Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Rising

Vila i frid
ja, ser man på, Zebbe går till ut med att prata om den tredje fraktionen i sitt första inlägg: "Ingen DTF än så länge. Vad väntar de på?" och vill pressa Basenanji (vår DTF-jagare?) på information.

Jag vill pressa Zebbe att avslöja sin förmåga:

Röst: Zebulon

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Glom

VildKatt said:
I Mutant 2 fanns något som hette stålmage, då tålde man det mesta har jag för mig. inte för att dte har något med saken att göra. Förresten borde inte robotar vara opåverkbara av alkohol?

Inte för att det har något med detta lilla forumspel att göra
Ett citat från Glom.

Varför skulle det inte ha med vårt forumsrollspel att göra? Jag tror mycket väl att det kan finnas robotar och hittills verkar det som om åtminstone Vic kan ha något av en stålmage.

Och nu är jag inte så stark i min mutant-shi jag heller, men nog finns det dessutom robotar som faktiskt kan bli onyktra?

Okej, det verkar inte som om det kommer komma fler personener på ett tag som tänker ang vem de get sina drinkar till.

Hur som helst, jag gav min drink till mig själv, för jag inte viste vem jag skulle ge den till.
Anledningen till att jag har 15% i alkoholnivå är att jag tar bara upp hälften av den alkoholmängd jag får i mig, så för utom Måns som gav mig en drink på 10% så gav jag mig själv en, dvs yttligare 10% samt någon mer har gett mig en drink på 10% totalt 30%, men jag tar bara upp hälften, dvs 15%.

Där emot är det väldigt viktigt att jag får veta vem mer som gav mig en drink.

Basenanji

Postd20modernist
Här händer det mycket.

Till BDG kan jag säga att den här omgången utmärker sig i komplexitet. Det innebär att vi måste spela desto skickligare.

Ju fler spel jag har spelat desto mer irriterad har jag blivit över att jag förbisett deltagare på vaga grunder. Av den anledningen tycker jag att vi ska hålla bredare koll än vanligt, även om vi måste rösta på några få drev (2-3 st). Man kan säga att jag propsar på noggrannhet.

Ja, det är varulvstaktik att 'prata om hur svårt det är', hur 'duktiga varulvarna är', det har du rätt i. Jag gör det för att visa att vi den här omgången måste viga vår varulvsjaktsarsenal. De kommer inte vara så lätta att hitta den här gången. Bla beror det på att många av oss har spelat ett tag nu.

Men det är såklart att vi kommer vinna den här gången! Jag vägrar att förlora, jag är grymt revanschsugen efter Star Warsspelet.

Jag gav min drink till mig själv, eftersom jag behövde veta vad som hände med min roll när den fick i sig alkohol.

Om alkohol:
Det är ok, med viss reservation, att efteråt säga vem man gav sin drink till. Men! Överklassen kommer kunna dra nytta av detta, då de vill stoppa tex Väktare/Siare mm. Samtidigt har de inte så lätt, några av oss har förmågor som börjar när de har nått en viss alkoholhalt, andra när alkoholhalten har gått ned. Just nu måste överklassen pinpointa vem som behöver få i sig mer akohol och vem som behöver få i sig mindre.
Det är viktigt att alla förstår att våra förmågor sitter ihop. A kan få reda på något som tillsammans med B:s information ger något.

Därför är Rising skum och jag kommer rösta på honom. Inte bara för att hans förmågas skull utan för saker han sa och gjorde förra rundan. En grundligare analys kommer, men jag har redan nämnt några saker som jag tycker har varit skumt med Rising under första rundan.

Men han ska få en fråga:

Vem riktade du din förmåga mot och varför?

Röst: Rising

Zebulon

Swordsman
Björn den gode said:
Det sagt, på det här spelet så är du faktiskt sämst. Jag hävdar inte att jag är bäst, och som du säkert har märkt så är det ganska ofta även erfarna spelare inte är överens om ens de mest grundläggande taktikerna. Men när jag postar en lista med väldigt grundläggande punkter, som ingen, inte ens krank, argumenterar emot, så kanske man kan tänka sig att det ligger något i det? Du har nu helt i onödan avslöjat din förmåga och breadcrumbat din ras och du gav din drink till den enda som vi var säkra på att det var dåligt att ge sin drink till.

Min slutsats av din reaktion är dock inte att du känns som en varulv. Det känns som att du har problem med auktoriteter, inte bryr dig alls om taktik och skriver det som faller dig in men framförallt saker som ger dig uppmärksamhet. Du spelar inte för laget (eller så gör du det men då är det fel lag).
Det här är så jävla mycket dina egna åsikter och jag blir grymt less på folk som försöker trycka ner andra i skorna.
Analysera som vanligt folk utan att säga att någon är sämst. Du har fan ingen aning om de bakomliggande orsakerna till ett beteende.
Du kan väl skippa de personliga påhoppen är du snäll?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Okej, en till då:

Glom
Glom
Runda 1

679747 rollspel
679774 Röstar på Vicotnik för att Vico röstat på Zebulon. Motiverar med "sambatåg".
679777 Undrar om Hellzon inte tål akohol
679787 Pratar om M2's Stålmage
679990 Tycker att det är "elementärt" att alla röstar på nån som röstar på nån, tycker att vi ska försöka få "alla med på tåget"
680029 Har aldrig spelat varulvsspel förut. Undrar om bandvagnar är bra. Listar vilka som varit drivande för bandvagnsidén.
680039 Tycker rubbitar känns rätt.
680212 Förklarar rubbitar
680247 Se på fan, bandvagnarna funkar.
680265 Röstar på Rising för han vill veta om bandvagnar funkar på honom.
680284 Antar att Rising använder sin förmåga på Vildkatt. Föreslår att jag (krank) testar sin förmåga på Persson.
680473 Tycker vi ska sänka Vildkatts alkoholnivå.
680476 Ojdå, det var visst inte överklasshet Vildkatt var osäker på.
680493 Tycker att Rising verkar ha bra skäl att rösta på Vandraren.

Slutsatser:
Redan ganska tidigt i förra rundan blev jag irriterad på Glom. Rising tycker att jag röstar med dålig motivering, men vad Glom gjorde i början av rundan är rent löjeväckande.

Skriver en del rollspelsgrejer, bidrar med mycket lite. Det enda som talar till Gloms fördel, av det jag hittat, är hans påstådda status som nybörjare. Många misstag, mycket knepigt.

Är det någon som har sett något jag inte sett? Tills jag hittar någon mer misstänkt så lägger jag min röst:

Röst: Glom

Är det någon som har aktuell rösträkning?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Lista

Tror det ska vara up todate, i dag har jag inte hunnit med lika bra som tidigare dagar, men jobbar på att komma i fas.

Attachments

Zebulon

Swordsman
Rising said:
ja, ser man på, Zebbe går till ut med att prata om den tredje fraktionen i sitt första inlägg: "Ingen DTF än så länge. Vad väntar de på?" och vill pressa Basenanji (vår DTF-jagare?) på information.

Jag vill pressa Zebbe att avslöja sin förmåga:

Röst: Zebulon
Jag vill helst inte avslöja min förmåga kan jag säga redan nu.
Som jag tidigare sagt påverkas inte min förmåga av alkohol.
Det är nämligen en ganska lam förmåga. Det är inte ens en förmåga. Det är information. Denna information kan nog användas av flera fraktioner för att luska ut vem som är vem. På något sätt är den en del av den mytomspunna flerstegsraketen.

Jag har funderat på att bara rapa ut informationen men dels har jag sagt att jag inte skall outa så jävla mycket och dels tror jag faktiskt att det kan vara väldigt olämpligt.

Om jag blir pressad måste jag tolka det som att kollektivet vill att jag skall snacka och då gör jag det men jag är inte säker på det kommer hjälpa borgarna.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Rätt lista och rätt fil.

Rätt lista och rätt fil. Stunta i förra filen, det är felaktig

Attachments

Rising

Vila i frid
Det är ok, med viss reservation, att efteråt säga vem man gav sin drink till. Men! Överklassen kommer kunna dra nytta av detta, då de vill stoppa tex Väktare/Siare mm.
Hur skulle överklassen kunna dra nytta av detta? Det var just för att stoppa överklassen från att koordina sitt drinkgivande för att slå ut enskilda roller som jag föreslog detta.

Vem riktade du din förmåga mot och varför?
Förutsatt att jag öht kunde använda min förmåga förra draget, så måste jag tills vidare hålla denna information hemligt om jag skall kunna använda den effektivt för att jaga efter personer som ljuger om sin förmåga.

Rising

Vila i frid
Denna information kan nog användas av flera fraktioner för att luska ut vem som är vem. På något sätt är den en del av den mytomspunna flerstegsraketen.
Okej. Utan att avslöja för mycket, tror du att informationen du sitter på är till för att jaga DTF eller överklassarna, eller är den ämnad att beskydda viktiga borgarroller (eller kanske något helt annat?).

Basenanji

Postd20modernist
Det här är ju pinsamt, men nu när jag hetsade mot Rising tänkte jag att en grundlig analys skulle visa hur rätt jag hade. Men efter att ha skummat lite bland hans alla poster blir jag tveksam.

Nej, det här håller nog inte.

Varför jag blev misstänksam

Risings förmåga är bra för Överklassen, för de kommer vinna på att hindra vissa förmågor.
Hans röstningsmönster under första rundan med Vildkatt och Vandraren.
Våra tjafs.
Hans förlag till lynchningsoffer.

Men om man tittar efter finns det massor av tecken på att Rising är borgare, bla:

-När han grillar krank (680593)
-När han kollar alkoholhalten med Måns (680616)
-När han skäller på andra att inte avslöja sina förmågor förrän de befinner sig under press. (680638)

Jag tycker inte att mitt case mot Rising håller riktigt. Fan, jag känner mig som Helena Jonsson just nu.

Röst: Ingen

Vicotnik

Den onde
Staff member
De som inte har angivit sina drikar är:

Hellzon
kefka
Persson

Samt de som inte är med oss längre:
Pilzeman
Vandraren (vandraren tror jag aldrig skicka in ett pm på någon han tänkte ge sin drink till)

Kvar har vi då 4 stycken som kan ha spritt ut sina drinkar och 1 som vi inte kommer få reda på.

Och nu tänker jag vara extremt tjatig, jag vill veta vem som gav mig den sista drinken.

Basenanji

Postd20modernist
Hur skulle överklassen kunna dra nytta av detta? Det var just för att stoppa överklassen från att koordina sitt drinkgivande för att slå ut enskilda roller som jag föreslog detta.
Vi pratar om två olika saker:

Koordination av drinkar

Förmågor startar/slutar fungera vid viss alkoholhalt

---

Ok, jag kanske tänker kort här men...jag ser att överklassen helst av allt vill veta när folks förmågor kickar in, eftersom det leder Överklassen mot potentiella Siare/Väktare.

Dvs Överklassen kan inte koordinera något innan de vet vem som har en förmåga vilken fungerar under ett givet alkoholintervall!

Så, vad tror du är prio 1 för överklassen? Att koordinera drinkar eller att ta reda på vems förmåga som kickar in?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Suck, jag borde ta en rast andra felet jag gör på kort tid:
De som jag inte har fått med på listan över givna drinkar är:
Basenanji, Glom, Hellzon, kefka och Persson
+ våra 2 döda.

Hellzon

Långsamma Vargen
Vicotnik said:
+ våra 2 döda.
Jag gav min till Rising. Har redan nämnt det tidigare i tråden.

Björn den gode

Swashbuckler
Jag tycker det känns ganska uppenbart hur överklassen skulle kunna dra nytta av detta, men om du inte sett det så kanske inte dom heller har gjort det så då tror jag det är lika bra att jag håller tyst om det. Däremot så håller jag nog med om att fördelarna på lång sikt uppväger nackdelarna.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hellzon said:
Vicotnik said:
+ våra 2 döda.
Jag gav min till Rising. Har redan nämnt det tidigare i tråden.
Okej, undrar hur mycket mer jag har missat.

Jag ska nog gå tillbaka och göra om min lista över drinkar och göra rätt innan jag uttalar mig igen.