Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Basenanji

Postd20modernist
Re: Vicotniks lista 7/3-10

Ooookej, nu har 'Ingen' tre röster och tungan på vågen känns stor, fet och obehaglig.

Samtidigt undrar jag om det är något som har skrivits som har rört om i grytan? Har BDG sagt något väldigt smart angående Zebulondrevet?

Hm.

I spoilern ser ni hur den senaste halvtimmens röstning har sett ut:

kefka 4 (Hellzon hjk Zebulon Purgatory)
Glom 3 (Vildkatt krank kefka)
Purgatory 2 (Basenanji Måns)
Zebulon 2 (Rising, Björn den Gode)
Måns 2 (Vimes Glom)
Ingen 2 (Vicotnik Persson)
Björn den Gode 1 (Paxen)

Vicotnik->Purgatory

Purgatory 3 (Basenanji Måns Vicotnik)
Måns 2 (Vimes Glom)
Ingen 1 (Persson)
Björn den Gode 1 (Paxen)

Vimes-> Ingen

Ingen 2 (Persson Vimes)
Måns 1 ( Glom)
Björn den Gode 1 (Paxen)

krank->Ingen

Ingen 3 (Persson Vimes krank)
Glom 2 (Vildkatt kefka)
Måns 1 ( Glom)
Björn den Gode 1 (Paxen)

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Zebulon ska ju dö

Alltså i den här posten zebulon svamlar så skriver Zebulon i sin attack mot Paxen att alla visste (innan den här rundan började) att kranks förmåga inte fungerade innan han blivit full.

Det är det som är så himla konstigt, för det första så visste inte alla det, jag till exempel hade inte fattat det. För det andra så är det ju i så fall väldigt konstigt att han inte ger sin drink till krank:
Jag gav min drink till Persson.
Hellre aktiv än suput var mitt motto så försökte påverka läget hellre än att ta den själv.
för om han nu tror sig veta att krank behöver ha sprit, varför hjälper han inte till med det i så fall?

Det finns dock en förmildrande omständighet i ett inlägg under dag ett, där Zebulon tycker krank direkt borde ha sagt att hans förmåga påverkas av alkoholintag. Men hur det nu är så måste vi få ut honom på banan.

Glom

Veteran

Jag var själv o röstade på Zebulon och hade i min hypotesvärld konstruerat att krank och Zebilon var i maskopi. Men när man läser inläggen från kvällen då krank diskuterar sin förmåga ser man att Zebulon var aktiv på forumet i den vevan, så han kan mycket väl ha fattat/gissat att kranks förmåga inte fungerade i runda 1. Jag läste inläggen någon timme efter de skrevs och kopplade inte, men bara för att jag och Björn inte fattar betyder ju inte att Zebulon inte fattar.

Jag tror att Zebulons föråga har liknande promillegräns som kranks, dvs funkar inte på 0%. Lättare att dra sån slutsats då. --hmm, nä då skulle han ju gett till sig själv.--

Däremot är Zebulons drinkgivarmotivering rätt skum.

Glom

Veteran

Apropå Zebulon blev han pressad i början och sa i inlägg #680680 att

Zebulon said:
Rising said:
ja, ser man på, Zebbe går till ut med att prata om den tredje fraktionen i sitt första inlägg: "Ingen DTF än så länge. Vad väntar de på?" och vill pressa Basenanji (vår DTF-jagare?) på information.

Jag vill pressa Zebbe att avslöja sin förmåga:

Röst: Zebulon
Jag vill helst inte avslöja min förmåga kan jag säga redan nu.
Som jag tidigare sagt påverkas inte min förmåga av alkohol.
Det är nämligen en ganska lam förmåga. Det är inte ens en förmåga. Det är information. Denna information kan nog användas av flera fraktioner för att luska ut vem som är vem. På något sätt är den en del av den mytomspunna flerstegsraketen.

Jag har funderat på att bara rapa ut informationen men dels har jag sagt att jag inte skall outa så jävla mycket och dels tror jag faktiskt att det kan vara väldigt olämpligt.

Om jag blir pressad måste jag tolka det som att kollektivet vill att jag skall snacka och då gör jag det men jag är inte säker på det kommer hjälpa borgarna.
Jag skulle kunna nöja mig med att få svar på om Zebulons information rör raser. Vi har flera såna och har ju börjat pussla lite smått.

Glom

Veteran

hjk said:
Jag förstår inte heller varför en massa halvskumma ska tågas mot när det finns riktigt helskumma som Krank, Zebuloan Kefka, Måns och öh, vad den sista nu hette.

Purgatory kanske skrev fel en gång, men sen dess har det ju hänt så jäkla mkt.
Förresten hjk. du har inte haft någon mer motivering än "jämna tåg" för din röst. Två gånger har du dock sagt att Måns borde undersökas men inte haft tid.
Jag skulle vilja se en motivering på din superskurklista.

Röst: hjk

Detta innebär att jag lämnar mitt Måns-spår för denna runda. Måns o kefka är fortfarande mina huvudmisstänkta men med operation UNID "Undersökning av Någonting I Drinken" så har de ögonen på sig till nästa gång.

DesertRain

Hero
Re: Purgatory

Basenanji said:
1) Jag vill inte släppa Purgatory. Han har inte tillfört mycket i runda två. Hans inlägg är ofta rätt innehållslösa. Om andra hakar på mitt drev mot dig tycker jag att du ska outa din ras. Det kan göra större skillnad än du anar.
Hur mycket har du tillfört själv egentligen? Det enda du har gjort är att varna folk för att gå ut med ras och sedan ändra dig och säga att det nog är okej ändå samt varit på mig och du verkar inte ge dig trotts att jag vid flera tillfällen har förklarat mitt agerande och svarat på alla dina frågor. Du har inte funderat på att vidga dina vyer lite? Du tycks lite väl låst i ett tankesätt.
Och till alla er som gnäller på att jag inte har skrivit så värst mycket så bör ni inse att vissa har ett liv utanför forumet och kanske inte har tid med att sitta här hela dagen och uppdatera sig på allt som händer.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Björn den gode said:
för om han nu tror sig veta att krank behöver ha sprit, varför hjälper han inte till med det i så fall?
Det är, faktiskt, en rätt bra fråga. Jag hoppas Zeb tänker svara på den.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Purgatory

Det märks att du inte har tid att hänga här för jag har skrivit massvis om olika prylar i den här rundan. :gremcool:
Kolla lite vad jag har skrivit...eller...svara bara på frågan vilken ras du är. :gremgrin:

Hellzon

Långsamma Vargen
Purgatory

Den här får bli snabb, ska till jobbet om en halvtimme.

#679758: Bra med rasoutning.
#679768: Oftast dåligt med förmågeoutning.
#679871: Röstar Vildkatt.
#679961: Byter till Glom som inte tillfört något.
#680216: Röstar krank för att få ur honom information.
#680236: Röstar Rising då krank yttrat sig. Finns ett drev, kanske kan vi få info ur Rising?
#680418: Gillar inga drev, röstar Måns.

Runda 2

#680514: Tycker att de som röstade på Vandraren "i mitten" kan vara intressanta att titta på.
#680525: Gav sin drink till Glom med i mitt tycke skum motivering.
#680777: Hintar att hans förmåga är relaterad till ras.
#680796: Skriver om "de i mitten" (Persson, kefka, Måns, tycker de två sistnämnda är skumma). Röstar Måns.
#680872: Byter till kefka för att ingen annan vill rösta Måns.
#680938: Förmågan "liknar kranks", är ett djur.

Mycket hoppande (skulle en ÖK våga det?), skum drinkmotivering (hm), mycket spelteori mellan de konkreta inläggen. Javafan, det är bättre än kefkadrevet.

Röst: Purgatory

Hellzon

Långsamma Vargen

kefka 3 (hjk Zebulon Purgatory)
Purgatory 4 (Basenanji Måns Vicotnik Hellzon)
Glom 2 (Vildkatt kefka)
Björn den Gode 1 (Paxen)
hjk 1 (Glom)

Glom

Veteran

Om det nu är ett drev efter Purgatory så har jag en (tre) fråga till honom.
Använde du din förmåga i runda 1?
Var det på någon som gett ut info om sin ras ?
Stämmer det du fick reda på med vad som sägs?

DesertRain

Hero
Purgatory outar allt

Min ras Mentalt Muterat Djur, min förmåga är att sia hurvida någon är ett djur eller inte, alltså antingen MD eller MMD. Dock slutar förmågan att fungera vid 60% alkohol.
Första rundan siade jag Persson för att kolla om det han sade var sant eller falskt. Svaret blev att han antingen är MMD eller MD, alltså talade han sanning eftersom han sa att han var MD.

Det var allt så alla som fortfarande röstar på mig bör komma med en JÄVLIGT bra förklaring på varför de gör det.

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Purgatory outar allt

Ja, tyvärr börjar det dessutom bli väldigt ont om tid, så alla som lägger röster nu hoppas jag verkligen lägger dom på en som dom vill se dö, det är för sent att vända nästa bandvagn nämligen.

Basenanji

Postd20modernist
Basse backar

Okej, bra Purgatory.

Jag röstar på Zebulon utifrån BDG och Risings resonemang.

Och så hade jag en fråga till kefka: Varför ville du inte dricka din egen drink?

Basenanji

Postd20modernist
Re: Basse backar

Purgatory 4 (Basenanji Måns Vicotnik Hellzon)
Glom 2 (Vildkatt kefka)
Björn den Gode 1 (Paxen)
hjk 1 (Glom)

Basenanji->Zebulon

Purgatory 3 (Måns Vicotnik Hellzon)
Zebulon 3 (Rising, Björn den Gode Basenanji)
Glom 2 (Vildkatt kefka)
Björn den Gode 1 (Paxen)
hjk 1 (Glom)

Visst är det lite enklare att kolla röstningsläget så här? Vi kan väl göra det till en vana att klippa en en sådan med jämna mellanrum, för tydlighetens skull.

Vimes

Sillkung

Fuck. Allt suger.

Jag vill inte rösta ut Glom längre. Kefka och Måns borde få en runda till för att undersöka drinkgivandet. Purgatory har outat sig i säkerhet (för tillfället). HJK vill jag kolla in, men har inte ordentligt med tid. Den enda som är kvar är Zebulon, som har bajsat på bordet och nu verkar villrådig och inte svarar på misstankarna. Dock har jag haft en bra känsla inför honom tidigare. Hursom suger det på flera sätt att inte rösta på någon, så:

Glom

Veteran

Basenanji said:
Okej, bra Purgatory.

Jag röstar på Zebulon utifrån BDG och Risings resonemang.

Och så hade jag en fråga till kefka: Varför ville du inte dricka din egen drink?

Menar du att Zebulon omöjligt kunde ha förstått att kranks förmåga inte fungerade vid 0 %. Zebulon har i första runden en utläggning om hur han tänker gällande drinkutgivandet och säger i inlägg #680360 enligt quote nedan. Lite vagt skäl för att rösta ut nån tycker jag. Zebulon får gärna förklara igen varför han inte ville få igång kranks förmåga, dock.
Zebulon said:
Jag dras till De Tre Stora för de säger så mycket och jag har svårt att hänga med i deras resonemang. Dessutom borde statistiskt sett nån av dom vara varulv, fast jag vet att det inte är nåt starkt skäl.
Jag skulle vilja rösta mer på nån av dom för att pressa fram mer info. Krank tex rapade upp en förmåga och sen inget mer. Visst det var väl bra men jag ville ju cleara honom. Sen hintar om att det kan vara alkoholintag kopplat tills hans förmåga.
Det kunde han sagt från början!
Då hade jag åtminstone vetat om jag skulle ge honom en drink eller inte.

Björn den gode

Swashbuckler

Ja, du har helt klart en poäng här, det jag tycker är lurigt är hur han får ihop följande:

1. Han tycker det är helt uppenbart att Kranks förmåga inte fungerar vid 0%.
2. Han ger inte Krank sin drink utan ger den till Persson för att.. tja av nån anledning.
3. Han har dagen därpå glömt bort varför han tyckte det var uppenbart och hittar inte själv citatet som du gav.

Men, det kan finnas en förklaring på det här som jag kan acceptera, det är ju bara det att han varit helt tyst under helgen som liksom inte talar till hans fördel, det plus att han senaste han pratade misstänkt Paxen vilket jag tycker verkar skumt. Det är bråttom nu för Zebulon helt enkelt.

Som jag skrev tidigare, om jag hade uppfattat Kranks signaler så hade jag känt mig smart, och då hade jag inte glömt bort ett dygn senare vilka signaler det var jag uppfattade.

Björn den gode

Swashbuckler

Jag är inte alls säker på att kefka borde få en runda till på sig, att han inte direkt attackerade Måns är tillexempel jätteskumt även om han inte skickade gift.