Ond bråd död
Swashbuckler
Re: Jävla måndagar!
Det kanske är bäst att de ger drinkarna till Zebulon iaf. Onödigt om nån mer drabbas.
Det kanske är bäst att de ger drinkarna till Zebulon iaf. Onödigt om nån mer drabbas.
Jag kommer med en onödig kommentar:krank said:Måns, du som är Felfri och Omisstänkt - om du skulle välja tre personer du vill se mig analysera, vilka väljer du?
Jag behöver lite till, ja. Om det är intressant kan jag nämna exakt procent, men det är inte mycket.Glom said:Jag tänkte ge min drink till krank om han fortfarande behöver mer för sin förmåga
Därav versalerna i början av orden - de var mitt försök att vara ironisk/snorkig... =)Glom said:Måns o kefka är inte felfri eller omisstänkt.
jag har redan gett bort min drink, och jag tänker inte säga till vem. Anledningen till att jag inte tänker säga det är för att vi inte vet hur det är med förgiftningen funkar.hjk said:Kefka och Måns, hur tänker ni göra?
Nä du!Måns said:jag har redan gett bort min drink, och jag tänker inte säga till vem. Anledningen till att jag inte tänker säga det är för att vi inte vet hur det är med förgiftningen funkar.hjk said:Kefka och Måns, hur tänker ni göra?
OK, så det verkar som om förmågorna är kopplade till ras.Paxen said:Borde jag outa min ras? Äh, jag gör det. Jag är, som många har gissat, MM.
Kan tänka sig att bjuda de med hög alkoholhalt på mer sprit, fast han tror att de kommer bli effektivare om de nykrar till, så länge ingen ger honom ett vettigt skäl att låta bli.hjk said:Jag tror alkoholhalten har koppling till deras förmågor. Antagligen ligger deras effektiva alkoholnivå för förmågan under den nivån och de därför hör till de som måste nyktra till för att bli effektiva. Det är förstås bara spekulationer, men jag är ändå sugen på att bjuda nån av dem på en drink om jag inte får ett vettigt skäl till att låta bli.
Den erfarenhet jag har kring liknande uttalande är att man oftast vill gardera sig ifall personen ifråga skulle vara Varulv, jag vet att jag själv har sagt liknade saker då jag har spelat varulv.hjk said:Själv har jag stort förtroende för Basenanji, för han spelar liknande förra omgången och resonerar förnuftigt. Det här får jag säkert äta upp bara därför.
hjk said:Håller med om Glom och Kefka. Det är den passiva varulvsstilen som jag kan känna igen från min egen tid som varulv. Man har svårt att säga något om vad man tycker eftersom man egentligen vet vem som är varulv och inte.
Det komiska i dessa två uttalanden är att hjk hittils inte har sagt något om vilka han misstänker eller på vilka grunder, utan endast kommit med uttalanden som:hjk said:En sak jag gärna skulle vilja se att folk pressades på är vilka de tror är varulvar. Det är lite konstigt att man bara uppger vilken förmåga man har för att slippa drevet. Visst vissa förmågor kanske är typiska varulvsförmågor, men mja. Lite dumt känns det att bara släppa folk som uppger förmåga. Det ger oss inte mer än varulvarna att det blir offentligt.
Bättre vore om de tvingades uppge vilka de tror är varulvar. Då får mer information och tvingar folk att ta ställning. Första rundan är kanske lite tidigt iofs. Varulvar som inte är så aktiva kommer få problem när de måste motivera vilka som är skumma samtidigt som de riskerar att åka ut. Inte bara det att de redan vet sanningen, de måste också peka ut sina kompisar. sånt skulle jag ha svårt för som varulv iaf.
Detta i svar till Zebulon som postade en lista över vilka han misstänker. Men någon lista har hjk själv aldrig presterat.hjk said:Håller med om det mesta. Med reservation för de tre stora (?) som jag inte har riktigt koll på alla turer kring. Nåt lurt är det iaf med åtminstone nån av dem.
Samthjk said:Det är mycket möjligt att det var ett slumpat beslut att ousta Pilzeman. Krank brukar göra så t ex. Jag har för mig att vi gjorde det nån gång sist, men oftast tog vi de aktivaste.
Båda inläggen sätter fokus på krank, är det då en slump att hjk först valde att ge krank sin drink och sedan gå ut med teorin att Pilzeman vart uttagen på slump. Och hjk eftersom du var på Imperietssida i StarWarulvsspelet så borde du väl i alla fall minas att vi inte slumpade vilka vi skulle plocka ut och då var krank med. Så att krank brukar slumpa tror jag inte så mycket på för om han slumpa varje gång så skulle han åka ut efter 2-3 rundor i varje spel, då man skulle se hans signatur över varje bybo som åkte ut.hjk said:Låter vettigt. Jag gav min till krank. Varför? Jag ville inte dricka själv om det kan begränsa min förmåga. Ingen särskild anledning till varför det blev krank, antar att det var första namnet jag kom på.
hjk said:Jag är sugen på ett tåg som ställer andra krav än bara avslöja förmåga. Tåg som får folk att berätta lite mer och att snacka om hur de tänker.
Två post på kort tid där han vill veta mer om hur folk tänker, men än så länge har hjk inte bidragit med något alls när det kommer till självständiga tankar runt andra spelare.hjk said:Sant. Men jag tycker man släpper tågen lite för snabbt när nån avslöjar sin förmåga.
Om vi säger så här då till alla: Vilka misstänker du och varför? Eller att vi alla gör en lista som den Krank nyss la upp. Jag har för mig att vissa inte gillar det för att det avslöjar för varulvarna vilka vi grönat, men jag vet inte om det spelar så stor roll. Vi behöver information mer än de.
Åter igen på krank angående slump, är det inte möjligt för någon annan att använda sig utav slumpen? Det vore en ganska bra taktik att anväda sig av om man vill sätta fokus på krank och få ut honom och sen går man över till att rösta taktiskt och på så sätt förknippa krank med slump. Vist det kommer att avslöjas att krank i en sådan taktik är på goda sidan, men slumpen kommer ändå asossieras med krank.hjk said:Vad gäller BDGs anmärkning att det är korkat att slumpa och att Krank därför måste vara varulv, så håller jag delvis med. Att slumpa helt och hållet är inte så smart, men att slumpa mellan de aktiva kan vara vettigt. Nu var ju inte Pilze nån av de riktigt aktiva och drivande dock, så i detta fall känns det som ett lite korkat slump.
Dock har jag en känsla av att är det inte den ena så är det den andra som är varulv av BDG och Krank. Det är en magkänsla från när de käftade tidigare. BDG tycker jag spelar annorlunda jämfört med varulvspartiet så mina misstankar går mot Krank. Dock minns jag ett fejk gräl från förra partiet mellan just Krank och BDG. Det är kanske lite osannolikt att de båda är varulvar en gång till, men det kan vara värt att nämna.
Tills vidare: Röst: Krank
hjk said:Kefka:
Röstar på Vandraren för att han inte litar på fyllon. - Har redan nämnts som en varulvs-tell.
Vill inte outa raser då PSI kanske är siare. - kan vara vanlig spekulation, men spekulationer av den typen passar de som vet för mkt.
Nämner att Vandraren kanske är imm och därmed sannolikare överklass. - väldigt flummig spekulation, vilket han också erkänner, men känns som nåt en osäker varulv skulle svamla om.
Nämner att överklassen kan koordinera drinkarna och därför bör vi se upp med allt för kraftiga förändringar. - ok, men jag tror inte varulvarna är så dumma.
Resonerar kring om folk ändrat sitt spel jämfört med tidigare partier - ok
Vill sätta press på de inaktiva och röstar på vildkatt - ok
Misstänker att rising räddar sin varulvskompis Vildkatt - känns som en överreaktion i första rundan
Känns helt klart som en osäker varulv. Det är inte helt klockrent men det känns som om han vet nånting mer som han håller tillbaka samtidigt som han överreagerar eller svamlar.
Skulle inte du göra det här: 680577hjk said:Har nån kollat upp måns?
Åter igen är det dags att berätta vilka vi misstänker och som sagt hjk det vore trevligt om du kunde berätta för oss vilka du misstänker.hjk said:Ni som hör till de misstänka måste fan börja förklara er. Vilka misstänker ni och varför har ni uppträtt så skumt?
Nej det är inte ok. inte överhuvudtaget, det är bara idiotiskt att spekulera i vem som kan ha och inte kan ha powerroller, vi lägger ner den här deltråden nu.Så, nu är det alltså ok med generellt snack om kraftroller? Jag gjorde det förra rundan och då var du på mig som en hök. Hur ska du ha det?
Sen tror jag vi ska lugna ner oss lite med outande
Alltså jag är inte jättesur, om det var någon som skulle outa sin ras så var det nämligen du, särskilt om Rising är varulv så var det bra att du sa det. Men jag känner att jag ändå inte var tillräckligt tydlig i mitt förra inlägg så jag vill omformulera mig:Borde jag outa min ras? Äh, jag gör det. Jag är, som många har gissat, MM.
Glom, nu fokuserar du sjukt mycket på den här drinken. Det är nästa som om du vill leda bort tankarna från annat. Ja, giftdrinken är viktig. Ja, jag har gett den massor av tankar. Nej, jag tänker inte berätta för en smusslare vem jag ska ge den till.Glom said:Röst: Måns
Att Vicotnik fått något i drinken är ju en av de större grejerna den här rundan och du har sluppit undan drev eftersom du haft bra dialog om hur detta med Nånting I Drinken fungerar, så kefka har fått ta hela drevet. kefka har outat men du ahr inte behövt gå ut med något. Vi skulle ju testa er den här gången. förhoppningsvis har du någon smart plan bekom detta som uppenbarar sig nästa omgång
Joo, lite kanskeMåns said:Glom, nu fokuserar du sjukt mycket på den här drinken.
..
Och ja, jag har en smart plan med detta.
Runda 1Måns said:Tre misstänkta? Jag tror inte att det viktiga här är antalet, men jag är nyfiken på Hellzon och Vimes. Jag tycker du kan granska någon av dem.
Jag vill bara påpeka att Glom vid två tillfällen har förväxlat mig med Björn. Vem han har förväxlat mig med i citatet ovan vet jag inte, men jag har aldrig förespråkat öppet outande av info.Hellzon said:(Ett par inlägg i rad med ganska mycket snömos.)
#680722: Vill inte outa sin info för vi vet inte vilken sida som har mest nytta av den. Måns är skum som vill outa den.