Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

VildKatt

Warrior
Du verkar vara hemskt kvick med att starta nya tåg, men inte lika kvick med att leda dem som att förslå att de ska köras - och mot vem. Är det kanske för att vi inte ska komma på tanken att köra ett mot dig, utan istället hålla oss sysselsatta med att kolla åt något annat håll?

För i ärlighetens namn behöver väl egentligen alla tågas över för att vi ska vara säkra på något?

Hellzon

Långsamma Vargen
hjk said:
Jag skulle kunna vara med på ett tåg mot Glon, men jag hittar inte så mycket att anmärka på i det han skriver. Det är möjligen den osäkra och lättsamma tonen som kan vara en tell, men det känns inte tillräckligt allvarligt om man så säger. Ska se om jag hittar nån annan imorgon att tåga mot.
Glon tycks mig som grön i dubbel bemärkelse, precis som någon redan sagt om Persson (jag håller med där). Läbbig avatar förvisso.

Hellzon

Långsamma Vargen
Hellzon said:
Glon tycks mig som grön i dubbel bemärkelse, precis som någon redan sagt om Persson (jag håller med där). Läbbig avatar förvisso.
Eller alltså, grön? Han har inte outat saker till höger och vänster som Persson, så det finns inte mycket att säga om honom öht. Eventuellt skulle en Överklass-Glon ha blivit pressad av sina överklasskollegor att säga lite mer innehållsrika saker. Vetefasen.

Jag får ett väldigt oskuldsfullt intryck av honom, OK?

Ond bråd död

Swashbuckler
Ja, han är väl nybörjare? Egentligen agerar han inte särskilt varulvigt om man jämför med hur jag var som varulvsnoob. Känns som det finns bättre kandidater till tåg i så fall. Men det orkar jag inte kolla upp i kväll.

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag är sugen på ett tåg som ställer andra krav än bara avslöja förmåga. Tåg som får folk att berätta lite mer och att snacka om hur de tänker.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tänker göra något ganska ogenomtänkt: Jag tänker göra en lista över alla som är kvar i spel, och skriva en rad eller två om hur jag uppfattat dem hittills.

Detta är alltså rätt dåligt underbyggt, för jag har inte riktigt tid (eller ork) att göra någon djuplodande analys eller ens kolla igenom förra tråden ordentligt. Jag kommer alltså att blanda ihop folk och missuppfatta saker. Tror jag.

Vildkatt - känns som en nybörjerska, och hade en del underligheter för sig under första rundan. Men det var mycket "nybörjarfel", som t.ex att felbedöma mängden förväntat rollspelande och så.

Rising - Kommer med ungefär samma praktiska stalltips som alltid. Svårbedömd, eftersom han liksom jag har en hoper saker "han alltid gör" och som han därför kan gömma sig bakom. Har dock varit sämre än vanligt på att bli förstådd, vilket kan bero på flera saker - Han har förklarat dåligt, eller han har sagt emot sig, eller folk är helt enkelt misstänksamma mot honom som "veteran". Jag har ingen åsikt om vilken av dessa som är riktigt rätt.

Persson - Svårt att säga något; jag uppfattar honom som en nybörjare, och för aktiv för att vara nybörjarvarulv. Jag kan ha helt mastodontfel dock. Note to self: Analysera mera senare.

Glom - Stundtals flamsig stil, jag hade misstankar mot Glom tidigt förra rundan men minns just nu inte ens vad jag grundade detta i. Minns inte att jag sett honom i varulvsspel här förut, alltså smågrönad av samma anledning som persson. Note to self: Analysera mera senare.

Vicotnik - Samma som Rising egentligen: har sin statistik att gömma sig bakom. vet inte om jag tycker att han varit så konstruktiv utöver det, dock.

Basenanji - Ganska tongivande, jag har ett par varningslampor. Note to self: Analysera mera senare.

Björn den gode - Som någon påpekade så spelar han inte riktigt likadant nu som när han var varulv senast, men det kan betyda vadsomhelst. Oerhört gläfsig och framåt som vanligt, lite rabieshund. Jag tror inte att den stilen bidrar med så värst mycket positivt för oss bybor, men han började - som jag uppfattade det - mjukna lite mot slutet av runda 1. Håll ögonen på.

Hellzon - Ingen åsikt whatsoever, har hållit sig helt under min radar. jag får inga som helst minnesbilder av vad Hellzon sagt eller gjort under förra rundan. Note to self: Analysera mera senare.

Vimes - Mycket vaga minnen av. Note to self: Analysera mera senare.

hjk - Se Vimes.

kefka - Aktiv, har kluttat lite på köksbordet men inga större korvar. Hålla ögonen på.

Måns - Svåranalyserad, men rätt aktiv och hjälpsam.

Paxen - Uh... Se Vimes.

Purgatory - Eh... Se Vimes.

Zebulon - Mindre "på" än vanligt, antagligen för att han inte kör sitt vanliga vansinniga outningsbjäbb. det har jag svårt att fela honom för, för det sade han faktiskt innan spel att han skulle släppa denna gång. Svårt att säga något konkret, gnäller mycket på hur obegripliga vissa av oss är. Hålla ögonen på.

Slutsatser: Inga egentligen. Jag vet vilka jag ska försöka hinna med att analysera, och har en prioriteringsordning.

Analysera mera: Persson, Glom, Basenanji, Hellzon, Vimes, hjk, Paxen, Purgatory
Hålla ögonen på: Björn den Gode, kefka, Zebulon

krank

Åh, det är bra att rösta också.

Innan jag hunnit gå igenom min analysera-mera-lista så lägger jag min röst på:

Basenanji

krank

Fast såhär ska ju röster se ut:

Röst: Basenanji

VildKatt

Warrior
Men... Basenanji har du ju inte ens nämnt i din lista.

Jag tycker faktiskt att hjk är skum. Inte nog med att han verkar vara väldigt kvick med att driva igång drev, men hans argument är att han är sugen på att få fram mer än folks förmågor.

Det är knappast något som vi inte förväntar oss att vi vill ha fram, och tåg fungerar förvisso rätt bra - vad som än poppar upp, men varför vara så beredd att peka åt en person innan man själv är klar med varför?

"Jag tycker vi kör på H. Hoppar fler på är jag på!"

Jag säger: Kör om du vill köra, så får väl resten hänga med. Krank gör så i detta här och nu och känns mycket mindre skum på det stora hela.

VildKatt

Warrior
"Inte ens" = knappt nämnt.

Ja jisses. För mycket spänning för mig, tror det blir sängen snart. Fast jag vill fortfarande veta vem sjutton som gav mig drinken!

Rising

Vila i frid
Jag är sugen på ett tåg som ställer andra krav än bara avslöja förmåga. Tåg som får folk att berätta lite mer och att snacka om hur de tänker.
Det behöver man inte tåga för att fråga. Att vara aktiv med att fråga ut spelare och ställa dem till svars för sina handlingar; det är alltid bra att göra. Och till skillnad från ens specialförmåga så bör spelare alltid kunna berätta om hur de resonerar och motivera sina röster, m.m.

DesertRain

Hero
Detta är en fråga till alla er som röstade på Vandraren förra rundan:

Röstade du på honom för att han var misstänkt eller för att han var inaktiv? Eller någon annan anledning ifall de två inte stämmer.

Ond bråd död

Swashbuckler
Sant. Men jag tycker man släpper tågen lite för snabbt när nån avslöjar sin förmåga.

Om vi säger så här då till alla: Vilka misstänker du och varför? Eller att vi alla gör en lista som den Krank nyss la upp. Jag har för mig att vissa inte gillar det för att det avslöjar för varulvarna vilka vi grönat, men jag vet inte om det spelar så stor roll. Vi behöver information mer än de.

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag är inte särskilt kvick på att driva igång drev. Jag tänkte det kunde vara bra att börja tidigt och att hinna med mer. Mest är jag väl bara ivrig antar jag:)

Jag hade intrycket av att Glon var lite skum och började skriva med den inställningen, men när jag kollade igenom vad han sagt så var det inte något allvarligt alls. Ett inlägg blev det iaf.

Rising

Vila i frid
Hellzon said:
Funny you should ask, som de säger på andra sidan pölen. Dig. Ren slump.
"Ren slump?" Jag är en av två personer med outade, aktiva förmågor. Det, tillsammans med att du inte svarade vem du gav din drink åt i inlägg #680526, när du sett att jag frågat efter detta, gör att jag tycker du är tillräckligt skum för att jag ska inleda den här rundan med:

Röst: Hellzon

Zebulon

Swordsman
Ja, att vandraren inte var varulv känns ju inte alltför konstigt.

Pilze?
Ja, han kändes ju inte särskilt varulv men han var ju inte klockren heller. Eller?
Kan inte någon med myckt tid göra en analys? Vem var han egentligen?
Visst borde det finnas en anledning till att varulvarna dödar nån?
Slumpvis känns ju bara...lamt.

De tog inte nån av De Tre Stora...
Antingen var det ingen på språet eller så försöker de förvilla oss eller... har vi en eller flera varulvar där... Jag kommer hålla järnkoll på de där lirarna.

Var inte krank extremt tyst på slutet?
När jag körde en sökning på honom nu hade han skrivit en massa bös i andra forum men inte här. Han satt mao bara och tryckte. Varför gjorde du det krank? Skrev vi nget värt att kommentera?
Bra lista dock.

Jag gav min drink till Persson.
Hellre aktiv än suput var mitt motto så försökte påverka läget hellre än att ta den själv.

Jag är inte helt nöjd med rundan.
Jag har lite paranoia med erfarna spelare annars har jag bara lösryckta misstankar. Jag hoppas att det blir mer grejer att gå på denna runda.

Jag skall utmana mig själv att initialt rösta på någon jag inte röstat på tidigare.
Får se vem det blir.

Ingen DTF än så länge.
Vad väntar de på?
Basse, va händer i femte rundan???

Rising

Vila i frid
Detta är en fråga till alla er som röstade på Vandraren förra rundan: Röstade du på honom för att han var misstänkt eller för att han var inaktiv?
Enbart pga inaktivitet i mitt fall. Och kanske för att hans höga alkoholhalt tydde på att han inte satt på någon superförmåga (det hade gjort att han stod ut för mycket från mängden, och blivit ett för enkelt mål för överklassarna) och därför var tämligen safe att lyncha.

Inget jättebra val, verkligen inte, men samtidigt ville jag inte pusha för många fler claims under första dagen (för stor risk att man outar eventuell siare/väktare) och jag ville varken rösta ut krank eller Vildkatt.

Hellzon

Långsamma Vargen
Purgatory said:
Detta är en fråga till alla er som röstade på Vandraren förra rundan:

Röstade du på honom för att han var misstänkt eller för att han var inaktiv? Eller någon annan anledning ifall de två inte stämmer.
Inaktivitet. Nån misstänkt... fanns ju just inte.

Det bådar gott för resten av partiet att vi inte har några extremt inaktiva kvar nu. (Tror jag, kan ha missat någon.)

VildKatt

Warrior
Jag tycker nog att du är mer än ivrig att dra igång något. Speciellt med tanke på att vi faktiskt hade ett annat drev i startfaggorna, ett som pekade på Måns. Tycker du att Måns är clearad eller det var tid för lite omväxling helt enkelt?

Glon är förvisso lite väl flytande på många punkter, så jag säger inte att det är fel att pressa honom, men just nu verkade det onekligen som att du tog saker direkt ur luften och pekade, vilket du ju erkände sedan också.

Nej, ska jag välja en linje skulle jag gå på Purgatorys. Han känns grön för min del. Lagom på, lagom framåt, vill se om folk tänker i det dem gör och låta dem stå till svars för detta. En riktig Borgare (eller jävligt lömsk varulv).