Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: Analys av Purgatory, runda 2

Håller med om att Purg låter som en snömosvarulv. Men nu börjar det nästan bli för många supermisstänkta.

Ni som hör till de misstänka måste fan börja förklara er. Vilka misstänker ni och varför har ni uppträtt så skumt?

Mogger

Hipsteranka

Basenanji said:
Men jag vill se Purgatory ge mer. Berätta mer om din förmåga eller breadcrumba om din ras eller något. Eller vänta...ge mig dina fem mest misstänkta hittills.

Röst: Purgatory
Ja, jag håller med. Jag har varit på Purg för exakt de här sakerna. Han får min röst med:

Röst: Purgatory

DesertRain

Hero

Basenanji said:
Kommentar: Jag tycker att det här är lite skumt eftersom Borgare inte borde ha åsikter om det "intressanta" i att Pilze valdes.
Nehe? Så jag få inte tycka att Pilzeman var ett mer intressant val än någon högprofilare som Rising, Krank eller varför du? Jag tycker i alla fall inte att det är något speciellt misstänkt i att tycka att ett val av manipulering är intressant.

Basenanji said:
Kommentar: Men Purg gör inget av det här? Han kollar tydligen inte Pilzemans inlägg. Vad är det? Jag gillar inte när du Purgatory säger massa bra saker, men sedan inte lever upp till dem.
Jag kollade upp pilzemans inlägg och fann inget intressant i dem. Dessutom hade någon annan redan gjort en sammanfattning av honom så jag tyckte det kändes onödigt att göra en till och komma fram till samma sak. Det var flera som kommenterade det i förra omgången också så jag kanske ska försöka ändra min stil lite.

Basenanji said:
Kommentar: Det här är skumt. Till att börja med så motiverar Purgatory sitt drinkval utifrån att han inte visste vad effekten skulle bli. Sedan är det ett svagt argument att ge den till Glom mot bakgrund av att Purgatory vill se vad som händer
"när man når 100%". Det krävs en hel del drinkar för att Glom ska komma upp i 100%. Argumentationen känns trasig, helt enkelt.
Jag visste inte vad effekten skulle bli, vilket jag skrev. Du kan tycka vad du vill om mitt argument med det var därför som jag gjorde det, av de som hade mer än 0% i alkohol var Glom den mest misstänkta alltså gav jag den till honom. Jag vet mycket väl att det krävs en hel del drinkar för att Glom ska komma upp i 100%, och jag hade tänkt ge drinken till Vandraren först eftersom han låg på 90% redan från start. Fast jag tyckte att det var onödigt att ge dem till någon som ändå skulle åka ut.

Basenanji said:
Glom ligger iofs på Puragtorys misstänkta-listan, men det kan vara en plantering från runda ett.
Dessutom har inte Vildkatt påstått att det händer något om man får 100% alkoholhalt. Hon har bara spekulerat i det. Men huvudsakligen är det skumt att Purgatory FÖRST ville ge den till Vandraren och därefter till Glom, för att Glom ligger på "misstänkta-listan". Det rimmar liksom inte. Om nu Glom var så misstänkt, borde Purgatory ha gett honom drinken på en gång.
Jag tycker att jag vid flera tillfällen har förklarat mitt agerande, det är mest du som inte lyckas inse hur jag resonerar. Jag kanske inte kom ihåg exakt vad Vildkatt skrev men är det verkligen hela världen? Du tycks tycka att det är det men det är du rätt så ensam om.

Basenanji said:
Kommentar: Jag har också skitdåligt med tid att läsa inlägg. Jag var magsjuk i torsdags, min arbetsdator används av flera i familjen, mm mm. Det där är bara ett dåligt sätt att skylla ifrån sig. Många
varulvar har använt liknande argument i andra varulvsspel.
Poängen är att jag inte skyller ifrån mig. Jag har inte gott om tid på mig att sätta mig in i saker, det är inte jag som bestämt när jag har mina föreläsningar liksom. Sedan kan du tycka att det är hur skumt som helst men det är inget jag kan göra något åt så deal with it.

Basenanji said:
Kommentar: Ämen, vänta nu, säger du att du INTE hade en vettig anledning att ge drinken till Glom? Då säger du emot dig själv. Tidigare i rundan menade du att drinken till Glom berodde på att han låg på din "misstänkta-lista". Det här är skumt.
Jag hade ingen vettig anledning utöver att Glom var skum. Jag sade mot mig själv det är jag medveten om, och det kan vara lite skumt det ger jag dig.

Basenanji said:
Kommentar. Alltså, det här är vagt. Texten ovan är klippt från det inlägg där Purgatory ska förklara varför han trodde att varulvarna fanns bland dem i mitten av tåget mot Vandraren.
Idén Purg hade var inte så bra, det kan iofs hända alla. Men varför Måns ska pressas verkar du inte kunna svara så noga på. Hmmm...
Jag kom på i efterhand att idén inte var speciellt bra, men en dålig idé är bättre än ingen idé i alla lägen så jag tycker inte att vi förlorade något på dem. Jag har skrivit flera gånger varför jag röstade på Måns, jag ville pressa honom på information. Vad som är skumt med det får du gärna ta och förklara.

Basenanji said:
Kommentar: Purgatory har kanske en dålig dag, men det är lite motsägelsefullt att först rösta på någon,. sedan tycka att personen man röstar på svarade bra förra rundan, för att därefter fortsätta att vilja pressa bara för att det ska ge information. Snömosvibbar. Dessutom den där: "jag misstänker alla" är också lite varulvsvibbig. Vågar du inte ta ställning Purgatory?
Som sagt så vill jag ha information och jag tycker inte att informationssökning är en dålig anledning att rösta på folk även ifall du tycks tycka att det är så.

Basenanji said:
Kommentar: Nej, men det här är också vagt. Om du nu vill ha information, vilken sorts?
Förmåga, misstänkta, ras osv. Samma som vanligt.

Basenanji said:
Men jag vill se Purgatory ge mer. Berätta mer om din förmåga eller breadcrumba om din ras eller något. Eller vänta...ge mig dina fem mest misstänkta hittills.
Min förmåga liknar Kranks, jag är ett djur nöjd?

Misstänkta:
Glom: Bidrar inte med något, svarar inte under press. Påminner väldigt mycket om hur jag agerade när jag var varulv i Cthulhu-spelet.

Kefka: Bidrar lite mer än Glom men ändå inte mycket. Verkar inte bry sig om att han har ett drev mot sig.

Paxen: Återigen så bidrar han inte speciellt mycket. Inte mycket mer att gå på.

Rising: Mest lite vaga vibbar, ingeet riktigt konkret.

Basenanji: Säger lite vagt att det är dåligt att outa ras men vägrar ge några detaljer.

För att vara tydlig: Min misstanke på dig har inget att göra med att du har siktet inställt på mig. Det är bara bra att du påpekar brister i resonemangen.

Vimes

Sillkung

Jag håller med föregående talare (Basenanji?) om att det är flera man vill nacka den här rundan.

Jag blir mer och mer irriterad på Kefka som trots att han har ett rejält drev emot sig bara skriver ett kort inlägg och sedan försvinner. Då har Glom presterat bättre under press.

Förgiftningsaffären är fortfarande den stora grejen den här rundan. Kefka och Måns får nog finna sig i att vara misstänkta tills den har blivit utredd.

Det stör mig dock att Paxen helt har glidit under radarn på i princip alla. Han nämns lite i förbigående som inaktiv, men det är ingen som tar tag i det. Senare ikväll ska jag sätta mig och gå igenom vad han har sysslat med egentligen.

Tillsvidare flyttar jag min röst från Glom, jag är hyfsat nöjd med den information han har lämnat. Kefka har ett bra drev mot sig, och måste för fasen börja skriva snart!

Jag lägger min

Röst: Paxen

och ska se ikväll om en analys av Paxen kan göra det här till en solid röst.

Basenanji

Postd20modernist

Röstningsläget den senaste tiden:

Glom 5 (Vimes Vildkatt krank Paxen Zebulon)
kefka 3 (Hellzon Vicotnik hjk)
Zebulon 2 (Rising Måns)
Purgatory 1 (Basenanji)
Hellzon 1 (Björn den Gode)
Måns 1 (Purgatory)

Måns->kefka

kefka 4 (Hellzon Vicotnik hjk Måns)
Zebulon 1 (Rising)
Purgatory 1 (Basenanji)
Måns 1 (Purgatory)

Glom->Zebulon

kefka 4 (Hellzon Vicotnik hjk Måns)
Zebulon 2 (Rising Glom)
Purgatory 1 (Basenanji)
Måns 1 (Purgatory)

Basenanji->kefka

kefka 5 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji)
Zebulon 2 (Rising Glom)
Måns 1 (Purgatory)

Persson->kefka

kefka 6 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji Persson)
Zebulon 2 (Rising Glom)
Måns 1 (Purgatory)

kefka->Glom

kefka 6 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji Persson)
Glom 6 (Vimes Vildkatt krank Paxen Zebulon kefka)
Zebulon 2 (Rising Glom)
Måns 1 (Purgatory)

Zebulon->kefka

kefka 7 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji Persson Zebulon)
Glom 5 (Vimes Vildkatt krank Paxen kefka)
Zebulon 2 (Rising Glom)
Måns 1 (Purgatory)

Purgatory->kefka

kefka 8 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji Persson Zebulon Purgatory)
Zebulon 2 (Rising Glom)

Glom->kefka

kefka 9 (Hellzon Vicotnik hjk Måns Basenanji Persson Zebulon Purgatory Glom)
Zebulon 1 (Rising)

Vicotnik->Ingen

kefka 8 (Hellzon hjk Måns Basenanji Persson Zebulon Purgatory Glom)
Zebulon 1 (Rising)
Ingen 1 (Vicotnik)

Måns->Ingen

kefka 7 (Hellzon hjk Basenanji Persson Zebulon Purgatory Glom)
Ingen 2 (Vicotnik Måns)
Zebulon 1 (Rising)

Basenanji->Purgatory

kefka 6 (Hellzon hjk Persson Zebulon Purgatory Glom)
Ingen 2 (Vicotnik Måns)
Zebulon 1 (Rising)
Purgatory 1 (Basenanji)

Måns->Purgatory

Purgatory 2 (Basenanji Måns)
Zebulon 1 (Rising)
Ingen 1 (Vicotnik)

Vimes-> Paxen

Glom 4 (Vildkatt krank Paxen kefka)
Purgatory 2 (Basenanji Måns)
Zebulon 1 (Rising)
Ingen 1 (Vicotnik)
Paxen 1 (Vimes)

---

Grymt förvirrat just nu. Jag börjar känna för en rätt ordentlig outning för att få lite klarhet i saker och ting. Frågan är hur smart det är att ha lite is i magen och vänta tills nästa runda.

På väg mot en sån outning kan vi väl spekulera lite i hur många av varje ras det är i spelet?

Jag tror att det är tre av varje:

IMM 3
MM 3
MD 3
MMD 3
PSI 3
RBT 3
18 deltagare

Vad tror ni?

Basenanji

Postd20modernist

Men om du har en liknande förmåga som krank, varför gav du bort din drink? Vill du inte få i dig alkohol?

DesertRain

Hero

Basenanji said:
Men om du har en liknande förmåga som krank, varför gav du bort din drink? Vill du inte få i dig alkohol?
Effekten är likande, men inte alkoholkraven. Den fungerar endast om jag har lite alkohol i kroppen. Alltså ville jag inte supa ner mig själv.

!Paxen

Swashbuckler
Har funderat på om jag ska ändra min röst från Glom till någon annan, men jag tror nog att att jag inte gör det.

Funderar också på hur vi ska göra, dels för att få några konkreta misstänkta, dels för att få några som man kan ta bort från misstänkta varulvar.

Jag har redan sagt min förmåga, vilket kan ses som ett misstag, men för mig, som är med för första gången, så är det mer ett försök från min sida att komma in lite. För min del så hade det varit enklare att vara varulv, för då hade jag inte brytt mig så mycket, jag hade troligtvis gjort som jag brukar i maffia: Sagt att jag inte var borgare eller maffia, utan sheriff eller läkare.

Är det någon som vill få mer info från mig så kan ni fråga direkt.

Björn den gode

Swashbuckler
Ok, ska se om jag kan bidra lite igen, jag tänkte börja med att göra en genomgång av DTS (de tre stora, krank, Rising och Basenanji).

För att börja med Rising, så är det helt klart att han är ur form, jag vet inte om det betyder att han är överklass eller inte men han velar fram och tillbaka, och kommer med ganska ogenomtänkta åsikter, förslag och spekulationer.

Rising said:
"Nå, vi vet förstås inte så mycket om smusslaren ännu. Om det inte sker något smussel under andra natten så skulle jag eventuellt kunna gissa på att vi fått se en engångsförmåga."
Det här tillexempel, visst det låter ju bra men för det första är det ju en självklarhet, för det andra en orimlighet och för det tredje vad är poängen med att försöka grumla de teorier vi redan har med mer osäkerhet. Vad skulle det finnas för engångsförmåga som man bäst använder första natten när man inte har någon aning?
Rising said:
"Det är nämligen sånt som jag hade berättat straight out of the gate - när spelet började. Det tjänar ju inte vi borgare på att det hålls hemligt.
För det första vet vi ju inte om det är rätt, jag menar om rätt många har fått passiva förmågor så är det ju skitdumt om vi alla skulle gå ut med det eftersom vi kan anta att våra powerförmågor inte är passiva. Och hur i hela friden kan du förvänta dig att någon som inte spelat har spelat det här lika mycket som dig skulle fatta att han borde gå ut med det direkt när allt vi tjatade var om att man inte skulle gå ut med sina förmågor.
rising said:
"Hur skulle överklassen kunna dra nytta av detta? Det var just för att stoppa överklassen från att koordina sitt drinkgivande för att slå ut enskilda roller som jag föreslog detta."
Här visar han att han inte heller har hängt med, för visst det är inte jätteuppenbart men nog hade jag förväntat mig att Rising hade snappat upp det. Det här sista gör mig dock lite förvirrad, för om han hade varit överklass så är det förstås det första han hade tänkt på, och jag tror inte att det ligger i honom att gå ut så hårt med en sån här grej för att sen försöka bluffa okunskap. Nä min slutsats är nog att Rising ändå är på rätt sida, men han måste helt klart plocka upp sitt spel en nivå om han ska få leva.

VildKatt

Warrior
Re: Röstsammanställning

Okej. Jävlar vad ni skriver. Själv sitter jag i en rollspelslokal och ska snart dra igång en luten tunering warmachine. The nerdiness!

Jag tar mig dock tid att svara Vimes här och nu.

Jag tycker att Paxen är grön efter han outande denna runda, vilket är någonstans i början av rundan. Han, liksom Persson, får nämligen bryt och hasplar ur sig sina förmågor och hur de fungerar, och båda verkar vara muterade. Den ena med ögon i nacken, den andra med vad som verkar vara en onaturlig hastighet. Att ligga lågt / inte vara fullt å aktiv som ack så många andra ä ingen garanti för att man är något annat än en borgare. Själv kan jag inte förstå att inte fler sagt att de clearat Paxen.

!Paxen

Swashbuckler
Re: Röstsammanställning

VildKatt said:
Jag tycker att Paxen är grön efter han outande denna runda, vilket är någonstans i början av rundan. Han, liksom Persson, får nämligen bryt och hasplar ur sig sina förmågor och hur de fungerar, och båda verkar vara muterade. Den ena med ögon i nacken, den andra med vad som verkar vara en onaturlig hastighet. Att ligga lågt / inte vara fullt å aktiv som ack så många andra ä ingen garanti för att man är något annat än en borgare. Själv kan jag inte förstå att inte fler sagt att de clearat Paxen.
Jag själv tror att det är någon av dom mer aktiva. Rising, Krank, Basenji, Vicotnik är några av dom. Vimes röst på mig verkar vara berättigad, då han tycker att det är skumt att jag inte är så aktiv (jag själv röstade på Vandraren pga samma sak), men Vimes är också någon som borde vara misstänkt.

Glom är dock fortfarande intressant, och jag kommer troligtvis inte rösta på någon annan.

Vilka mer är misstänkta?

kefka

Hero
Så några frågor och kommentarer.

Vicotnik, exakt vad innebär det att du är förgiftad. Är det något du inte berättat?

Basenaji, varför ska vi inte outa raser? Först är du emot det och sedan pressar du mig på ras, även i övrigt tycker jag du varit okonsekvens och velig i frågan. Jag har tidigare sagt att jag tror att vi kan hitta många IMM bland överklassen, och nu vet vi att det finns en MD (eller var det MM) i överklassen också, rasoutning kanske kan vara en idé. Dock tror jag att PSI-mutanter är heta kandidater för att vara siare, och det skulle tala emot det. I mitt fall tror jag inte det gör av eller till, varför jag avslöjar min ras, RBT.

Hursomhelst Basenaji, jag tycker ditt uppträdande varit konstigt. Nu ser jag dessutom att du bytt röst från mig till Purgatory, det tror jag är ett knep för att döja att du är varulv, när jag blir utröstad och alla ser att jag är borgare, kan du skylla ifrån dig.

Rising, förut trodde jag att han var varulv, nu känner jag mig betydligt mer säker på att Rising är grön.

Björn den gode

Swashbuckler
krank

krank said:
"Analysera mera: Persson, Glom, Basenanji, Hellzon, Vimes, hjk, Paxen, Purgatory"
Först så börjar han med att kasta ut sig en ambitiös och ganska ogenomtänkt lista på alla han tänker kolla på under dagen, det här tycker jag är en typisk god-grej att göra, särskilt om den faktiskt innehåller en del konstigheter, eftersom det är ungefär vad man kan förvänta sig av en bybospelare.
"Om inte annat vet jag jhur lätt jag brukar ha att klutta på köksbordet, framför allt om jag skriver utan att ha en hyfsat tydlig plan."
Men sen förklarar han sin inaktivitet i slutet av förra draget med att han inte vill skriva något som inte är genomtänkt, det är ruskigt ikonsekvent det här.
"Vart fasen fick jag varningsklockor ifrån? Det kändes så när jag skrev min lista, men jag kan definitivt inte hitta något nu. Jag vill inte säga "grön", för man ska inte göra gröna listor, men jag får inga Överklassvibbar alls."
Sen clearar han Basenanji och hoppar över till ett ganska lätt tåg mot Glom, det här har dock redan framförts mot honom men nog ser det ut som att han här tidigt lade en röst på en varulvspolare för att sen byta.

Men ska jag vara helt ärlig så är det så enkelt att jag inte kan läsa krank, han är liksom inkonsekvent jämt, men tja som vanligt så tycker jag att det bara byggs på med saker mot honom. Att skriva ett buhu det är så synd om mig inlägg tror jag dock framförallt handlar om att han vill redan nu försvara sin heder i eftersnacket, "ja jag förlorade men som jag redan påpekade under spelet så var jag ju chanslös alla misstänker ju alltid mig", vilket också tyder på att han är varulv, men eftersom han också erkänner att han framförallt spelar för att överleva själv så kan det ju lika gärna tyda på motsatsen.
Äh, jag är inte tillräckligt säker för att starta ett tåg mot honom men kommer helt klart fortsätta kolla åt det hållet.

Glom

Veteran
Re: Somebody put something in my drink

Rising said:
det slog mig att om drinkarna ges förgiftade av överklassen så måste de ju se till att flera ger drinkar till vicotnik så man inte med en gång kan säga vem det var. Det skulle betyda att både Måns och Kefka var överklass.
Det är som att säga "men om mördaren lyckades gömma sig i folkmassan, då betyder ju det att folkmassan är i maskopi med mördaren! Arrestera allihopa!!!"

Jag tror inte att smusslaren räknade med att vi skulle kräva att alla berättade vem de bjudit på drinkar.
Det jag menade var att "folkmassan" i det här fallet består av två personer. Alltså försöker förövaren gömma sig bland folkmassan i en telefonkiosk, jag säger "arrestera telefonkiosken".
Skälet till att förövaren är så dum att han gömmer sig i en telefonkiosk är väl att han inte förutsåg den fantastiskt noggranna drinkövervaknignen.

Så under förutsättningen att det inte finns någon som obemärkt smusslar in nånting i drinken så tror jag Måns och kefka är i maskopi.

p.s.
Bra svarat av Vicotnik om hur "något i drinken " såg ut ur hans synvinkel.
d.s.

Björn den gode

Swashbuckler
Basenanji

Till BDG kan jag säga att den här omgången utmärker sig i komplexitet. Det innebär att vi måste spela desto skickligare.
Alltså Basenanji måste sitta på någon oerhört komplicerad info, för jag kan verkligen inte se vad som skulle göra det här spelet mer komplext än tidigare, å andra sidan så tyder ju resten av hans spel också på att han faktiskt sitter på info som han själv inte förstår.

Jag gav min drink till mig själv, eftersom jag behövde veta vad som hände med min roll när den fick i sig alkohol.
I call bull shit!
the Big one said:
Alkoholnivå: 0-100% Vissa förmågor fungerar bara i rätt intervall (t.ex. att personen blir för full och glömmer bort sin förmåga) och det är i så fall angivet i din information. Finns inget intervall angivet så är det 0-100%, dvs förmågan fungerar alltid.
Jag kan berätta vad som händer om du kommer ur ditt alkoholspann din förmåga fungerar inte! Alltså det är nog illa att vi inte får veta reglerna vi behöver väl inte låtsas hitta på nya regler också.

Sen röstar han på Rising tidigt och byter sen bort när han kollat lite på honom. Resten av dagen är han all over the place men återkommer ständigt till Purgatory. Han återupprepar också flera gånger hur svårt det är.

Alltså först var jag rätt säker på att Basse var ond med tanke på det konstiga citatet ovan där han uppenbarligen ljuger. Men sen kom jag på vad han har för förmåga och varför han ljög, och jag känner mig rätt nöjd med det, och nästan alla bitar föll på plats för mig. Om det stämmer så kommer dessutom överklassen att döda honom snart så det verkar rätt dåligt av oss att rösta ut honom i såna fall, det gör inte heller så mycket eftersom jag då kan berätta vad det rör sig om.

Björn den gode

Swashbuckler
Paxen

Paxen said:
Men vandraren är ju skitskum. Det enda han skriver är lite åsikter, sen säger han att han inte kommer att logga in? What's up with that?!
Typ enda självständiga tanken som Paxen presterat så här långt, och den var inte sådär jättesjälvständig.

Förresten, jag avslöjar min förmåga i andra rundan, mest för att jag tror att jag kommer att bli ganska jagad, eftersom jag har gjort en del konstiga uttalanden.
Jag tar på mig den här, missade det och borde stoppat honom i tid.

Krank, när kan du börja använda din förmåga? Ska man skicka drinkar til dig för du ska kunna använda din förmåga?
Det här är mest med för att jag inte ska glömma bort att kolla upp det igen när jag kikar på Zebulon.

Jag har redan sagt min förmåga, vilket kan ses som ett misstag, men för mig, som är med för första gången, så är det mer ett försök från min sida att komma in lite. För min del så hade det varit enklare att vara varulv, för då hade jag inte brytt mig så mycket, jag hade troligtvis gjort som jag brukar i maffia: Sagt att jag inte var borgare eller maffia, utan sheriff eller läkare.
I call bull shit! igen alltså, men nu på paxen. Du försöker alltså hävda att du som förstagångsspelar om du blivit varulv gått ut med en extremt högprofiltaktik som placerat dig mitt i rampljuset under hela spelet men att du som förstagångsspelare som bybo gör allt för att inte sticka ut och till och med spelar dåligt (ger ut din förmåga) bara för att överleva lite längre. En av dom här två sakerna är inte sanna men jag tror att det är den första.

Ok, Paxen är förstås grön, kan till och med säga att han nog är den som jag litar mest på i spelet just nu, enda som är synd då är att han inte lyckats säga något vettigt. (Förlåt, nu får jag Zebulon på mig igen, jag menar förstås inte valt att säga några smarta saker än men förstås kommer göra det alldeles strax).

(Och oh btw det här måste vara den bästa gröningen jag gjort för om ulvarna plockar honom inatt så är det inte direkt någon större förlust) (Förlåt, större förlust - eftersom han redan hunnit säga alla sina smarta saker innan dess).

Rising

Vila i frid
för det tredje vad är poängen med att försöka grumla de teorier vi redan har med mer osäkerhet?
Jag tycker inte att "Måns eller kefka måste ha smusslat något i sin drink"-teorin är särskilt trolig, och jag är rädd att vi pressar på kefka och Måns lite för hårt. Därför vill jag göra folk medvetna om att det troligtvis kan vara mer komplicerat än vad vi först trodde, och att vi kanske därför har skäl att vänta med att jaga smusslaren med våra röster och istället fokusera på att jaga överklassare.

jag menar om rätt många har fått passiva förmågor så är det ju skitdumt om vi alla skulle gå ut med det eftersom vi kan anta att våra powerförmågor inte är passiva
Du tar av någon anledning för givet att personer med passiva förmågor inte skulle kunna ha powerförmågor, vilket inte riktigt ligger i linje med vad vi sett i tidigare spel. Kvinnosiarna i Gotham och Inföddsiarna i CoC hade båda passiv kunskap såväl som starka powerförmågor. Det borde du veta.

Glom hade kunskapen att minst en i överklassen är MM. Om han dessutom hade varit MM-siare så hade jag definitivt förstått att han valde att hålla tyst om sin förmåga, och han hade varit i det närmaste grön i min bok. Men att bara veta "minst en i överklassen är MM" låter knappt ens som hjälpsam information i min bok, utan nästan mest som en överklassare som försöker hitta på ett claim som låter tillräckligt hjälpsamt men utan att dra till med något som skulle kunna testas via Paxens tracker-förmåga.

Nä min slutsats är nog att Rising ändå är på rätt sida, men han måste helt klart plocka upp sitt spel en nivå om han ska få leva.
Hmm.

Jag är nyfiken på dina åsikter om tre saker:

- Varken kefka eller Måns drog direkt den uppenbara slutsatsen att den andre måste ha varit den som smusslat något i Vicotnics drink.

- kefka gav sin drink till Vicotnic för att han litade på Vic; vilket betyder att kefka menar att drinkbjudning måste vara något bra - en långtifrån naturlig instinkt.

- Gloms claimade förmåga. Att veta att "minst en i överklassen är MM".

Dela gärna med dig av dina tankar angående detta.

!Paxen

Swashbuckler
Re: Paxen

Hmm, vad är ditt problem BDG? Praktiskt taget varje uttalande du gör, blir något ogenomtänkt, skumt, irriterande eller bara konstigt.

Vad vet vi egentligen om dig? Vilka tror du är varulvar egentligen? Varför gör du inlägg dsom bara talar om hur irriterad (eller vad du nu blir) på personer? Är du en varulv som försöker få annat folk utröstat?

Röst: Björn Den Gode

Motivering: Konstiga uttalanden är en sak, men du praktiskt taget gnäller om hur dålig jag är. Jag tror att det är ett sätt att få folk att tro att jag, elelr andra är varulvar, när du själv är det

Rising

Vila i frid
Re: Paxen

(Och oh btw det här måste vara den bästa gröningen jag gjort för om ulvarna plockar honom inatt så är det inte direkt någon större förlust)
Erm... Paxen är tracker. Det är en oerhört kraftfull förmåga.