Nekromanti Varulvsspel:UA - Första drinkrundan

Feuflux

omjonasson.se
Re: SL hoppar in med en rösträkning och lite info

Jaha. En röständring medans jag skrev. Jag får öva på min tangentsbordsföring för att bli snabbare. :gremsmile:

VildKatt

Warrior
Re: Inga brödsmulor i drinken!

Ja, för att det var på honom jag senast hade röstat. "För enkelhetens skull" var för att folk skulle slippa gå tillbaka x-antal sidor innan de såg min senaste röstning.

Pilzefrau

hon/henne

Problemet är väl att du fortfarande, efter att ha haft samma röst liggande nästan hela spelet, inte lyckats motivera den. Eller har jag missat något?

Okej, Zebulon skiftade just över lynchmobben till Rising. För dem som inte märkt det ligger alltså Vandraren-krank-rising på 4-4-5. Oliidligt spännande, som en sportkommentator (eller Basenanji) skulle säga. Jag vill att alla är medvetna om hur jämnt det är. Något av det intressantaste att analysera är ju, ganska självklart, röster som faktiskt betyder något. Till exempel röster som svänger om ledningen mellan två jämna kandidater.

DesertRain

Hero

VildKatt said:
Ja, för att det var på honom jag senast hade röstat. "För enkelhetens skull" var för att folk skulle slippa gå tillbaka x-antal sidor innan de såg min senaste röstning.
Och ditt motiv är vad?

Feuflux

omjonasson.se
Re: SL hoppar in med en rösträkning och lite info

Lika bra jag postar igen.

RÖSTER
Rising(5): Vicotnik, Persson, krank, Purgatory, Zebulon
krank(4): Björn den gode, Rising, Vandraren, hjk
Vandraren(4): Paxen, Hellzon, Vimes, Pilzeman
Vildkatt(2): kefka, Måns
Måns(1): Basenanji
Vicotnik(1): Glom
Vimes(1): Vildkatt

Glom

Veteran

en snabb röst från mig.
eftersom bandvagnarna fungerade så vore det bra att testa den på en till som propagerat för dem. Rising är ju väldigt aktiv och borde hinna säga något innan imorrn.

Röst: Rising

Rising

Vila i frid

Okej; det blir sex röster mot mig. Jag tänker claima redan nu, eftersom jag ligger två röster framför de på andra plats:

Jag har förmågan att varje runda testa en persons alkoholgränser för deras eventuella förmågor.

(Kom förresten ihåg allihopa att skicka in era nattval innan tidsgränsen går ut. Det inkluderar vem ni vill bjuda på en drink. Om ni inte anger någon ni vill bjuda på en drink, så kommer ni att dricka drinken själva. Eftersom folk brukar glömma att skicka in sina val så tycker jag det är bättre att skicka in ett alternativ för tidigt än att göra det för sent.)

Basenanji

Postd20modernist

Ok Rising, bra bra. Frågan är om du är med på Borgarnas lag bara. Nåja, jag släpper det för ögonblicket.

hjk skrev nåt snällt om att jag hade koll och så vill jag gärna se på mig själv också. Just nu har jag svårt att se mönster dock. Jag tyckte att Rising var lite skum, men småsaker i tråden säger emot.

Jag gör så här: jag skriver ett exceldokument med lite info, läser genom alla inlägg en gång till för att se om jag hittar nåt. Sedan lägger jag en röst i morgon bitti. Just nu lutar det åt krank, men Rising är också en idé. Samtidigt har varken den ena eller den andra stått i fokus hittills för mig.

Jag återkommer alltså, jag vill göra det här bra.

BTW: vad kan vara dåligt med att berätta vem man tänker skicka drink till?

/Basse

Hellzon

Långsamma Vargen

Rising said:
Jag har förmågan att varje runda testa en persons alkoholgränser för deras eventuella förmågor.
Med dig och Vildkatt har vi nu bekräftat att Feu har lämnat ut en del jäkligt meingslösa förmågor (jag tror inte ni ljuger, speciellt Risings är ju lättkontrollerad). Om du inte tillhör ett lag - som kan använda sig av din förmåga för att hitta en spelare som inte pallar sprit och sedan supa den full. Och det vet vi ju vad det finns för "lag" i såna här spel.

Glom

Veteran

Jag antar att Rising testar sin förmåga på Vildkatt, jag tror alla vill veta när hon nyktrar till, framförallt hon själv.

Krank skulle kunna testa sin förmåga på Persson, var det bara en ingivelse att säga att han var MD eller menade han det. Eller mystery-woman Vildkatt då.

Om någon av de två ovanstående berättar vad de kommer fram till är ju en annan femma.

Hellzon

Långsamma Vargen

Glom said:
Jag antar att Rising testar sin förmåga på Vildkatt, jag tror alla vill veta när hon nyktrar till, framförallt hon själv.

Krank skulle kunna testa sin förmåga på Persson, var det bara en ingivelse att säga att han var MD eller menade han det. Eller mystery-woman Vildkatt då.

Om någon av de två ovanstående berättar vad de kommer fram till är ju en annan femma.
Jag vill ju liksom hålla med, men samtidigt är det vanskligt att tala om för folk hur de ska använda sina förmågor. Det öppnar för roleblockers*, bus drivers** och allt möjligt konstigt folk att ställa till det. Och förstås för Överklassen att avliva folk som blir för närgångna med sina förmågor.

*) Blockerar någons förmåga.
**) "Byter plats" på två personer med avseende på förmåga.

VildKatt

Warrior

Motiv?

Annat än att jag gärna sätter ut en röst på måfå, jag med, för att se om det ger något? Ingen, vilket jag också sagt. Men den kommer att flyttas, så fort jag ser något ljus i tunneln och Basenjanji (ja jag vet, det är bergis felstavat) sammanfattat också han.

Varför är du så brydd över vart jag sätter en ströröst?

VildKatt

Warrior

Ja, det hade varit fint att få veta när det händer faktiskt. Eller få veta vad som händer om man blir helt jävla kalas!

Under tiden röstar jag för en drink åt Vandraren.

För att jag gärna ser om det händer något vid 100%-ig fylla.

(Edit: Ändrade fetstil. Drinkar ska ju PM:as om jag förstod det rätt, inte delas ut offentligt?)

Pilzefrau

hon/henne

Man får inte ändra i inlägg. Jag hann läsa och kan intyga om att där inte stod något annat än det som står nu, fast i fetstil, men undvik det i fortsättningen.

tull

Hero

Okej. Rising har berättat om sin förmåga nu och ja, jag är fortfarande lite misstänksam. Nu på torsdag 21:30 vill jag inte se att en aktiv spelare åker ut (eftersom jag inte kan vara säker längre på att de är överklass). Byter därför min röst till Vandraren, han har ju som bekant varit väldigt inaktiv och inte tillfört något/så mycket.
Att jag lägger fram min slutgiltiga röst nu är för att jag är tveksam till om jag hinner logga in något imorgon innan 21:30, har jag tur kan jag kika in mellan 15:00 och 16:00. Men ja Vandraren är mitt val.

Röst: Vandraren

kefka

Hero

Sà efter ha läst igenom alla poster fràn i gàrkväll, tycker jag att vi har fàtt en bra start. Bàde Rising och Krank har förmàgor som vi trycka pà i nästa runda om det skulle behövas, därför tycker jag vi kan vänta lite med att rösta ut nàgon av dem. Vildkatts förmàga tycker jag verkar lite konstig, är fortfarande inte fri fràn mina misstankar. Men eftersom ingen annan verkar vilja rösta pà Vildkatt.

röst: Vandraren

Kan vara sà att han bara inte har tid för varulvsspel, eller sà försöker han dölj sig genom inaktivitet.

Mogger

Hipsteranka
Ny röst

Ja, jag tror på krank, Vildkatt och Rising. Då återstår att återgå till Vandraren, som utan tvekan är den festdeltagare som tillför partyt minst.

Röst: Vandraren

(Ps. Jag är hemma med magsjuka barn vilket kommer att påverka min möjlighet att vara aktiv, men rundan verkar vara slut och jag är nöjd med den. Mycket information)

Möjliga 3:e Fraktionare:
Rubbitar
Järnringen (PSI)
Motormarodörer
Djurrättskämpar (känns mest logiskt med tanke på upplägget)

Möjlig seriemördare:
Någon form av fyllekomplott. När Xst spelare nått X% vinner seriemördaren.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jag vet inte vad jag tycker om att rösta ut Vandraren. Som det ser ut nu är han bara en stor belastning i och med att han inte är aktiv. Där emot att rösta ut vandraren just nu ger oss absolut inget alls.
Vi kan inte ens kolla på röstmönstret senare, då alla som röstar på vandraren nu inte behöver motivera sin röst med mer än att: "Han är inaktiv".
Jag tycker nästan vi ska ge honom en runda till innan vi skickar ut honom ur rummet.