Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Mogger

Hipsteranka
Re: Jävla måndagar!

Björn den gode said:
Sen tror jag vi ska lugna ner oss lite med outande, det börjar bli få som inte har sagt något om sin förmåga och det gör att (även om jag iofs förväntar mig att powerförmågorna kan ha ljugit, och att folk som sagt sig ha passiva förmågor också kan ha powerförmågor) det börjar bli väl lätt för överklassen att sikta in sig på dom som är kvar.
Så, nu är det alltså ok med generellt snack om kraftroller? Jag gjorde det förra rundan och då var du på mig som en hök. Hur ska du ha det?

Vimes

Sillkung

krank said:
Finns inte så mycket jag kan säga här, tror jag, utom att jag inte tror att det är så. Och rimligen vore det något jag skulle ha känt till. Säker på att du inte bara slentrianmisstänker mig?
Alltså Krank, du hajjar väl varför du kan antas vara varulv om Zebulon är det?

Mogger

Hipsteranka

krank said:
Finns inte så mycket jag kan säga här, tror jag, utom att jag inte tror att det är så. Och rimligen vore det något jag skulle ha känt till. Säker på att du inte bara slentrianmisstänker mig?
Ähum, vi är väl ganska långt bortom slentrianmisstankar när det gäller dig krank? Du har gjort bort dig några gånger på egen hand och om du och Zeb har snackat hemlisar gör det knappast ditt case starkare.

Eller, ska du plocka upp martyrkortet ( :gremwink: )nu igen (vilket i min bok är lika mycket scum tell som "oj, jag har inte tid")?

Glom

Veteran

Här är jag igen!
Vill förtydliga vad jag skrev i morse.
Jag har bara en passiv förmåga och den är att jag vet att det finns 4 MM med på festen, varav minst en är ÖK.

Jag är helt med på Basenanjis delvisa ras-outande. Jag påbörjade en lista (som blev kass formaterad) av typen

Namn........djur/ej..muterad/ej..Mental/ej..ras

Alla skulle kunna sätta ett kryss i valfri ruta
Namn........djur/ej..muterad/ej..Mental/ej..ras
Glom........--------..ej muterad....--------..---

är vad jag sagt hittills.

Glom

Veteran

Röstläget baserat på Feuflux inlägg igårkväll

Zebulon (9): Rising, Björn den gode, Basenanji, Vimes, hjk, krank, Måns, Persson, Hellzon
Glom (2): Vildkatt, kefka
kefka (2): Zebulon, Purgatory
Björn den gode(1): Paxen
hjk (1): Glom

INGEN: Vicotnik

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Vimes said:
Alltså Krank, du hajjar väl varför du kan antas vara varulv om Zebulon är det?
Jag hajjar - men håller som sagt inte med. Jag tror inte att enda anledningen till att Zebulon kan ha greppat min förmåga är att han skulle vara i maskopi med mig. Som sagt, jag crumbade.

Eller är det något annat ni hittat? Något som inte handlar om att ni underkänner Zebulons intelligens?

Förstår jag hur man kan tycka att det finns indikationer? Ja, naturligtvis. Tycker jag att indikationerna är starka? Nä, inte särskilt.

krank

Måns said:
Ähum, vi är väl ganska långt bortom slentrianmisstankar när det gäller dig krank? Du har gjort bort dig några gånger på egen hand
... och med "gjort bort mig" menar du alltså sådana fruktansvärt allvarliga saker som att rösta ogenomtänkt och sedan efter analys rösta på nåt som är safe? Hönor av fjädrar.

Du får för all del sammanfatta misstankarna mot mig, konkreta saker jag gjort som varit "misstänkta", så att jag kan bemöta dem.

Måns said:
Eller, ska du plocka upp martyrkortet ( :gremwink: )nu igen (vilket i min bok är lika mycket scum tell som "oj, jag har inte tid")?
Vilken tur att jag inte läser din bok, då... Jag tycker att båda sakerna du nämner är småsaker, sånt som är svårt att använda som faktiska argument eftersom det är så oerhört jävla vagt.

krank

hjk said:
Det tycks nästan som om krank och Zebulon gett upp och inte ids försöka försvara sig.
Fuck off. ge mig något konkret att försvara mig mot, så gör jag det.

Glom

Veteran
Zebulon i första rundan

Zebulon

Lite utdrag som jag letade upp i helgen när jag hängde på Risings misstanke om Zebulon-krank-maskopi.

Jag tycker det verkar klart att Zebulon fattade att Zebulon fattat att kranks förmåga inte fungerar utan alkohol. + att han har svårt att veta vad man gör med drinkarna.

Frågan från krank igårkväll kvarstår:
Varför gav inte Zebulon sin drink till krank

Första rundan
Klankar på kranks kluttar på köksbordet
Vill ha tydliga ställningstaganden.
2010-03-03 15:14: tycker inte som Rising att det framförallt är förmåga som skall pressas fram, tänk om det är en dålig förmåga. vill pressa krank
2010-03-03 16:20: instämmer med Vicotnik. Rising spelar ping-pong med sina egna argument. röstar Rising. (Rising, BDG, krank) måste göra några avslöjanden.
2010-03-03 20:00: sista rösten på krank för att få honom att sjunga. Är rädd att han skall säga för lite för att Zeb skall vara nöjd.
2010-03-03 20:16: Zeb är inte nöjd med kranks outande, vill ha mer resonerande
2010-03-03 21:41: Hänger på tåg mot rising, tycker de stora måste tåla detta. Klankar på kranks kluttar och Risings rörighet. Går genom Mutantvärlden och hittar massa sköna DTF.
Drinkar:
Vem fan ger man drinken till?
Nån man tror är bybo eller nån man tror varulv? Eller nån som ber om den? Vad tror ni?
((2010-03-04 09:45 krank smyger in: förutsatt att ens förmåga fungerar.))
2010-03-04 11:07 Klankar på Björn Den Godes analys av Måns, vill ha tydligare.
2010-03-04 11:24
Jag skulle vilja rösta mer på nån av dom för att pressa fram mer info. Krank tex rapade upp en förmåga och sen inget mer. Visst det var väl bra men jag ville ju cleara honom. Sen hintar om att det kan vara alkoholintag kopplat tills hans förmåga.
Det kunde han sagt från början!
Då hade jag åtminstone vetat om jag skulle ge honom en drink eller inte.

Mogger

Hipsteranka

krank said:
Du får för all del sammanfatta misstankarna mot mig, konkreta saker jag gjort som varit "misstänkta", så att jag kan bemöta dem.
Men, det har jag ju gjort. Du svarade "buhu, jag är ledsen, men jag gör så gott jag kan".

Har du mer att säga är du välkommen när du vill.

Glom

Veteran

Basenanji said:
Alltså, utan att säga för mycket, men låt oss anta att det finns en varulv per ras och det finns tre deltagare med samma ras; hajjar ni vad rätt sorts rasoutande kan ge?
.....

Så vad tror ni är en vettig uppdelning mellan raserna?
...
Men jag tycker att det är skumt att varken Glom eller Zebulon vill bidra till den här diskussionen. Snart går tiden uuuuut....

/Basse, stark som en åsna
Både jag och Zebulon har ju bidragit med antalet MM.
Jag var med igår kväll när du tog upp listan igen efter att den legat i dvala. Du förslog (utgående från symmetrialternativet) att PSI skulle minska med en när MM ökade med en, jag tyckte det verkade vettigt. På så sätt så bibehåller man hälften som människor och minskar den ras som känns ovanligast.
Än så länge har de som gått ut med ras varit av olika ras, ingen ledtråd i det.

Ond bråd död

Swashbuckler

Tja, det var mest ett konstaterande och din trovärdighet kommer i vilket fall avgöras av vad resultatet blir av att rösta ut Zebulon.

Har nån gjort en genomgång av dina inlägg?

Men för sakens skulle kan du kanske reda ut vilka som är skumma och varför.

tull

Hero

Okej. Jag ger drinken till mig själv nu. Säg till om ni vill ha den, men fort!

Glom

Veteran

Jag tänkte ge min drink till krank om han fortfarande behöver mer för sin förmåga, men om han inte vill svara på det så tar jag den själv.

Förresten, som vildkatt noterat ovan, så är jag helt inne på att Undersöka Nånting I Drinken.
Jag hade ett komplicerat förslag där Måns och kefka skulle ge till var sin spelare, då skulle åtminstone en av dem friskrivas.

hjk och Basenanji vill hellre ha en lättare variant där Måns och kefka ger till sig själva. Ingen annan ger till dem.
Då skall ingen få Nånting I Drinken, beroende på att 1) det finns ingen smusslare, 2)smusslaren väntar.
Vi får inte veta mer om Måns o kefka men ingen blir "förgiftad"

Persson har redan sagt att han checkar upp att allt går rätt till.

OK, är ni med?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Glom said:
Jag tänkte ge min drink till krank om han fortfarande behöver mer för sin förmåga, men om han inte vill svara på det så tar jag den själv.

Förresten, som vildkatt noterat ovan, så är jag helt inne på att Undersöka Nånting I Drinken.
Jag hade ett komplicerat förslag där Måns och kefka skulle ge till var sin spelare, då skulle åtminstone en av dem friskrivas.

hjk och Basenanji vill hellre ha en lättare variant där Måns och kefka ger till sig själva. Ingen annan ger till dem.
Då skall ingen få Nånting I Drinken, beroende på att 1) det finns ingen smusslare, 2)smusslaren väntar.
Vi får inte veta mer om Måns o kefka men ingen blir "förgiftad"

Persson har redan sagt att han checkar upp att allt går rätt till.

OK, är ni med?
Ger ni drinken till er själva kan ni ju fortfarande ljuga om resultatet, annars kan ni ju ge den till varandra, dvs kefka ger Måns och Måns ger kefka.

Hellzon

Långsamma Vargen

Vicotnik said:
Ger ni drinken till er själva kan ni ju fortfarande ljuga om resultatet, annars kan ni ju ge den till varandra, dvs kefka ger Måns och Måns ger kefka.
Då kan ju båda sitta och säga "jag fick nåt i drinken" nästa runda. Vi behöver två tredjeparter för att verifiera om deras drinkar är förgiftade.

krank

Måns said:
Men, det har jag ju gjort. Du svarade "buhu, jag är ledsen, men jag gör så gott jag kan".

Har du mer att säga är du välkommen när du vill.
Det har du inte alls, det. Du har kommit med rätt spridda anklagelser; men nu har jag samlat ihop det du skrivit om mig åtminstone:

Måns inlägg 680718 said:
Ja, att du hoppar på ett dött drev som 5:e drevkarl. Mer safe än så kan man inte rösta. Tyckte du inte att våra 4 röster räckte?

Jag tycker att ditt spel är lite väl bekvämt just nu.
Första anklagelsen: "Jag tycker att ditt spel är lite väl bekvämt just nu". Detta som reaktion på att jag först röstat med magen utan analys (vilket jag också skrev) och sedan, efter analys, lagt rösten på samma person som jag ansett som skum redan under runda 1.

Måns inlägg 680735 said:
Ok, så här då:

Du har lagt en märklig röst, fått kritik, ångrat dig, lagt en safe röst.

Jo, det såg ju mycket bättre ut. Rising gissar att du kan vara DTF.

Din förmåga då? Du kan alltså se om någon saknar mutationer. I klartext, du kan upptäcka IMM och Robotar.

Jag vet inte...Är det helt otänkbart att varulv har en sådan förmåga? Sist hade ju varulvar och bybor samma förmågor, med vissa undantag så klart.

Jag tänker inte rösta på dig än, för du har inte så mycket mer att ge oss gissar jag, och om Rising har rätt (och du istället är DTF) letar jag hellre efter överklassare.
Andra anklagelsen: Den första igen, kompletterad med att Rising tror att jag kan vara DTF. Dessutom begår jag det ohyggliga brottet att ha en förmåga det inte är helt otänkbart att den innehas av en ur Överklassen.

I samband med det här hittar jag:

Måns 680742 said:
Jag kommer inte logga in speciellt mycket under helgen. Jag hoppas att det går vägen. Jag är för närvarande nöjd med min röst.
...vilket är intressant med tanke på vilken "scum tell" du tycker att det är att man har dåligt självförtroende som bybospelare eller säger att man inte har tid. Nåja, jag läser som sagt inte din "bok", så jag ser inte sådant som några självklara scum tells.

Måns 680829 said:
Men jag noterar att du tycker att det är viktigare att du är kvar i spelet än att vi vinner. Det är inte bra. Det är egentligen ditt tredje misstag den här rundan
Tredje anklagelsen: Att jag upplever att jag spenderar alldeles för mycket tid med att försvara mig och inte kan komma på några vettiga, konstruktiva bybotaktiker tolkas som att jag "tycker att det är viktigare att jag är kvar i spelet än att vi vinner".

Och sedan är vi tillbaks i nuet, där du upprepar vilket mongomisstag det är att "gnälla" och hur ultramisstänkt det är att inte ha tid till djupgående analyser av de enorma textmassor det här spelet snabbt förvandlas tid. Alla som inte har tid med det är jättemisstänkta, oavsett om de jobbar och pluggar heltid samtidigt, har pågående rollspelskampanjer och tusen andra projekt.

Och sedan har vi ju kopplingen med Zebulon, där folk helt sonika räknar med att det enda sättet att greppa att min förmåga inte funkade vid 0% skulle vara att ha fått veta det i hemlighet. OM Zeb och jag vore i lag, och han känt till min förmåga, så räknar jag med att han gett mig sin drink. Det gjorde han inte. Alltså är min slutsats att vi antagligen inte spelar i samma lag. Problemet med att ha denna åsikt är givetvis att om jag skulle ha rätt, så kommer detta att te sig som oerhört misstänkt.

nej, Måns, jag tycker inte att du fört fram något särdeles starkt case mot mig.

Jag funderar på att ta mig tiden att analysera någon, men jag vet inte vilken. Jag tror visserligen att Zebulon är överklass, men av ovan nämnda anledning så är det en position som inte hjälper mig ett skvatt. Jag har dock i dagsläget ingen aning om vem jag ska analysera.

Måns, du som är Felfri och Omisstänkt - om du skulle välja tre personer du vill se mig analysera, vilka väljer du?

Glom

Veteran

Hellzon said:
Vicotnik said:
Då kan ju båda sitta och säga "jag fick nåt i drinken" nästa runda. Vi behöver två tredjeparter för att verifiera om deras drinkar är förgiftade.
Det kommer bli drama hur vi än gör, intressant om båda eller ingen säger att de fått nånting.

Här är mitt inlägg från igår
3) Gloms förslag: Måns ger spelare X, kefra ger spelare Y. Möjlighet till massor av förvecklingar, eventuell smusslare kommer garanterat försöka sabotera.

För att utse spelare X o Y, bör någon nominera någon annan. Jag kan föreslå Hellzon, om någon föreslår nästa drinkmottagare så kan en tredje spelare ge dem bokstav X/Y.