Tack, här är alltså senaste:
kefka 4 (Hellzon hjk Zebulon Purgatory)
Glom 4 (Vildkatt krank Paxen kefka)
Purgatory 2 (Basenanji Måns)
Zebulon 2 (Rising, Björn den Gode)
Måns 2 (Vimes Glom)
Ingen 2 (Vicotnik Persson)
Björn den Gode 1 (Paxen)
Mitt problem är att jag inte kommer att hinna ändra min röst, så den jag har nu kommer att sitta där. Jag tycker att röster på mig och kefka är värdelöst. Vi vill ha klarhet i drinkmysteriet så snart som möjligt. Nu gissar jag visserligen att det finns en tredje part i dramat, själva smusslaren, som smusslar i något i drinken mellan det att den byter ägare. Frågan är om om smusslaren uppger givare eller mottagare? Det förra innebär att det är relativt lätt att frejma mig eller kefka men jag tycker också att det senare låter lite osannolikt. Varför blanda in drinkarna öht i så fall?
Just nu tycker jag att nästan alla verkar skumma. Jag har motiverat flera av dessa men en hel del har ännu inte hamnat under min lupp - Björn, Hellzon, Vildkatt, Rising, hjk, mfl - så jag kommer så snart som möjligt att ta tag i er. Än så länge har jag ägnat mig åt att leta efter märkligheter i motiv och inlägg men har inte gjort någon djupare analys av informationen. Egentligen tycker jag att det är enklare att göra det när vi hittat vår första avvikelse. Smusslaren kan vara en sådan, men hellre en överklassare.
Så, jag ska snabbt kolla Purgatorys försvar, sedan måste jag bestämma mig.