Jag tänker göra något ganska ogenomtänkt: Jag tänker göra en lista över alla som är kvar i spel, och skriva en rad eller två om hur jag uppfattat dem hittills.
Detta är alltså rätt dåligt underbyggt, för jag har inte riktigt tid (eller ork) att göra någon djuplodande analys eller ens kolla igenom förra tråden ordentligt. Jag kommer alltså att blanda ihop folk och missuppfatta saker. Tror jag.
Vildkatt - känns som en nybörjerska, och hade en del underligheter för sig under första rundan. Men det var mycket "nybörjarfel", som t.ex att felbedöma mängden förväntat rollspelande och så.
Rising - Kommer med ungefär samma praktiska stalltips som alltid. Svårbedömd, eftersom han liksom jag har en hoper saker "han alltid gör" och som han därför kan gömma sig bakom. Har dock varit sämre än vanligt på att bli förstådd, vilket kan bero på flera saker - Han har förklarat dåligt, eller han har sagt emot sig, eller folk är helt enkelt misstänksamma mot honom som "veteran". Jag har ingen åsikt om vilken av dessa som är riktigt rätt.
Persson - Svårt att säga något; jag uppfattar honom som en nybörjare, och för aktiv för att vara nybörjarvarulv. Jag kan ha helt mastodontfel dock. Note to self: Analysera mera senare.
Glom - Stundtals flamsig stil, jag hade misstankar mot Glom tidigt förra rundan men minns just nu inte ens vad jag grundade detta i. Minns inte att jag sett honom i varulvsspel här förut, alltså smågrönad av samma anledning som persson. Note to self: Analysera mera senare.
Vicotnik - Samma som Rising egentligen: har sin statistik att gömma sig bakom. vet inte om jag tycker att han varit så konstruktiv utöver det, dock.
Basenanji - Ganska tongivande, jag har ett par varningslampor. Note to self: Analysera mera senare.
Björn den gode - Som någon påpekade så spelar han inte riktigt likadant nu som när han var varulv senast, men det kan betyda vadsomhelst. Oerhört gläfsig och framåt som vanligt, lite rabieshund. Jag tror inte att den stilen bidrar med så värst mycket positivt för oss bybor, men han började - som jag uppfattade det - mjukna lite mot slutet av runda 1. Håll ögonen på.
Hellzon - Ingen åsikt whatsoever, har hållit sig helt under min radar. jag får inga som helst minnesbilder av vad Hellzon sagt eller gjort under förra rundan. Note to self: Analysera mera senare.
Vimes - Mycket vaga minnen av. Note to self: Analysera mera senare.
hjk - Se Vimes.
kefka - Aktiv, har kluttat lite på köksbordet men inga större korvar. Hålla ögonen på.
Måns - Svåranalyserad, men rätt aktiv och hjälpsam.
Paxen - Uh... Se Vimes.
Purgatory - Eh... Se Vimes.
Zebulon - Mindre "på" än vanligt, antagligen för att han inte kör sitt vanliga vansinniga outningsbjäbb. det har jag svårt att fela honom för, för det sade han faktiskt innan spel att han skulle släppa denna gång. Svårt att säga något konkret, gnäller mycket på hur obegripliga vissa av oss är. Hålla ögonen på.
Slutsatser: Inga egentligen. Jag vet vilka jag ska försöka hinna med att analysera, och har en prioriteringsordning.
Analysera mera: Persson, Glom, Basenanji, Hellzon, Vimes, hjk, Paxen, Purgatory
Hålla ögonen på: Björn den Gode, kefka, Zebulon