Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Vicotniks lista 7/3-10

Vicotnik said:
Btw går det att komma åt filen från min server?
För min del iaf, och tydligen kommer Zoho åt den också.

Ond bråd död

Swashbuckler

Vi skulle kunna kräva att Måns och Kefka dricker sina egna drinkar denna gång. Och ingen annan ger dem sin drink, så det syns om de ger den till nån annan.

Inte helt stensäker plan iofs.

Glom

Veteran

hjk said:
Vi skulle kunna kräva att Måns och Kefka dricker sina egna drinkar denna gång. Och ingen annan ger dem sin drink, så det syns om de ger den till nån annan.

Inte helt stensäker plan iofs.
Det är en variant på Måns plan att Måns och kefka skall ge till den som är på väg att bli utröstad. hjk-planen har fördelen att man kan kontrollera alkoholhalten på måns o kefka.

Planen går ut på att ingen annan då kommer få nånting i drinken. Om någon får något i drinken så finns det en smusslare som tvångsmässigt lägger saker i drinkar.

Jag har ett eget förslag:
Måns ger till spelare X
kefka ger till spelare Y
Ingen annan skall då få något i drinken om det inte finns smusslare.
Spelare X och Y får sedan berätta om de fått något i drinken, då friskrivs åtminstone en av Måns o kefka men smusslarteorin finns kvar.

Glom

Veteran

Vicotnik said:
Vicotnik said:
Lista bör vara helt up to date nu.
Kan ha missat eventuella förmågor eller ras claims som folk har gjort och i så fall vore det trevligt om någon kunde posta dem på nytt.
...
Så då ska filen vara uppdaterad.
...

Btw går det att komma åt filen från min server?
filerna går bar att komma åt på alla sätt. fiffig grej zoho.

Två missade förmåge-claims:
Zebulon går ut i #680680 att
-har passiv information (som inte påverkas av alkohol men sånt står inte i din lista)
Purgatory
-kan sia ras (eller krank-liknande förmåga)

kefka

Hero

Jag har ett eget förslag:
Måns ger till spelare X
kefka ger till spelare Y
Jag skulle kunna säga till i förväg vem jag ger min drink. Ni kan väl diskutera om ni tror att det är ett bra drag eller ej.

kefka

Hero

kefka: kan du motivera varför du gav din drink till Vicotnik en gång till snälla?
Som jag skrev ovan, för att jag inte ville ge den till mig själv och för att jag inte tror/trodde att Vicotnik hör till överklassen.

Basenanji

Postd20modernist

Varför ville du inte ge den till dig själv?

Björn den gode

Swashbuckler
Purgatory

Rösten föll på dig och om du tycker att informationsletande är ett dåligt motiv för att rösta på någon får du mer än gärna förklara varför.
Ok, det här är alldeles för utstpritt röstande, jag har redan i ett tidigare inlägg klargjort varför jag tycker att alla bör rösta på zebulon, men tänkte att jag skulle kika på de andra två små dreven också, först Purgatory:

Det känns som att Purgatory hela tiden tassar omkring lite i utkanten av diskussionen och genomgående så motiverar han sina röster med att att han vill pressa ut information.
Anledningen till att det här är ett dåligt argument är för att vi vill pressa ut information av dom som är mest misstänkta, om det bara vore så att vi ville ha så mycket information som möjligt så skulle ju alla kunna gå ut och säga allt, eller vi skulle kunna säga det i bokstavsordning eller vad som helst, men det är vi ju säkert överens om att det inte är bra. Att man får information ur ett drev är alltså en bi-produkt och kan aldrig vara orsaken till att lägga en röst (det var fler som missade det här när dom röstade på krank förra rundan).

Att han fortfarande misstänker Basenanji tycker jag känns konstigt, och han spelar dessutom sjukt laid-back, när han skriver det här till exempel:
Det ser ju ut som antingen Glom eller Kefka kommer att ryka denna rundan, så vi får väl se vad som händer om så blir fallet.
så är det 71 timmar kvar till deadline. Antingen så är han överklass och i så fall är vi nog inte nära att lyncha någon överklass med tanke på hur lugn han är, eller så bryr han sig helt enkelt inte.

Av det jag kan få ut så tycker jag att det verkar vara ett helt ok drev på Purgatory.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Purgatory

Ja, BDG, så hoppa på drevet då ?!

---

Röstningsläget just nu:

kefka 4 (Hellzon hjk Zebulon Purgatory)
Glom 3 (Vildkatt krank kefka)
Purgatory 2 (Basenanji Måns)
Zebulon 2 (Rising, Björn den Gode)
Måns 2 (Vimes Glom)
Ingen 2 (Vicotnik Persson)
Björn den Gode 1 (Paxen)

1) Jag vill inte släppa Purgatory. Han har inte tillfört mycket i runda två. Hans inlägg är ofta rätt innehållslösa. Om andra hakar på mitt drev mot dig tycker jag att du ska outa din ras. Det kan göra större skillnad än du anar.

2) Jag har svårt att tro att alla varulvar röstar på samma person. Det betyder att man kolla listan ovan och titta efter mönster uppifrån och ned. (Fast... kan Hellzon, hjk, Zeb och Purg vara varulvar? Det vore bara för mycket, men tänk om...)

3) Jag skulle vilja se fler diskutera följande:

Hur många av varje ras finns det?
IMM (4)
MM (4)
MD (3)
MMD (2)
PSI (2)
RBT (3)

...mina siffror är bara gissningar. Hur ser era gissningar ut?

Kom ihåg att måndagar (och torsdagar) ofta innebär liten aktivitet. Dvs chansen att ett nytt drev startas är rätt liten; alternativt det är svårt att vända ett drev på en måndag/torsdag.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Björn den gode said:
Att han fortfarande misstänker Basenanji tycker jag känns konstigt, och han spelar dessutom sjukt laid-back, när han skriver det här till exempel:
Purgatory said:
Det ser ju ut som antingen Glom eller Kefka kommer att ryka denna rundan, så vi får väl se vad som händer om så blir fallet.
så är det 71 timmar kvar till deadline. Antingen så är han överklass och i så fall är vi nog inte nära att lyncha någon överklass med tanke på hur lugn han är, eller så bryr han sig helt enkelt inte.

Av det jag kan få ut så tycker jag att det verkar vara ett helt ok drev på Purgatory.
Purgatory är en spelare jag inte lyckats få något grep om, har börjat gå igenom hans poster från runda ett och jobbar mig sakta men säkert framåt, kommer komma med ett mer utförligt uttalande om honom senare, men fram till dess så lägger jag min röst på honom.

Röst: Puragtory

Min motivering till det just nu innan jag har gått igenom hans inlägg är att jag vill se hur han reagerar under press.

Björn den gode

Swashbuckler
Glom

Om Purgatory var ett helt ok tåg, så är ju det här tåget helt knasigt. Visst det fanns en poäng med det i början av dagen men sen dess har han verkligen spelat upp sig, jag ser en nyböjrare som försöker, och att han ändrade sig i sin outning tycker jag är ett starkt godhetstecken, varför? Om vi utgår från att överklassen har planer extremt långt i förväg (vilket inte brukar funka nåt vidare ändå med tanke på hur mycket som händer) så är liksom den här tankegången ganska omöjligt, "Hm, jag tror jag bluffar en passiv förmåga om att det finns en överklass som är muterat djur", knappt tre minuter senare "NEJ jag bluffar att det är en muterad människa istället som är överklass det måste ju vara bättre".

Att han skulle tänkt så själv känns helt orimligt, om man nu tänkt fel först så håller man väl bara tyst sen vad skulle det spela för roll vilken ras man bluffar om. Enda skälet jag kan tänka är att överklassen sagt typ: "Om någon behöver bluffa en förmåga, bluffa att det finns en MM som är överklass" men det känns jättekonstigt (om inte annat för att man inte kan veta vilka andra förmågor som kommit ut innan).

Nä vildkatt, krank, kefka, bättre kan ni.

Vimes

Sillkung
(Jag har fått StarCraft II-betan, men jag ska försöka vara aktiv ändå. Det har varit en hel del att läsa in här.)

Först och främst vill jag dra tillbaka min röst från Måns. Drinkgivandet är skumt, och Måns agerande kring det. Inget snack om den saken. Dock har han (med flera) rätt i att det kanske är dumt att rösta ut honom eller Kefka för den saken, och istället kontrollera vad som händer med deras drinkar nästa runda.

Drevet mot Purgatory ser ok ut. Purgatory spelade bättre i förra spelet (där han var bybo), här ligger han i utkanten och lurkar. Ska kolla in det mer innan jag bestämmer mig dock.

Jag har uppfattat att det finns flera intressanta relationscirklar (eller ja, igår när jag skulle sova tänkte hade jag flera intressanta tankar som nu verkar väldigt diffusa...), så när den första varulven ryker tror jag att vi kan ha flera solida case mot andra. Ska kolla in det här mer.

Glom litar jag fortfarande inte på.

Den stora frågan känns dock som om man ska våga lita på Basenanji eller inte. Jag har varit lite sugen på att komma ut lite försiktigt med min ras, men har inte bestämt mig ännu.

Som sagt den del att kolla på. Får återkomma. Tills vidare:

Röst: Ingen

Björn den gode

Swashbuckler
Zebulon ska ju dö

Ja, BDG, så hoppa på drevet då ?!
Nä alltså det funkar ju inte, i det här inlägget (och svaret till det) Zebulon del 1 så förklarar jag varför Zebulon är jätte jätte scum, han har försagt sig och han kunde inte på ett bra sätt förklara varför. Efter det har han varit helt tyst hela dagen. Så liksom ok att ni röstar på Purgatory men alla andra borde rösta på Zebulon, för om han inte på något märkligt sätt lyckas slingra sig ur det här så är det han jag vill döda.

Glom

Veteran

Jag ser inte varför ni ser Purgatory som den mest misstänkte. Han har svarat på anklagelserna och gått ut med att vara ras-siande djur. Mer konkret än så avråder ju bl.a. du(Basenanji) ifrån.

Det finns ju andra som inte har kommit med någon rasinfo, bl.a. du själv. Själv så skulle jag vilja utnyttja den "nåntingidrinken"-pressen som är på Måns att få ut mera, han har ju kommit med mindre än kefka. Kanske lite om förmågan så man ser att den inte har med drinkar att göra eller som du föreslår, ett djur/icke-djur statement.

Rasantal
Jag funderade över varför du minskade PSI med en, men trodde det var något som du visste med din förmåga. Det är för övrigt min gissning också, hälften är fortfarande människor men den minst vanliga varianten minskar med en.

Hellzon

Långsamma Vargen

hjk said:
Vill vi verkligen att fler ska drabbas av eventuell förgiftning?
Vill och vill, i nuläget tror jag inte det gör något. Vic lever ju.
Är kefka eller Måns skyldiga tar vi dem ändå i nästa runda, är de oskyldiga hjälper det ju inte att vi lynchar dem.

Basenanji

Postd20modernist

Jag kan inte tänka mig att Feu hittar på en roll som går ut på att smussla drinkar och är så lätt att spåra. Om Vic hade blivit smittad av DTF så hade han aldrig berättat om sin förgiftning.

Återstår två alternativ:

-Någon ville skydda Vic. (O det är en nybörjarväktare tror jag att denne tar hårt på Vics listor. Kom bara ihåg att det finna andra att skydda också...)

-Smusslaren vinner när alla smittade+smusslaren är 50% av återstående deltagare. I så fall är Måns och kefka rena.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Zebulon ska ju dö

Jag fattar inte din Zebulon 1-post. Kan du utveckla vad Zebulon försäger sig om?

krank skrev följande 4/3 kl. 22.50 (#680531)

krnak said:
Jag söp ner mig själv. För min förmåga funkar inte vid 0%.
Jag trodde att Zebulon refererade till den posten när han svamlade om att alla visste att krank behövde nåt innanför västen.

Samtidigt så har du rätt i att Zebulon är så tyst idag.
Det är skumt. Plus att han tidigt i spelet ursäktade sig med jobb.

Drev mot Zebulon och Purgatory tror jag vore bra.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Glom

Björn den gode said:
Nä vildkatt, krank, kefka, bättre kan ni.
Jag har varit för upptagen med skolarbete och jobb (sportlovet tar slut imorgon; förberedelser etc måste vara klara) för att hinna med annat än mycket korta inpass, inga större eller djupare analyser eller så.

Men; av vad jag kan se är Glomtåget tämligen överspelat. Jag ska försöka informera mig närmare under kvällen idag och imorgon, men jag har en jäkla massa annat att göra så jag kan inte lova att jag kommer fram till något genialt.

Just nu kan jag däremot göra såhär:

Röst: Ingen

Efter att ha försökt följa inläggen som kommit under Runda 2 finner jag definitivt ingenting som garanterat grönar någon, och heller ingenting som är tillräckligt tydligt för att jag direkt ska kunna peka på det som garanterat varulvigt. Just nu kan jag inte skilja agnarna från vetet.

Ond bråd död

Swashbuckler

Jag förstår inte heller varför en massa halvskumma ska tågas mot när det finns riktigt helskumma som Krank, Zebuloan Kefka, Måns och öh, vad den sista nu hette.

Purgatory kanske skrev fel en gång, men sen dess har det ju hänt så jäkla mkt.