Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Rising

Vila i frid
alla gör misstag
En del av dessa misstag är dock rätt enkla att åtgärda. (Jag har redan tipsat om att ställa in Platt Visning med 99 svar per sida - vilket hjälper enormt för överskådligheten i dessa spel)

Vi har dessutom gott om tid på oss under dragen att få reda på svar. Om man har dåligt med tid och inte orkar läsa så mycket så är det helt okej att fråga om sånt man tror att någon har sagt, men inte orkar lägga ner tid på att hitta.

Ingen har exempelvis claimat en förmåga att se vem som bjudit andra på drinkar, som du påstod tidigare. Det där hade varit enkelt för dig att fråga om.

Att du bjöd Vildkatt på drinkar kan mycket väl tolkas som ett varulvsdrag, särskilt eftersom du på dag #1 sade "Ge mig drinkarna! För min del så spelar alkoholnivån ingen roll". Om du hade varit osäker på huruvida Vildkatt ville bli full eller inte, så hade ju det logiska varit att ta det säkra före det osäkra och istället dricka drinken själv, du vars förmåga inte påverkas av alkoholnivån.

Vidare hade du idén "säg att Rising + en varulv kom med idén att de skulle ge 2 drinkar till Rising denna rundan, så att det inte skulle se misstänksamt ut att Rising ökade så mycket. Då kunde man "nästa dag" aktivera Risings förmåga och det skulle inte se lika konstigt ut. Right?", men det var ju jag som föreslog att alla spelare skulle berätta vem de gav sina drinkar till? Det kan du ju ändå inte ha missat?

Så... det är lite för många missar, ens för en spelare som har dåligt med tid, så du får nog räkna med att gå i försvarsställning den här rundan. Man kan förstås diskutera om Björn är otrevlig eller om han är skicklig på att pressa spelare, och det är viktigt att prata om, men den diskussionen föreslår jag att vi tar efter spelet, eftersom jag varit med om att spelare använt sådana argument när de varit varulvar, som ett varulvsknep.

Nå. Du har klättrar högt upp på min lista över misstänkta, i vilket fall som helst.

Ond bråd död

Swashbuckler
Nog känns det som slump va? Han gjorde ju inte nån betydande insats direkt. Vildkatt är den han angrep mest och hon känns ganska grön. Möjligt att man ska gå igenom vilka som flyttade rösterna när och så, men just nu är hon inte misstänkt av mig.

Vad gäller BDGs anmärkning att det är korkat att slumpa och att Krank därför måste vara varulv, så håller jag delvis med. Att slumpa helt och hållet är inte så smart, men att slumpa mellan de aktiva kan vara vettigt. Nu var ju inte Pilze nån av de riktigt aktiva och drivande dock, så i detta fall känns det som ett lite korkat slump.

Dock har jag en känsla av att är det inte den ena så är det den andra som är varulv av BDG och Krank. Det är en magkänsla från när de käftade tidigare. BDG tycker jag spelar annorlunda jämfört med varulvspartiet så mina misstankar går mot Krank. Dock minns jag ett fejk gräl från förra partiet mellan just Krank och BDG. Det är kanske lite osannolikt att de båda är varulvar en gång till, men det kan vara värt att nämna.

Tills vidare: Röst: Krank

Hellzon

Långsamma Vargen
Persson said:
Jag menar: Om Risings alkoholhalt ökar väldigt fort (3 personer) så är det lättare att ta det för att vara något organiserat. Därför vill man sprida ut Risings alkoholintag på 2 rundor/dagar. Men nu när han fick av 3 personer så ser det "mer organiserat" ut.
O...kej? Skulle han rövköra mig för att ha bjudit då? (Jag är ju en hederlig borgare och inte med i nån spritkomplott med Rising.) Jeje, klockan är mycket.

(Det är intressant vem mer som bjudit Rising på sprit, förvisso. Tre är vi ju.)

I övrigt en röst på den av de som Pilze nämnt och jag inte fått nöjaktigt grönad.

Röst: Vimes

Rising

Vila i frid
men vad får dig att tro att jag gör det av andra anledningar än de jag anger?
Berätta mer om dessa anledningar, för i den här tråden har du bara sagt att du har ett par varningslampor.

Du satte honom i "analysera mera senare"-facket, tillsammans med typ samtliga övriga spelare. Så faktum kvarstår att du riktar en röst mot just den spelare som du (förutsatt att inte Basenanji hittat på att vi inte skall claima ras) borde se som din allierade i jakten efter DTF, förutsatt att du är borgare.

Om du inte har någon särskild anledning att peka ut just Basenanji framför alla andra i "analysera mera senare"-facket så håller jag fast vid min teori över hur det egentligen ligger till.

tull

Hero
En del av dessa misstag är dock rätt enkla att åtgärda. (Jag har redan tipsat om att ställa in Platt Visning med 99 svar per sida - vilket hjälper enormt för överskådligheten i dessa spel)
Vilket misstag tänker du på? Jag använder platt visning men kan ändra till 99 svar på sida då.

Vi har dessutom gott om tid på oss under dragen att få reda på svar. Om man har dåligt med tid och inte orkar läsa så mycket så är det helt okej att fråga om sånt man tror att någon har sagt, men inte orkar lägga ner tid på att hitta.
Fast ställde jag inte en sådan fråga? Jag undrade ju om du sagt vad du hade för förmåga - och det kan jag tillägga nu eller om något påverkar din förmåga.

Ingen har exempelvis claimat en förmåga att se vem som bjudit andra på drinkar, som du påstod tidigare. Det där hade varit enkelt för dig att fråga om.
Men i feuflux exempel så står ju den förmågan med. Dessutom har jag den förmågan själv och vill veta om andra har den. Jag kollade upp vem du skulle ge din drink till och kan intyga att du gav den till dig själv. Motiveringen till att jag kan se vem som ger vem en drink är att jag har ögon i nacken. Nu när du och alla andra redan outat hur de gav sina drinkar så vet jag inte hur jag ska säga detta med trovärdighet. Att jag väljer att gå ut med min förmåga nu är därför att jag är en borgare, jag vill vara kvar i spelet, jag är grön men vill bli bättre och om jag skulle berätta samma sak i ett senare drev så skulle det förmodligen omtolkas till att jag ljuger och därmed är en varulv. Jag är ingen varulv och jag vet inte riktigt hur jag på ett vettigt sätt ska föra en försvarsargumentation för att jag inte är varulv utan är en borgare.

Hur borde jag göra?

Att du bjöd Vildkatt på drinkar kan mycket väl tolkas som ett varulvsdrag, särskilt eftersom du på dag #1 sade "Ge mig drinkarna! För min del så spelar alkoholnivån ingen roll". Om du hade varit osäker på huruvida Vildkatt ville bli full eller inte, så hade ju det logiska varit att ta det säkra före det osäkra och istället dricka drinken själv, du vars förmåga inte påverkas av alkoholnivån.
Att tåla alkohol är inte min förmåga läste Vicotniks excelfil nu och där står det att alkoholtålighet skulle vara min förmåga om ni trodde det så har jag varit dålig på att kommunicera det. Att tåla alkohol är bara en del av min karaktär. Det finns inget i min karaktärsbeskrivning som säger att jag skulle påverkas negativt av alkohol eller att min förmåga skulle sluta funka.

Vidare hade du idén "säg att Rising + en varulv kom med idén att de skulle ge 2 drinkar till Rising denna rundan, så att det inte skulle se misstänksamt ut att Rising ökade så mycket. Då kunde man "nästa dag" aktivera Risings förmåga och det skulle inte se lika konstigt ut. Right?", men det var ju jag som föreslog att alla spelare skulle berätta vem de gav sina drinkar till? Det kan du ju ändå inte ha missat?
Nej absolut. Det var du som tog det initiativet, tänkte att det var så att du skulle ha ryggen fri. Samt eftersom viljan ifrån dig och andra (ifall ni är varulvar) skulle vara att få det att se oskyldigt ut så ville man hitta vem som gav den tredje drinken.

Så... det är lite för många missar, ens för en spelare som har dåligt med tid, så du får nog räkna med att gå i försvarsställning den här rundan. Man kan förstås diskutera om Björn är otrevlig eller om han är skicklig på att pressa spelare, och det är viktigt att prata om, men den diskussionen föreslår jag att vi tar efter spelet, eftersom jag varit med om att spelare använt sådana argument när de varit varulvar, som ett varulvsknep.
Okej, jag får förbereda mig på det då. Tänker inte starta en diskussion om det, men jag ville markera särskilt eftersom jag märkt att han gått ut med den stilen från början. Det här är en lek och det finns ingen anledning att leka otrevligt.
Sen hur ska jag kunna veta vilka argument andra varulvar använt, det här är ju mitt första varulvspel.

Nå. Du har klättrar högt upp på min lista över misstänkta, i vilket fall som helst.
ok. Vet inte riktigt vad det finns mer som jag kan säga. Men har ni frågor så får ni väll ställa dem så ska jag svara.

tull

Hero
Hellzon said:
O...kej? Skulle han rövköra mig för att ha bjudit då? (Jag är ju en hederlig borgare och inte med i nån spritkomplott med Rising.) Jeje, klockan är mycket.
Öh ja? Det är klart han vill rövköra dig för det särskilt eftersom du är borgare. Han gick ju till angrepp mot att du gav han en drink.

Rising

Vila i frid
Förresten: Det är mycket snack om varför varulvarna plockade Pilze. Somliga tycker att detta verkar ha varit ett slumpmässigt drag.

Min teori är att varulvarna tog ut en bra spelare som inte hade några misstankar mot sig. Pilze har i tidigare spel visat att han är väldigt duktig. Ändå så har han inte fått särskilt många röster mot sig (jag orkar inte kolla det just nu, men jag tror inte att han fått en enda, faktiskt), han har inte varit framträdande och ingen verkade misstänka honom.

Sådana spelare vill varulvar plocka bort. Varulvarna vill behålla spelare som ser ut att kunna bli bortröstade; sådana som många misstänker och som många röstar på. Det är alltså inte ett dugg konstigt att de valde att plocka bort Pilze.

Dessutom tittar varulvarna gärna på de som håller sig lite i bakgrunden, eftersom det oftast är så man spelar om man är siare eller väktare. Siare/väktare vill inte vara alltför pådrivande, eftersom sådana spelare drar till sig uppmärksamhet och röster, och därför riskerar att behöva claima - vilket förstör mycket av styrkan av att ha en kraftfull roll.

Det finns alltså massor med logiska skäl bakom valet att ha tagit bort Pilze.

---

(Jag ber om ursäkt om ni tycker att detta ger hjälp åt varulvarna - vilket ju vore dumt av mig - men jag resonerar alltså som så att överklassarna redan begripit detta och att ni borgare tjänar på att förstå det - ni också)

Rising

Vila i frid
Det är klart han vill rövköra dig för det
Men din teori var ju att jag ville bli full. Om borgaren Hellzon hjälpte mig att öka mitt alkoholintag så skulle jag ju bara bli glad för det, och se till att han fortsatte med det.

tull

Hero
Rising said:
Det är klart han vill rövköra dig för det
Men din teori var ju att jag ville bli full. Om borgaren Hellzon hjälpte mig att öka mitt alkoholintag så skulle jag ju bara bli glad för det, och se till att han fortsatte med det.

hmm okej, min teori föll - den var inte genomtänkt. Men det försökte jag aldrig ge sken utav heller väll? Mitt intryck av det folk sagt tidigare är ju att man ska säga om man kom att tänka på något och för mig framstod det som konstigt att du lackade på Hellzon att du fick sprit så jag formulerade en teori. För vår skull.

Jag borde nog hålla mig i bakgrunden oftare.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Rising said:
Berätta mer om dessa anledningar, för i den här tråden har du bara sagt att du har ett par varningslampor.
Precis så; det är the sum total av mina anledningar just nu, eftersom jag inte haft tid att göra några riktiga analyser ännu. När jag gjorde min lista och tänkte "Basenanji" så kom tanken "vänta, var det inte nåt skumt med honom...?" och därför lade jag min inledande röst på honom. Hade egentligen tänkt vänta tills efter jag gjort en riktig analys, och kanske var lite piggare. Och det kanske jag borde? Fan vet.

Rising said:
Om du inte har någon särskild anledning att peka ut just Basenanji framför alla andra i "analysera mera senare"-facket
Näpp, inte i dagsläget. Inte utöver en kass, vag känsla.

Jag återkommer (förhoppningsvis) imorgon med mer analys.

tull

Hero
Alkoholnivå andra rundan said:
Vildkatt (80%)
Rising (30%)
krank (20%)
Persson (20%)
Glom (15%)
Vicotnik (15%)
Basenanji (10%)
Björn den gode (10%)
Hellzon (5%)
Vimes (5%)
hjk (0%)
kefka (0%)
Måns (0%)
Paxen (0%)
Purgatory (0%)
Zebulon (0%)

Förändringar person för person:

Vildkatt - börjar på 75%, nyktrar bort 5% och får sedan 1 drink av mig. Ligger på 80%. Inga konstigheter där förutom att jag gav Vildkatt då..
Rising - börjar på 0% och får sedan 3 drinkar och landar på 30%. Personer som gått ut med att de givit Rising: Rising (bekräftas av mig), Hellzon + en till okänd.
Krank - börjar på 0% och får sedan 2 drinkar och landar på 20%. Fick sprit av: Krank och HJK. Inga konstigheter.
Persson - börjar på 0% och får 2 drinkar och landar på 20%. Fick sprit av: Vimes + Zebulon. Inga konstigheter.
Glom - börjar på 10%, nyktrar bort 5% och får sedan 1 drink. Landar på 15%. Fick drink av: Purgatory. Inga konstigheter.
Vicotnik - börjar på 0% och får sedan 1 eller 2 drinkar och landar på 15%. Fick drink av: (notering: Hur ger man någon 15% alkohol? Vem har denna förmåga?)
Basenanji - börjar på 0% och får 1 drink landar på 10%. Fick den av:
Björn den gode - börjar på 0% och får 1 drink landar på 10%. Fick den av: Björn den gode. Inga konstigheter.
Hellzon - börjar på 10% och nyktrar till 5%. Inga konstigheter.
Vimes - börjar på 10% och nyktrar till 5%. Inga konstigheter.
hjk - fick ingen alkohol alt så påverkas han inte av det.
kefka - fick ingen alkohol alt så påverkas han inte av det.
Måns - fick ingen alkohol alt så påverkas han inte av det.
Paxen - fick ingen alkohol alt så påverkas han inte av det.
Purgatory - fick ingen alkohol alt så påverkas han inte av det.
Zebulon - fick ingen alkohol alt så påverkas han inte av det.

Antal utdelade drinkar: 13 (Vildkatt till Vandraren inräknad) av 18 möjliga.
Personer som inte tillkännagivit vem de gav sin drink till: Paxen, Måns, kefka, Basenanji, Glom, Vandraren, Vicotnik.
Personer som har "luckor" i vem de fick drinkar av: Rising, Vicotnik, Basenanji.
Vi har alltså 3 drinkar som vi inte kan se hur de har hamnat. Glömde de dela ut drink? Gav de den till en person som inte påverkades? Gav de den till Vandraren?
Funderingar:

1. vem gav Rising den tredje drinken?
2. Hur fick Vicotnik 15%?
3. vem gav Basenanji drinken?
4.Kan det vara så att någon av hjk, kefka, Måns, Pacen, Purgatory eller Zebulon inte påverkas av alkohol.

Snälla berätta om det är något som jag missade här eller skrev fel på så att jag kan rätta till det.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag vill också veta vilka som gav mig sprit, detta är, utöver att ha koll på statestiken väldigt viktigt för det kommer ge oss något av värde kan jag informera om och garanterat något att diskutera.

Kommer senare idag att förklara lite varför mitt resultat av alkoholen har blev som den blev, samt informera om vem jag gav min sprit till, så ha lite tålamod.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hellzon said:
Tänkte nån skulle kika på Pilzes inlägg.

#679742: Påpekar att två pers (Vandraren och Vildkatt, min anm) är ganska dragna.

#679756: Negativ till rasoutning. Inte först med detta.

#679795: Har varit med i tre omgångar varulvsspel på wrnu.

#679934: Tycker att de tre som är lagom salongsberusade (Undertecknad, Glom, Vimes) är mer värda att kika på än de två dyngraka. Det här är ju intressant (min anm.).

#680040: Väljer Vildkattdrevet över krankdrevet, verkar tycka att hon är minst aktiv. (Sant ju.)

#680062: Tycker Vandrarens enda inlägg inte gav så mycket. (Så sant, så sant.)

#680223: Byter till krank för att denne ska få sju röster. (De drev som finns är mot krank, Rising och Vildkatt.)

#680232: Använder Vandraren som "röst-slaskhink". Hellre en inaktiv än en som förmodligen är friad.

#680261: Tycker att Vildkatt har suttit på samma röst länge och inte kunnat motivera den.

#680409: Påpekar att folk med meno förmågor inte ska outa dessa och ge Överklassen färre att gallra mellan.

--------------------------------------

Vad betyder det här då? Träffade han rätt på Vildkatt/Vandraren? Mig/Glom/Vimes (inte på mig, förstås). Vill Överklassen att vi ska tro det? Tycker de helt enkelt illa om folk som hjälper n00bs genom att avråda från outning (vilket säkert är dåligt att göra, det har ju även Basenanji sagt)?

Få reda på detta nästa vecka. Same bat-time, same bat-channel.
Kan det vara så att de plockade honom för att han inte ens var i närheten utav Överklassarna? Och att överklassen valde honom just för att få oss att fokusera de Pilzeman rösta på?

!Paxen

Swashbuckler
Synd att vandraren inte var överklass, dock så ångrar jag inget. Om vi inte hade tagit bort honom nu så skulle han säkert kunnat blivit utröstad senare ändå. Pilz är väl mer synd då, eftersom han var lite mer aktiv och det han var en av dom som jag inte hade tänkt som "varulv".

Krank, när kan du börja använda din förmåga? Ska man skicka drinkar til dig för du ska kunna använda din förmåga?

Zebulon

Swordsman
Rising said:
Förresten: Det är mycket snack om varför varulvarna plockade Pilze. Somliga tycker att detta verkar ha varit ett slumpmässigt drag.

Min teori är att varulvarna tog ut en bra spelare som inte hade några misstankar mot sig. Pilze har i tidigare spel visat att han är väldigt duktig. Ändå så har han inte fått särskilt många röster mot sig (jag orkar inte kolla det just nu, men jag tror inte att han fått en enda, faktiskt), han har inte varit framträdande och ingen verkade misstänka honom.

Sådana spelare vill varulvar plocka bort. Varulvarna vill behålla spelare som ser ut att kunna bli bortröstade; sådana som många misstänker och som många röstar på. Det är alltså inte ett dugg konstigt att de valde att plocka bort Pilze.

Dessutom tittar varulvarna gärna på de som håller sig lite i bakgrunden, eftersom det oftast är så man spelar om man är siare eller väktare. Siare/väktare vill inte vara alltför pådrivande, eftersom sådana spelare drar till sig uppmärksamhet och röster, och därför riskerar att behöva claima - vilket förstör mycket av styrkan av att ha en kraftfull roll.

Det finns alltså massor med logiska skäl bakom valet att ha tagit bort Pilze.

---

(Jag ber om ursäkt om ni tycker att detta ger hjälp åt varulvarna - vilket ju vore dumt av mig - men jag resonerar alltså som så att överklassarna redan begripit detta och att ni borgare tjänar på att förstå det - ni också)
Det här så extremt bra skrivet, som en lärobok. Jag har inte riktigt fattat varför de plockade ut Pilze men din förklaring känns väldigt underbyggd. Pilze verkar nu vara ett självklart val.

Men vem fan tänker så här?
Det känns ju extremt utvecklat och inget som en n00b skulle komma på, eller ens en medel-spelare. Om det nu var så här de resonerade och inte lottade eller nåt annat sjukt. Vad tror ni?
Jag tror mer och mer att det måste vara åtminstone en erfaren spelare bland varulvarna som just kan skriva en "lärobok".
Kom ihåg var ni hörde det först!

Zebulon

Swordsman
För övrigt tycker jag man skall vara trevlig mot varandra även i detta sammanhang och jag backar Persson 1000% när han säger ifrån mot BDG som blir personlig.

Vimes

Sillkung
Gloms första barrunda

Paxen, Kefka och Glom ligger lågt. Alla tre borde granskas närmare, men det har jag inte tid med nu. Däremot har jag hunnit gå igenom Gloms inlägg från förra rundan.

1. (#679747) Svarar Plizeman med mera rollspelande.
2. (#679774) Röstar på Vicotnik. "Sambatågs-motiveringen".
3. (#679777) Frågar om Hellzon inte tål alkohol eftersom han vill ge bort sina drinkar.
4. (#679787) Informerar Persson om mutationen "Stålmage", dock medveten om att det sannolikt är irrelevant för spelet här.
5. (#679990) Svarar på Kranks röst emot honom att de bildar ett röstningståg, där man röstar på dem som röstar. Bödlar på rad.
6. (#680029) [Gloms första självständiga inlägg] "Tydligen anser några att det är effektivt för borgarna att samla grupper i något som kallas bandvagnar eller drev". "De som verkar driva att man skall dreva redan i första rundan: Björn den gode -drivande Rising -drivande vimes -hänger på Pilzeman -hänger på Purgatory -hänger på"
7. (#680039) Håller med Persson om att rubbitar känns helt rätt. Mer rollspel.
8. (#680212) Berättar för Purgatory vad rubbitar är.
9. (#680247) Konstaterar att bandvagnarna fungerar (efter Kranks avslöjande). Funderar över sin egen röst på Vicotnik. Konstaterar att de tidiga rösterna inte är att ta på allvar. Lägger ingen ny röst.
10. (#680265) Röstar på Rising med motiveringen att eftersom bandvagnarna har funkat så vore det bra att testa dem på den som propagerat för dem (detta blir den sjätte rösten på Rising).
11. (#680284) Spekulerar i att Rising ska använda sin förmåga på VildKatt och Krank sin på Persson.
12. (#680473) Tror att VildKatt inte vet vilken fraktion hon tillhör. Tycker VildKatts alkoholnivå ska sänkas.
13. (#680476) Tar tillbaka det som skrevs i 12 i ett svar till VildKatt. VildKatt har dock själv inte direkt påpekat saken.
14. (#680493) Anser att Rising har ett fullgott skäl att rösta på Vandraren eftersom han har näst mest röster. Spekulerar i om överklassen eventuellt offrar Vandraren, nämner Persson, Vicotnik och hjk som ska ha sagt att de gärna röstar ut inaktiva. (Not: Jag vet inte hur det är med de här tre herrarna, men andra har också sagt att de helst röstar ut inaktiva. Däribland jag själv. Vandraren fick tillslut 8 röster också.)

Tankar kring Glom: En hel del ludd. Namedroppar vid två tillfällen utan att egentligen formulera någon misstanke. Har följaktligen inte lagt en enda röst utifrån egen misstanke. Spekulerat en del kring förmågor och alkoholnivå (inlägg 3 är helt klart en klutt på bordet).

Röst: Glom Han kan vara nybörjare också. Men i jämförelse med förra varulvsspelet tycker jag att hans agerande mer liknar HJKs än mitt (både jag o HJK var helt färska förra spelet, HJK var varulv, jag var det inte).

Så Glom, jag vill se mer konkretion. Vilka tycker du verkar skumma?

Mogger

Hipsteranka
hjk said:
Det är mycket möjligt att det var ett slumpat beslut att ousta Pilzeman. Krank brukar göra så t ex. Jag har för mig att vi gjorde det nån gång sist, men oftast tog vi de aktivaste.

Varför tror du att de i mitten skulle vara varulvar? För att de bytte för att rädda en medvarulv eller nåt psykologiskt skäl?
Det klassiska är ju annars början, innan det blivit ett drev, och slutet, när drevet är oundvikligt. Mitten är vanligtvis vågrösterna, alltså de som gör det till ett drev.

Men, nu har jag mycket att ta igen. Jag har bara läst de här två första ännu.

Tack för spel Pilze (hade velat se dig komma igång, jag delar inte din blygsamma syn på ditt spelande :gremsmile: ) och Vandraren (jag har lite dåligt samvete för att jag var tongivande i röstningen, men såg verkligen inget annat alternativ).

Nya tag! Jag gissar att ni redan har börjat snacka drinkar och kanske annat. Spännande!

Just, det. Jag vill fort ut med en röst så:

Röst: Glom

(jag reserverar mig för att saker kan ha hänt men förra rundan låg Glom under radarn och puffade på med hyfsat innehålslösa inlägg. Varulvstaktik-deluxe! :))

Mogger

Hipsteranka
Rising said:
Jag tycker att alla skall berätta vem de givit sina drinkar till, och varför.
Bra!

Jag gav min drink till Vicotnic. Jag kan inte påstå att det var ett överanalyserat val och hade jag tänkt till lite hade jag så klart gett den till Vandraren (smart Vildkatt!). Egentligen tyckte jag bara att Vicotnic inte hade gjort så mycket mer än sina listor.

Men som sagt, det var inte jättemycket tanke bakom.

Mogger

Hipsteranka
Purgatory said:
Detta är en fråga till alla er som röstade på Vandraren förra rundan:

Röstade du på honom för att han var misstänkt eller för att han var inaktiv? Eller någon annan anledning ifall de två inte stämmer.
Jag röstade ju på honom 2 ggr. Första gången gjorde jag det för att han var inaktiv, sedan skrev han och då hoppade jag på drevet mot Vildkatt istället. Sedan gick jag tillbaka till Vandraren för att jag inte ville rösta ut krank eller Rising och vi hade inte tid för ett nytt drev.

F.ö tänker jag kika lite mer på tågen mot krank och ffa Rising.