Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Glom

Veteran
Re: regler

Jag tar o ställer mig på Basenajis sida av rummet.
Jag tar för givet att han byter röst från Purgatory när han loggar in, argumenten var mest åt hållet att Purgatory inte förklarat sig och det gjorde han ju med en gång efteråt och outade dessutom att han var ras-siande djur som inte vill ha alkohol. Efter det har inte Basenanji varit inne.

Alltså, lite vag ras-outning vore bra.

shit, jag läste just om #680974 och insåg att det var björn den gode och inte Måns som sa att han förstod Basenajis förmåga, att den skulle leda till att Basenaji försvann och att han då skulle berätta vad det gick ut på. ursäkta, ser att Måns redan hunnit rätta mig.

Rising, tack för infon. Nu skall jag läsas Basenanjis uttalande igen, för att se om han såg bevis för DTF. Jag kommer gå på "scum"-linjen tills vidare, antingen är man borgare eller så är man inte och då ska man röstas ut.

Basenanji

Postd20modernist
Rollspel.nu-för folk med fantasi?

Asså, jag blir otroligt förvånad över att allt det jag breadcrumbat om min förmåga ändå inte går fram? :gremsuck:

Ni måste ha lite fantasi väl?

Jag har också vid flera tillfällen talat om att min förmåga är bra för både Överklassen och Borgarna; dvs om vi pinpointar Överklassen via min förmåga så gör vi det mot risken att de kan pinpointa viktiga roller. Jag känner mig ännu mer osäker på om det är läge att göra det just nu mot att det verkar finnas 4 MM och inte tre. I så fall ser det ut så här:

IMM 3
MM 4
MD 3
PSI 2
MMD 3
RBT 3

Det gör att ras är extra känsligt att outa.

/Basse, flyttar inte sin röst

Vicotnik

Den onde
Staff member
Glom said:
Måns och kefka däremot har ju förgiftat vicotnik, att rösta på någon när de har bevis mot sig tycker jag är helt rätt-det kan väl inte vara att sätt att dölja en röst på en borgare?
Det är något som vi har misstankar för, det är inget som är självklart att det är just dem, det kan vara som Rising har sagt att någon har lagt något i någon av deras drinkar som de sen ger bort. Och vi vet inte heller vad det innebär att få något i sin drink. På ditt inlägg låter det som det är en självklarhet att båda två tillsammans är skyldiga till att smussla ner något i min drink.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Paxen

Persson said:
Glom said:
VildKatt said:
Du glömde visst helt outandet från Paxen gällande hans förmåga i din lista. Paxen är en av få som outat det mesta och därmed har varit grön rätt länge - i alla fall i mina ögon, så varför ens dra upp det OCH dessutom missa det viktigaste?

Underligt. Känns lite som "en lista som ska få mig att framstå bättre än vad jag är".
Jag har med Paxen och några skäl att misstänka honom, de handlar bara om hans outande. Att han går ut på det sättet tyckte jag var underligt och gör honom inte "grön".

Och ja, det är "en lista som ska få mig att framstå bättre än vad jag är". Vimes tjatade ikväll på att jag skulle göra en sån här. Jag har tyckt dom här evighetslånga listorna var rätt meningslösa men det var rätt intressant att göra den, det gav mig själv en hel del när jag sammanställde de fakta jag hade. Så nu förstår jag bättre varför andra gör dem.

Men som jag sagt tidigare är det bara förgiftarparet Måns och kefka-roboten som jag tror är ÖK.
Fast är det inte en ganska dålig förmåga att förgifta någon om man är överklass?

Dessutom, något som jag börjat fundera över är om man kan vara 100% säker på att Vicotnik talar sanning. Tänk om han hävdar förgiftningsgrejen bara för att på så sätt kunna spela ut borgare?

Finns det någon tydlig fail i min tanke här?
Nej, dina tankar kan mycket väl vara rimliga, och det är vetigt att ifråga sätta ett sådant uttalande som jag gjort angående att jag fått något i min drink. Jag kan tyvärr inte bevisa att det är sant, utan detta kan endast bevisas om någon mer får något i sin drink nästa runda. Och min mardröm skulle vara ifall en Överklassare skulle få det i sin drink och välja att hålla tyst om det, för då skulle jag garanterat ryka nästa runda eftersom jag då har 'ljugit'.
Och skulle jag vara överklass så skulle all den här uppmärksamheten som jag dragit på mig vara extremt onödig då jag istället kunnat legat och lurkat i mörkret så att säga.

Hellzon

Långsamma Vargen
Måns said:
Vi vill ha klarhet i drinkmysteriet så snart som möjligt. Nu gissar jag visserligen att det finns en tredje part i dramat, själva smusslaren, som smusslar i något i drinken mellan det att den byter ägare. Frågan är om om smusslaren uppger givare eller mottagare? Det förra innebär att det är relativt lätt att frejma mig eller kefka men jag tycker också att det senare låter lite osannolikt. Varför blanda in drinkarna öht i så fall?
Tänkte sammanfatta det tre möjligheter jag ser:

Smusslaren förgiftar den drink den köper åt någon annan: Då blir det ju väldigt lätt att hitta smusslaren, det har vi i stort sett redan gjort (Måns eller kefka). Känns lite för lätt, men Fluxen kanske inte väntade sig att vi skulle vara så lydiga med att tala om vem vi gett drinkar till.

Smusslaren väljer en givare och förgiftar dennes drink på vägen till mottagaren: Då kan det ju vara vem som helst, och den kan ha siktat in sig på kefka, Måns eller Vicotnik. I så fall skulle jag faktiskt gissa på Vicotnik, han är en högprofilspelare och vore jag DTF skulle jag gärna ställa till det lite för honom.

Om vi antar att smusslaren vill förgifta alla närvarande så får den iofs svårt att pricka in de sista kvarvarande personerna (om den inte förgiftar sin egen drink och skickar, vilket är farligt).

Smusslaren väljer en mottagare och förgiftar en drink som denne får: Det känns så fluffmässigt konstigt, och enda spelmässiga poängen är att en som inte får någon drink i en runda i så fall skulle vara immun. (T.ex. Vildkatt bör sitta ganska säkert om inte nån skojare bjuder henne på mer sprit.)

Förresten tycker jag det är lite mysko att vissa element sitter och säger att vi ska strunta helt i DTF tills vi ser mer. Är de DTF och gissar att de har en chans att vinna om de fördröjer utredningen något. (I så fall är nog kefka och Måns oskyldiga.)

Jag kan tänka mig: Antingen är Måns/kefka DTF enligt version 1 ovan, och då tar vi dem i runda 3 (och ev 4) eller så är de oskyldiga och då finns det ingen anledning att rösta ut dem på den anledningen.

Däremot är jag inte övertygad om att kefka inte är ÖK, men jag får ta en titt på Glom också.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Paxen

VildKatt said:
Men om det är en förgiftning så måtte det vara en väldigt underlig förgiftning. Låter snarare som extra starka drinkar som gav Vic lite mer alkoholhalt än vad han normalt brukar få av drinkar.

Det vill säga att någon gav honom en drink på 15% snarare än sedvanliga tio?

Nu är förvisso inte Mattematik mitt mest givna ämne (Läste bara matte A Jag!) men det blir väl rätt matte av den slutledningen?
Nix, det blir inte rätt matematiskt, då vi är tre som har givit mig drinkar, Måns, kefka och mig själv.
om någon skulle ha givit mig en drink på 15% så skulle min alkoholhalt se ut som följande:
Min drink: 10-5= 5
drink 2: 10-5= 5
drink 3: 15-5= 10
Totalt: 20.

Vicotnik

Den onde
Staff member
kefka said:
Måns har frågat mig samma sak, jag tycker du går tillbaka och läser mina svar till honom.
Så med andra ord allt du vet är att en av dina drinkar var "annorlunda", hur vet du då att du blivit förgiftad? Dessutom skulle bägge drinkarna kunnat vara speciella eller vet du att det var en av dem? Vad fick du egentligen exakt veta?
Jag fick veta att det var något i min drink. That's it. Jag vet inte om jag har blivit förgiftad eller om jag har givits makt att döda folk eller om jag har har blivit ifrån tagen min förmåga, jag har inte en aning om vad det innebär.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vicotniks lista 7/3-10

Lista bör vara helt up to date nu.
Kan ha missat eventuella förmågor eller ras claims som folk har gjort och i så fall vore det trevligt om någon kunde posta dem på nytt.

Attachments

Basenanji

Postd20modernist
Tankar

Tankar just nu:

Efter att ha läst Vic's senaste lista minskar mina misstankar mot kefka. Ska kolla genom hans poster en gång till.

Dessutom har jag mitt bredarslade miffo till klant inte riktigt reflekterat över vad Hellzon skrev här:

Hellzon said:
Smusslaren väljer en givare och förgiftar dennes drink på vägen till mottagaren: Då kan det ju vara vem som helst, och den kan ha siktat in sig på kefka, Måns eller Vicotnik. I så fall skulle jag faktiskt gissa på Vicotnik, han är en högprofilspelare och vore jag DTF skulle jag gärna ställa till det lite för honom.

Om vi antar att smusslaren vill förgifta alla närvarande så får den iofs svårt att pricka in de sista kvarvarande personerna (om den inte förgiftar sin egen drink och skickar, vilket är farligt).
Jag tror att smusslaren vinner när han har lyckats förgifta hälften av kvarvarande spelare.

Detta minskar alltså mina misstankar mot Måns och kefka ytterligare just nu.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Vicotniks lista 7/3-10

Här är en .tiff.

Jag har lagt till att Glom är MM.

Attachments

tull

Hero
Vicotnik said:
kefka said:
Måns har frågat mig samma sak, jag tycker du går tillbaka och läser mina svar till honom.
Så med andra ord allt du vet är att en av dina drinkar var "annorlunda", hur vet du då att du blivit förgiftad? Dessutom skulle bägge drinkarna kunnat vara speciella eller vet du att det var en av dem? Vad fick du egentligen exakt veta?
Jag fick veta att det var något i min drink. That's it. Jag vet inte om jag har blivit förgiftad eller om jag har givits makt att döda folk eller om jag har har blivit ifrån tagen min förmåga, jag har inte en aning om vad det innebär.

I dagens samhälle vill man gärna slippa ett piller i drinken men vi kan ju inte vara helt säker på att det är så feuflux tänker. Jag menar tänk om pillret var ett sätt ifrån någon att skydda dig? Pillret kanske gör att man inte kan bli utmobbad?

Det jag mer och mer börjar komma fram till är att hela den här pillerhärvan gör bäst i att vänta till nästa runda. Tänk om kefka, Måns och Vicotnik samtliga är oskyldiga eller ännu värre att någon av dem gjorde det som en "snäll" grej. Vågar man rösta ut dem då?

Fan det blir bara svårare och svårare för mig att stå vid min röst på någonting längre. PANIK!

Basenanji

Postd20modernist

...ehh, pdf menar jag.

---

Sedan är jag förvirrad just nu. Jag tycker att kefka/Måns-spåret har kallnat en aning. Purg får jag inget grepp om, även om jag inte ser bra skäl att släppa honom.

Några jag undrar över är BDG, krank, hjk och Hellzon just nu, men jag har inget konkret just nu.

Jag tror att vi måste närma oss rasoutande, men vill nog avvakta till nästa runda.

kefka: kan du motivera varför du gav din drink till Vicotnik en gång till snälla?

/Basse

Glom

Veteran

Alla sidor vill tona ner betydelsen av nånting i glaset till Vicotnik och istället utnyttja tillfället till att skapa en plan för att avslöja den som lägger nånting i glaset.
Måns själv har haft en del planer på hur detta kan gå till. vi borde sammanställa en sådan plan som dels kan friskriva Måns o Kefka om de är oskyldiga, dels hindra någon mer från att få nånting i glaset (i alla fall tills vi vet om det är bra eller dåligt) och dels bekräfta att Vicotnik inte hittar på.

Det vore bra att sätta press på ytterligare någon, kanske för att som Basenanji säger få fram vag ras-information. ex. djur/icke-djur.
Nu har jag lite problem med mitt röstande, om jag ignorerar min teori om giftkomplott så är nästa person på min lista Basenanji. Basenanji misstänker jag för att han har gått ut med information, det känns fel att därför pressa honom på mer info. Sedan börjar jag hamna på gamla misstankar.

Rösten får stå kvar på Måns tills vidare, han har ju inte gått ut med något ännu.

Alltså: Låt oss upprätta en plan för Undersökandet av Nånting I Drinken UNID.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Björn den gode said:
går det att få en bildfil?
Kan inte lägga upp den i tråden, då den blir för stor.
Lägger upp den på min server istället, se om ni kan komma åt den där
Public folder

tull

Hero

Glom said:
Basenanji said:
Här är en .tiff.
Jag har lagt till att Glom är MM.
Jo, det är ju lätt att tro men så är det inte. Jag har inte sagt något men jag har faktiskt ingen mutation.

och jag är ett muterat djur ingen multimuterad sak.

Glom

Veteran

Vicotnik said:
Kan ha missat eventuella förmågor eller ras claims som folk har gjort och i så fall vore det trevligt om någon kunde posta dem på nytt.
Det är fel på röstningen. Jag har min röst på Måns, inte Krank. Det var evigheter sedan jag röstade på Krank

Dessutom står Basenanji kvar på kefka, vilekt är fel.

Vimes har bytt sin röst från Purgatory till Måns.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Vicotnik

Den onde
Staff member

Glom said:
Vicotnik said:
Det är fel på röstningen. Jag har min röst på Måns, inte Krank. Det var evigheter sedan jag röstade på Krank

Dessutom står Basenanji kvar på kefka, vilekt är fel.

Vimes har bytt sin röst från Purgatory till Måns.
Så då ska filen vara uppdaterad. Hade bara missat att uppdaterat röstlägget, hade fått med alla röster i röstlistan med motiveringar, men slarvat med det nuvarande röstläget.

Btw går det att komma åt filen från min server?