Re: Analys av Purgatory, runda 2
Basenanji said:
Kommentar: Jag tycker att det här är lite skumt eftersom Borgare inte borde ha åsikter om det "intressanta" i att Pilze valdes.
Nehe? Så jag få inte tycka att Pilzeman var ett mer intressant val än någon högprofilare som Rising, Krank eller varför du? Jag tycker i alla fall inte att det är något speciellt misstänkt i att tycka att ett val av manipulering är intressant.
Basenanji said:
Kommentar: Men Purg gör inget av det här? Han kollar tydligen inte Pilzemans inlägg. Vad är det? Jag gillar inte när du Purgatory säger massa bra saker, men sedan inte lever upp till dem.
Jag kollade upp pilzemans inlägg och fann inget intressant i dem. Dessutom hade någon annan redan gjort en sammanfattning av honom så jag tyckte det kändes onödigt att göra en till och komma fram till samma sak. Det var flera som kommenterade det i förra omgången också så jag kanske ska försöka ändra min stil lite.
Basenanji said:
Kommentar: Det här är skumt. Till att börja med så motiverar Purgatory sitt drinkval utifrån att han inte visste vad effekten skulle bli. Sedan är det ett svagt argument att ge den till Glom mot bakgrund av att Purgatory vill se vad som händer
"när man når 100%". Det krävs en hel del drinkar för att Glom ska komma upp i 100%. Argumentationen känns trasig, helt enkelt.
Jag visste inte vad effekten skulle bli, vilket jag skrev. Du kan tycka vad du vill om mitt argument med det var därför som jag gjorde det, av de som hade mer än 0% i alkohol var Glom den mest misstänkta alltså gav jag den till honom. Jag vet mycket väl att det krävs en hel del drinkar för att Glom ska komma upp i 100%, och jag hade tänkt ge drinken till Vandraren först eftersom han låg på 90% redan från start. Fast jag tyckte att det var onödigt att ge dem till någon som ändå skulle åka ut.
Basenanji said:
Glom ligger iofs på Puragtorys misstänkta-listan, men det kan vara en plantering från runda ett.
Dessutom har inte Vildkatt påstått att det händer något om man får 100% alkoholhalt. Hon har bara spekulerat i det. Men huvudsakligen är det skumt att Purgatory FÖRST ville ge den till Vandraren och därefter till Glom, för att Glom ligger på "misstänkta-listan". Det rimmar liksom inte. Om nu Glom var så misstänkt, borde Purgatory ha gett honom drinken på en gång.
Jag tycker att jag vid flera tillfällen har förklarat mitt agerande, det är mest du som inte lyckas inse hur jag resonerar. Jag kanske inte kom ihåg exakt vad Vildkatt skrev men är det verkligen hela världen? Du tycks tycka att det är det men det är du rätt så ensam om.
Basenanji said:
Kommentar: Jag har också skitdåligt med tid att läsa inlägg. Jag var magsjuk i torsdags, min arbetsdator används av flera i familjen, mm mm. Det där är bara ett dåligt sätt att skylla ifrån sig. Många
varulvar har använt liknande argument i andra varulvsspel.
Poängen är att jag inte skyller ifrån mig. Jag har inte gott om tid på mig att sätta mig in i saker, det är inte jag som bestämt när jag har mina föreläsningar liksom. Sedan kan du tycka att det är hur skumt som helst men det är inget jag kan göra något åt så deal with it.
Basenanji said:
Kommentar: Ämen, vänta nu, säger du att du INTE hade en vettig anledning att ge drinken till Glom? Då säger du emot dig själv. Tidigare i rundan menade du att drinken till Glom berodde på att han låg på din "misstänkta-lista". Det här är skumt.
Jag hade ingen vettig anledning utöver att Glom var skum. Jag sade mot mig själv det är jag medveten om, och det kan vara lite skumt det ger jag dig.
Basenanji said:
Kommentar. Alltså, det här är vagt. Texten ovan är klippt från det inlägg där Purgatory ska förklara varför han trodde att varulvarna fanns bland dem i mitten av tåget mot Vandraren.
Idén Purg hade var inte så bra, det kan iofs hända alla. Men varför Måns ska pressas verkar du inte kunna svara så noga på. Hmmm...
Jag kom på i efterhand att idén inte var speciellt bra, men en dålig idé är bättre än ingen idé i alla lägen så jag tycker inte att vi förlorade något på dem. Jag har skrivit flera gånger varför jag röstade på Måns, jag ville pressa honom på information. Vad som är skumt med det får du gärna ta och förklara.
Basenanji said:
Kommentar: Purgatory har kanske en dålig dag, men det är lite motsägelsefullt att först rösta på någon,. sedan tycka att personen man röstar på svarade bra förra rundan, för att därefter fortsätta att vilja pressa bara för att det ska ge information. Snömosvibbar. Dessutom den där: "jag misstänker alla" är också lite varulvsvibbig. Vågar du inte ta ställning Purgatory?
Som sagt så vill jag ha information och jag tycker inte att informationssökning är en dålig anledning att rösta på folk även ifall du tycks tycka att det är så.
Basenanji said:
Kommentar: Nej, men det här är också vagt. Om du nu vill ha information, vilken sorts?
Förmåga, misstänkta, ras osv. Samma som vanligt.
Basenanji said:
Men jag vill se Purgatory ge mer. Berätta mer om din förmåga eller breadcrumba om din ras eller något. Eller vänta...ge mig dina fem mest misstänkta hittills.
Min förmåga liknar Kranks, jag är ett djur nöjd?
Misstänkta:
Glom: Bidrar inte med något, svarar inte under press. Påminner väldigt mycket om hur jag agerade när jag var varulv i Cthulhu-spelet.
Kefka: Bidrar lite mer än Glom men ändå inte mycket. Verkar inte bry sig om att han har ett drev mot sig.
Paxen: Återigen så bidrar han inte speciellt mycket. Inte mycket mer att gå på.
Rising: Mest lite vaga vibbar, ingeet riktigt konkret.
Basenanji: Säger lite vagt att det är dåligt att outa ras men vägrar ge några detaljer.
För att vara tydlig: Min misstanke på dig har inget att göra med att du har siktet inställt på mig. Det är bara bra att du påpekar brister i resonemangen.