgatory sagt något vettigt för att skaka av sig misstankarna? Jag har tid att logga in en gång till idag, om en timme eller men sedan är jag borta resten av dagen så jag behöver hjälp med det.

Glom

Veteran
krank said:
Purgatory said:
om inte Basse självmant förklarar sig så bör han drevas mot i senast nästa runda.
Jag tycker nog att man bör ge info när man pressas (genom röster!) snarare än när 1-2 som själva tillhör de misstänktas skara "tycker" det.
Men det är ju precis det som herr Purgatory säger. Öhh nä, han har ju röstat på kefka. Jag tycker som krank här, först när Basenaji är mer misstänkt än kefka så bör han pressas.

Av kefkas kritik av Basenaji drar jag slutsatsen av att de inte är på samma sida, min egna teori är ju att kefka och Måns har en giftkomplott så då skulle det göra Basenaji grön. Eller så är min teori kass.

Jag skulle vilja veta mer om Måns för att känna på min teori, kefka har ju redan outat en del. Måns har visserligen bidragit mycket kring att reda ut förgiftningen men om mer än jag och en till röstar på honom så kanske det går att få ut något mera.

tull

Hero
Det är väll ingen hemlighet att jag misstänker Basenanji längre? Jag tror att ett drev mot honom kan vara värdefullt.

Röst: Basenanji

Glom

Veteran
Här är rösterna, i god medeltida anda kopierad från tidigare listor oräkneligt antal gånger. hojta om det känns fel.

Röstningsläget den senaste tiden:

Glom 5 (Vimes Vildkatt krank Paxen Zebulon)
kefka 3 (Hellzon Vicotnik hjk)
Zebulon 2 (Rising Måns)
Purgatory 1 (Basenanji)
Hellzon 1 (Björn den Gode)
Måns 1 (Purgatory)

Måns->kefka

kefka 4 (Hellzon Vicotnik hjk Måns)
Zebulon 1 (Rising)
Purgatory 1 (Basenanji)
Måns 1 (Purgatory)

Glom->Zebulon

kefka 4 (Hellzon Vicotnik hjk Måns)
Zebulon 2 (Rising Glom)
Purgatory 1 (Basenanji)
Måns 1 (Purgatory)

Basenanji->kefka

kefka 5 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji)
Zebulon 2 (Rising Glom)
Måns 1 (Purgatory)

Persson->kefka

kefka 6 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji Persson)
Zebulon 2 (Rising Glom)
Måns 1 (Purgatory)

kefka->Glom

kefka 6 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji Persson)
Glom 6 (Vimes Vildkatt krank Paxen Zebulon kefka)
Zebulon 2 (Rising Glom)
Måns 1 (Purgatory)

Zebulon->kefka

kefka 7 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji Persson Zebulon)
Glom 5 (Vimes Vildkatt krank Paxen kefka)
Zebulon 2 (Rising Glom)
Måns 1 (Purgatory)

Purgatory->kefka

kefka 8 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji Persson Zebulon Purgatory)
Zebulon 2 (Rising Glom)

Glom->kefka

kefka 9 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji Persson Zebulon Purgatory Glom)
Zebulon 1 (Rising)

Vicotnik->Ingen

kefka 8 (Hellzon hjk Måns Basenanji Persson Zebulon Purgatory Glom)
Zebulon 1 (Rising)
Ingen 1 (Vicotnik)

Måns->Ingen

kefka 7 (Hellzon hjk Basenanji Persson Zebulon Purgatory Glom)
Ingen 2 (Vicotnik Måns)
Zebulon 1 (Rising)

Basenanji->Purgatory

kefka 6 (Hellzon hjk Persson Zebulon Purgatory Glom)
Ingen 2 (Vicotnik Måns)
Zebulon 1 (Rising)
Purgatory 1 (Basenanji)

Måns->Purgatory

Purgatory 2 (Basenanji Måns)
Zebulon 1 (Rising)
Ingen 1 (Vicotnik)

Vimes-> Paxen

Glom 4 (Vildkatt krank Paxen kefka)
Zebulon 1 (Rising)
Ingen 1 (Vicotnik)
Paxen 1 (Vimes)

Paxen -> Björn den Gode

Glom 3 (Vildkatt krank kefka)
Zebulon 1 (Rising)
Ingen 1 (Vicotnik)
Paxen 1 (Vimes)
Björn den Gode 1 (Paxen)

Vimes -> Måns

Zebulon 1 (Rising)
Ingen 1 (Vicotnik)
Björn den Gode 1 (Paxen)
Måns 1 (Vimes)

Björn den Gode -> Zebulon

Zebulon 2 (Rising, Björn den Gode)
Ingen 1 (Vicotnik)
Björn den Gode 1 (Paxen)
Måns 1 (Vimes)

Glom -> Måns

kefka 5 (Hellzon hjk Persson Zebulon Purgatory)
Måns 2 (Vimes Glom)
Ingen 1 (Vicotnik)
Björn den Gode 1 (Paxen)

Persson -> Ingen

kefka 4 (Hellzon hjk Zebulon Purgatory)
Måns 2 (Vimes Glom)
Ingen 2 (Vicotnik Persson)
Björn den Gode 1 (Paxen)

VildKatt

Warrior

Enkelt.

Vandraren och Pilzeman var borgare, och både åkta ut i förra spelomgången.

De flesta verkar ha clearat Paxen och Persson för att vara gröna, som båda avslöjat sina förmågor och fraktion (om man vågar lita på allt), vilket gör fyra borgare.

Om vi antar att det finns ungefär sex borgare så borde det alltså finnas två kvar, i den mån Paxen och Persson alltså är Borgare, vilket gör det osannolikt att Vicotnic skulle vara en av de sista två bedömt på hur många spelare som är kvar.

Sexton kvarvarande spelare, minus Persson och Paxen (som eventuellt är gröna) är lika med fjorton.

Alla de fjorton kan omöjligt vara hederliga. Förra gången jag spelade var ju varulvarna fyra eller fem, och TDF finns också där ute, liksom en eventuell siare och en väktare. Alltså är det fortfarande osannolikt att Vicotnik är Borgare även om det förstås inte är omöjligt.