Re: Inga brödsmulor i drinken!
Jag tycker att det har varit en svår runda, faktiskt den svåraste hittills av alla varulvsspel. Det innebär att jag tvivlar starkt på mina resultat. Här är dem i alla fall:
Jag tror att varulvarna kör en blandad taktik, dvs några är aktiva, några är mindre aktiva, man röstar på varandra, man hakar på bandvagnar.
En ide skulle kunna vara att leta efter vilka som för fram nya och originella idéer, för jag får någon sorts känsla av att varulvarna i det här spelet aktar sig för att introducera nya idéer för partyt.
Dessvärre tycker jag att de flesta är svåra att uttala sig kring. Måns var ju i siktet för mig, men ju längre tiden har gått tycker jag att det spåret kallnat. Persson verkar grön (i bägge betydelser). hjk smickrar mig men har inte sagt så mycket. Inte heller kefka eller Purgatory. Just nu tycker jag faktiskt att Purg är den som står ut mest.
Han skriver så här (i #679880)
said:
Jag är med Krank här. Vi tjänar på att motarbeta de inaktiva eftersom det då blir mindre utrymme för varulvarna att gömma sig i. Senare i spelet så kommer vi har mer nytta av de som stuckit ut halsen tidigt eftersom de lämnar efter sig mycket analysmaterial. Medan de inaktiva kanske bara lämnar ett par tre poster efter sig, och det tjänar inte vi bybor på eftersom vi behöver information och analysmaterial för att kunna vinna.
Men sedan röstar han på Glom! Sådant är skumt, det är ungefär som att han vill att andra ska haka på drevet mot krank. Varför röstar han på Glom? Jag tror just nu att Glom också är lite mysko som skriver lite och substanslöst, utan att för den sakens skull uppvisa samma härliga nybörjarstylee som tex Persson. Hm.
Men faktum är att Purg har ett skäl för att rösta på Glom:
Purgatory said:
Nu när Vildkatt kommit igång så känns min röst på henne omotiverad, därför har jag gått igenom alla inlägg för att se om något ramlade ut.
1. Kefka och Glom har inte tillfört någonting utom rollspel och konstiga röster.
2. Persson verkar grön baserat på alla de inlägg han skrivit där han frågar om spelet och för att han outat ras mm.
3. Paxens konstiga röstmotivering. Att man ska rösta på de aktiva är kontraproduktivt för borgarna.
Min röst faller på Glom. Kefka har i alla fall tagit upp lite diskussion medan Glom inte har tillfört någonting över huvud taget.
Nu skulle ju jag vilja se hur Glom svarar på kritiken. Gör han det? Nej. Jag tycker mig se hur det där är ett exempel på hur varulvar tjafsar lite med varandra för att kunna gå tillbaka senare. Men jag kan ha fel.
Just nu känns de här intressanta att följa:
kefka
Purgatory
Glom
Vandraren är ju superskum som bara drar, men jag kan inte tro att en varulv agerar så vårdslöst. Det är för kaxigt. krank är lite skum, hans förmåga (som Rising) påpekade skulle kunna passa för en Överklassare.
Fan jag vill inte rösta på Vandraren, hellre på Glom/kefka/Purgatory, men i det här läget med stora drev på Rising och krank (som vi måste pumpa mer) så ser jag inget alternativ.
Tyvärr Vandraren, man måste vara med hela draget. man kan inte bara dra. Hoppas att du hör av dig innan niotiden, för det är nog det enda som kan rädda dig just nu (och ge oss info om din förmåga etc).
Röst: Vandraren
/Basse