Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Björn den gode

Swashbuckler
Zebulon (del 1)

Jag tror vi tar hela Zebulon vet saker om Krank som Krank inte har berättat i ett eget inlägg. Det som har hänt är alltså följande:
Zebulon said:
Jaha.
Det var ju jävligt lämpligt.
Alla visste ju att hans förmåga inte funkade förrän han fått lite innanför västen, det sa ju i tisdags eller när det var.
Men det hade du missat?
Zebulon said:
Nu har jag letat en stund och min tid rinner ut. Jag hittar inte vad krank skrev om att han behövde bli full för att få tillgång till sin kraft så om nån ville hjälpa mig här hade det varit guld. Antingen kan vi se vad jag menade i frågan eller så får vi ett starkare case mot mig. Ganska bra stakes vilket som.
Det som krank hade skrivit som relaterade överhuvudtaget till det här var två inlägg:

Rising said:
En fråga, till exempel: Vandraren och Vildkatt utmärkte sig redan från början med att ha väldigt hög alkoholhalt. Hur tolkade ni detta?

krank said:
Min första tanke var att de framför allt har förmågor som inte kommer att börja funka förrän de nyktrat till lite...
krank said:
kefka said:
Skrivet av: kefka
Bàde Rising och Krank har förmàgor som vi trycka pà i nästa runda om det skulle behövas
Förutsatt att sagda förmågor då är aktiva i de alkoholspann vi befinner oss i nu/då, vilket inte alls är säkert.
Alltså så här i efterhand så tycker jag det är helt uppenbart hur Krank skriver att hans förmåga inte fungerade liksom varför skulle hans första tanke vara sådär om det inte var så att hans egen förmåga inte fungerade, och varför skulle han vilja ge Rising en utväg till att berätta vad hans förmåga gjort?
Men, under dagen så snappade jag inte upp det här, och om jag hade gjort det så hade jag känt mig jävligt smart. När nån då hade pressat mig så hade jag direkt kunnat säga vad det berodde på och hur jag resonerat, det är liksom inte en sån grej som man glömmer bort.

Björn den gode

Swashbuckler
Zebulon (del 2)

Ingen DTF än så länge.
Vad väntar de på?
Det här alltså redan efter första natten, det har väl inte hänt något skumt alls här, är väl inte i ett enda spel hittils som DTF har avslöjats i inlägget efter första natten, att det är en av de första sakerna som Zebulon tänker på tycker jag är jättekonstigt, nästan som att han är ute efter att i första hand jaga DTF och vi vet ju vilket lag som är det.

Jaha.
Det var ju jävligt lämpligt.
Alla visste ju att hans förmåga inte funkade förrän han fått lite innanför västen, det sa ju i tisdags eller när det var.
Men det hade du missat?
Ja,ja, det var ju en bra kraft du har.
Då vill man ju inte rösta ut dig.
Samtidigt så 'råkade' den inte funka den här gången.
Oops.
Det om vad vi visste om krank har jag redan skrivit om, men att hålla kvar sin anklagelse efter det här med en sån här motivering är ju bara fånigt. Varför skulle han bluffa en kraftig förmåga som vi i sämsta fall kunde avslöja nästa dag?

Jag pendlar mellan att förminska betydelsen för att inte bli tystad och mellan att förklara att ni inte skall förvänta er för mycket för det är liksom inte så häftigt.
Jag hoppas och tror att du förstår mitt problem.
Jag antar att det här är en felskrivning, men jag förstår verkligen inte ditt problem ändå, du pendlar mellan att förminska betydelse och att förminska betydelsen? Vad är det du försöker säga egentligen?

Alltså, jag fattar inte varför jag är skum.
Hoppas att mina inlägg gett dig något att jobba med då, så kanske du kan komma till insikt :gremwink:

Vicotnik

Den onde
Staff member
kefka said:
Vicotnik, exakt vad innebär det att du är förgiftad. Är det något du inte berättat?
Måns har frågat mig samma sak, jag tycker du går tillbaka och läser mina svar till honom.

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Paxen

Hmm, vad är ditt problem BDG?
Jag är i verkligheten en blyg hämmad nörd som fortfarande vid 27 års ålder aldrig har haft en flickvän. I skydd av pseudo-anonymiteten på nätet och framförallt det faktum att det är ett spel så tar jag ut mina aggressioner på mänskligheten. Eller så tycker jag bara att det här blir ett roligare spel om folk kunde inse att att det är ett spel vi håller på med och sluta att ta allt så personligt.

Jag tror att det är ett sätt att få folk att tro att jag, elelr andra är varulvar, när du själv är det
Bara för att förtydliga, jag är helt säker på att du är grön, och liksom vildkatt så tycker jag det är sjukt konstigt att inte fler är det och ännu konstigare att Zebulon fortfarande ville rösta på dig efter att du kommit ut.

Björn den gode

Swashbuckler
Jag tar och skjuter lite från höften här, men det är ju alltid roligt med frågor.

- Varken kefka eller Måns drog direkt den uppenbara slutsatsen att den andre måste ha varit den som smusslat något i Vicotnics drink.
Jag tycker det är skitskumt och är övertygad om att en av dom är DTF (som tillexempel kan vara en seriemördare), å andra sidan så var det väl inte en uppenbar slutsats eftersom du själv till exempel nu hävdar att det antagligen inte alls är så att någon av dom gjort det. Men det är klart du spelar väl på en högre nivå än vad du förväntar dig att dom gör.

- kefka gav sin drink till Vicotnic för att han litade på Vic; vilket betyder att kefka menar att drinkbjudning måste vara något bra - en långtifrån naturlig instinkt.
Det här är också jätteskumt, enda anledningen jag skulle kunna se för att en nybörjare drar den slutsatsen är för att hans egen förmåga behöver alkohol för att fungera, men då vet jag å andra sidan extremt få nybörjare som inte skulle dricka själva i det läget.

- Gloms claimade förmåga. Att veta att "minst en i överklassen är MM".
Jag tycker det låter rimligt, men så är jag ju inte direkt någon temaspelare, men med tanke på att det med ganska stor sannolikhet finns exakt 3 MM så är det ändå rätt användbara information, som tyvärr å andra sidan inser jag precis kommer vara helt oanvändbar om ett tag, eftersom vi inte får veta vilken ras folk har som dör, men det tror jag är ett designfel i spelet, inget ont om spelledaren men det känns som ett ganska lätt misstag att göra när man måste hitta på nya regler till varje spel (dvs att inte inse hur extremt mycket den lilla ändringen att inte berätta ras på dom som dör påverkar spelet i stort).

Björn den gode

Swashbuckler
Du tar av någon anledning för givet att personer med passiva förmågor inte skulle kunna ha powerförmågor, vilket inte riktigt ligger i linje med vad vi sett i tidigare spel.
Jag tycker inte vi ska spekulera i vem som kan ha eller inte kan ha powerförmågor. Kom in i matchen istället.

VildKatt

Warrior
Så, jag kan nu avslöja att jag gav min drink till kafka. Detta för att jag inte litar på honom heller, men bara kan ge en röst (vilken jag givit till Glom), och dels för att han har 0% som det är nu. Skulle drycken inte påverka honom... Robot, antagligen.

Vimes

Sillkung
VildKatt said:
Så, jag kan nu avslöja att jag gav min drink till kafka. Detta för att jag inte litar på honom heller, men bara kan ge en röst (vilken jag givit till Glom), och dels för att han har 0% som det är nu. Skulle drycken inte påverka honom... Robot, antagligen.
Vänta lite! Gav eller ger du din drink till Kefka? Du har angivit att du i förra rundan gav din drink till Vandraren.

tull

Hero
VildKatt said:
Så du gav aldrig drinken till Vandraren?

DesertRain

Hero
VildKatt said:
Men gav du inte din drink till vandraren?

Glom

Veteran
Vildkatt menar förstås denna rundan, bara en röst och så vidare.. måste betyda denna rundan. Synd att hon röstar på mig bara :gremcry: Jag får väl läsa på och se om det finns något jag kan göra för att få henne att rösta på någon i överklassen istället.

tull

Hero
Glom said:
Vildkatt menar förstås denna rundan, bara en röst och så vidare.. måste betyda denna rundan. Synd att hon röstar på mig bara :gremcry: Jag får väl läsa på och se om det finns något jag kan göra för att få henne att rösta på någon i överklassen istället.

Vilken annan person i överklassen skulle du föredra?

Vimes

Sillkung
Glom said:
- "kefka, robotar borde inte få vara med på sådana här fina baler, slöseri med fin sprit." :gremgrin:
Höhö. Mer konkretion tack. Mitt tips är att du fortfarande ligger bra till för nackning.

DesertRain

Hero
Glom said:
Persson said:
- "kefka, robotar borde inte få vara med på sådana här fina baler, slöseri med fin sprit." :gremgrin:
Så din förmåga är att sia robotar, och Kefka är en robot?

Glom

Veteran
Purgatory said:
Glom said:
Persson said:
Så din förmåga är att sia robotar, och Kefka är en robot?
kefka har gått ut med att han är robot

Vimes, jag har tidigare sagt varför mina huvudmisstänkta är kefka och måns: drinkkonspirationen mot Vicotnik.

tull

Hero
Kefka said:
Basenaji, varför ska vi inte outa raser? Först är du emot det och sedan pressar du mig på ras, även i övrigt tycker jag du varit okonsekvens och velig i frågan. Jag har tidigare sagt att jag tror att vi kan hitta många IMM bland överklassen, och nu vet vi att det finns en MD (eller var det MM) i överklassen också, rasoutning kanske kan vara en idé. Dock tror jag att PSI-mutanter är heta kandidater för att vara siare, och det skulle tala emot det. I mitt fall tror jag inte det gör av eller till, varför jag avslöjar min ras, RBT.
(kursivering gjord av mig skall sägas)

Jag tror RBT betyder robot. Eller ruuuubbitt? :gremcool:

Glom

Veteran
En kort ras-lista
* Persson har gått ut med att han är djur (MD eller MMD) Har förmågan ögon i nacken som leder tankarna till mutation
* kefka har gått ut med att han är RBT
* Paxen har en förmåga att springa snabbt som leder tankarna till mutation.
* Purgatory har alkotålighet på något vis kopplad till ras, robot?

Vimes

Sillkung
Paxen

Jag sa att jag skulle analysera Paxen och se om han passar in i "lågt liggande överklassnewbie"-klassen.

Min slutsats är att han inte gör det. Han tycks bara vara en newbie.

1:a rundan:

#679746 - Rollspelar, ger närmast intryck av att tillhöra överklassen
#679844 - Röstar på Krank utan motivering, mer rollspel
#679958 - Tänker inte ändra sin Krankröst då Krank är aktiv (!). Misstänker Persson o Måns också, ingen motivering.
#679967 - Say what? Såhär försvarar han den konstiga motiveringen av rösten
på Krank: "Oavsett vad jag säger så kommer nog att anmärka på det. Det blev ju lite snack när det talades om att rösta på på dom inaktiva." Rösten ligger kvar. Tycker det ska bli kul när det "avslöjas" vem som är vem.
#680106 - Tveksam till VildKatt-drevet. Tvekar kring sin Krank-röst. Velar kring BDG och Rising, det han skriver om Rising är lite kul: "Rising, som säkert håller på och gör som han brukar, men ändå." What? Undrar om Vicotniks listor är skumma, Persson är "lite klurig". Och Vandraren är skitskum för att han skriver lite o sedan skriver att han inte ska logga in något mer. Röstar på Vandraren.
#680234 - Gillar Kranks förmåga (mutationssiare). Undrar om vi är säkra på att det inte finns någon mutant eller RBT i ÖK. Säger att han ska outa sin förmåga i andra rundan, eftersom han är rädd att han kommer bli jagad, eftersom han gjort konstiga uttalanden. (Viss aliasvarning här, istället för att bemöta och försöka reda ut kritik säger han att han ska gå ut med sin förmåga nästa runda "Ska bara rådgöra med mina vaulvspolare först...")

2:a rundan:

#680607 - Sörjer inte Vandraren, trots att han var borgare. Plizeman var mer synd eftersom han var mer aktiv och Paxen inte misstänkt honom. Undrar när Krank ska använda sin förmåga, frågar om Krank vill ha drinkar.
#680624 - Svarar på Zebulons misstanke och röst. Säger att han eftersom han är newbie mest funderat tyst och inte skrivit så mycket (not: Jag tror att det bästa man kan göra som newbie är att faktiskt vara så öppen och ärlig med sina funderingar som möjligt.) Outar sin förmåga (siar förmågeanvändande, ser vem förmågan riktas mot). Har använt den på Krank, som uppges inte ha använt sin förmåga.
#680630 - Rättar Måns angående vem han gett sin drink till (Rising, inte Krank). Ville inte ge till Persson, eftersom han inte litar på Persson. (Not: Enligt hans första runda litar han inte på Rising heller.)
#680632 - Svar till Zebulons märkliga inlägg (där han är helt övertygad om att Krank har sagt att han behöver spriten). Paxen svarar att han missat detta helt och hållet (inte så konstigt...). Säger att han kommer misstänka Krank länge.
#680650 - (Här tycker jag Paxen blir grön, han svarar Rising som frågar när han läste att Krank behövde bli full)
I sin helhet:
"Jag grundade det mest på att folk har sagt det, och sen att han själv har sagt det.

Sen så använde han inte sin förmåga, vilket betyder en av fyra saker: Han kunde inte, för att han hade fel alkoholprocent, han ville inte, han glömde bort att använda den eller så är han en varulv utan förmågor.

Krank är inte helt grön för mig, men om han nu kunde ha använt sin förmåga så borde han ha gjort det, eller hur?"
(Tycker att det känns rakt och ärligt. Dessutom lägger han till att han ju kollade Krank och sett att han inte
använda sin förmåga, vilket ju förstärker intrycket av att han behöver högre alkoholhalt. Klargörande.)
#680702 - Mutant-fluff.
#680730 och #680731 - Hoppar på Glom-tåget.
#680751 - Spekulerar kring Vicotniks förmåga, nog borde han ha någon mer förmåga än bara tålighet mot alkohol. Om inte borde alkohol spela någon mer roll (Ja, duh. Men det är bra att han är uppmärksam på det.)
#680953 - Funderar kring en del saker (hur ska vi få några konkreta misstänkta?), men inte så mycket om hur funderingarna ser ut. Säger att han kan ge mer info om han blir tillfrågad.
#680959 - Säger att min röst på honom är berättigad med tanke på att han inte varit så aktiv, men att å andra sidan borde även jag vara misstänkt på samma grunder. (Jag kan hålla med om detta. I varje fall mitt agerande under första rundan kvalar in som misstänkt lågt liggande.)
#680980 - Röstar på BDG. Tror att BDGs aggressiva sätt är en varulvstaktik att få andra att tro att de som utsätts för det är varulvar. (Mjäääääääää... Det här var rätt kasst.)

Alltså, Paxen verkar grön. Förklaringen till hur han resonerade kring Kranks förmåga känns som borgerligt gröna. Där är man mer fundersam på Zebulon... Han har höjt sin aktivitetsnivå en aning tycker jag det ser ut som också. Reaktionen på BDGs anklagelser (hans sätt snarare) verkar genuint just eftersom det är rätt dåligt genomtänkt.

Däremot skulle jag vilja se vilka Paxen misstänker nu. Vilka får du dåliga vibbar av?

---

Ny röst:

Röst: Måns

Jag vill ha ett riktigt drev mot Måns, han har kommit undan till nackdel för Kefka i förgiftningsaffären.

Vimes

Sillkung
Glom said:
Vimes, jag har tidigare sagt varför mina huvudmisstänkta är kefka och måns: drinkkonspirationen mot Vicotnik.
Jo, jag vet. Dock är det ju ett rätt safe val. Klart de är misstänkta.

Dessutom kan vi tänka oss att någon av dem är DTF (eller båda). Vilka tror du är överklass? Vilka får du dåliga vibbar av?