Nekromanti Varulvsspelet Familjen - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Det hade varit svinbra att ha koll på vem Vicotnik hade som själigen misstänkt om Lu-kaazh var ulv. Hans näsa har varit bra den här rundan men så snart han sniffat upp Lu-kaazh (och det var rätt tidigt) har han inte lagt så mycket krut på andra ulvar.
Tror det sista han sa om det hela var det här:

Vicotnik said:
Nej egentligen inte. Mycket anledningen till att min aktivitet har minskat är:
Jag vill just nu se Lu-kaazh hängd då han enligt mig är den som är mest polisaktig och inte heller kommer han med något som får mig att ändra uppfattning heller.
Så jag går mer eller mindre och väntar på att rundan ska ta slut. För just nu anser jag att det är rimligast att antingen hänga Brynolf eller Lu-kaazh.
Mukwa anser jag vara grön, recca är jag lite kluven till hon har sitt beteende från runda 1 som ligger henne i fattet men annars anser jag henne spela helt okej.
Skulle Brynolf/Lu-kaazh inte vara polis så känner jag att det vore på sin plats att pressa Recca mera. Då jag trots allt har svårt att förstå hur hennes förmåga skulle vara till någon större hjälp i jakten på poliser. Min skeptism till hennes förmåga bygger till stor del på hur jag själv brukar tänka och agera då jag är ulv och det är att hålla mig till den hårda info jag fått eftersom det är inte ovanligt att sånt kan sias (men det har jag redan varit inne på så det tänker jag inte dra igen).
Bra att ha den noteringen här. Tack.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag läste igenom xyas runda1.

Den handlar om Recca hela rundan.
Lu-kaazh pingar inte.
Mukwas knasighetr som jag sniffade rätt på är inget att lägga fokus på.
Att Vimes outar: jag har en BDA 380 är inget att lägga fokus på.
Vimes hängs för att han spelat ovanligt rundan rakt igenom.

xyas, du har ju enligt Vimes den bästa varulvsnäsan. Är det fortfarande Brynolf vi skall hänga?

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
xyas, du har ju enligt Vimes den bästa varulvsnäsan. Är det fortfarande Brynolf vi skall hänga?
Jepp, det är fortfarande min ståndpunkt. Och grattis till er som lyckades pricka in Lukas, för det gjorde bevisligen inte jag. Förmodligen för att jag var/är så fokuserad på Brynolf.

Röst: Brynolf

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Jepp, det är fortfarande min ståndpunkt. Och grattis till er som lyckades pricka in Lukas, för det gjorde bevisligen inte jag. Förmodligen för att jag var/är så fokuserad på Brynolf.

Röst: Brynolf
Ja det är ju ingen scumtell att misstänka Brynolf direkt.

Grejen för mig är ju att det känns för lätt och soft. Kan du bju på en Brynolf analys?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ond bråd död said:
Det har gått väldigt lätt för oss den här gången. Kanske har vi mött lite svagare ulvar. Kan ju vara så enkelt.
Lu-kaazh är ju en erkänt svag ulv. Vimes har varit ulv en gång tidigare och då var han inte mycket bättre än Lu-kaazh.

Brynolf är en långt mycket bättre ulv än de andra två.

Senast ett par ulvar vann var det två riktigt skickliga ulvar: xyas/Kånkelman

Recca

Femme Fatale
Jag vaknade klockan 12.00, mitt på dan av att min bror ringde på dörrn, så jag for upp och har sedan dess och fram tills nu spelat rollspel non-stop.

Jäkligt illa och inte min första miss i det här ulvspelet. Jag kan bara be om ursäkt. :gremfrown:

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag börjar faktiskt bli imponerad.

Konstigt nog gör det Recca mindre misstänkt. En varulv skulle ljuga. Om nu inte Recca är en smart ulv. Antagligen inte.

För min del innebär det att Brynolf ligger lite sämre till. Han har känts lite halvskum hela tiden, men jag har samtidigt tyckt att han hållit sig aktiv och inte haft några allvarligare tells.

Ond bråd död

Swashbuckler
Det här kanske är så självklart att jag gör mig dum när jag nämner det, men jag har 100 inlägg per sida och använder browserns sökfunktion för att hitta inlägg av exempelvis Brynolf. Jag hittar både hans inlägg och de inlägg som nämner honom. Betydligt mkt smidigare än att gå via "visa inlägg".

Ond bråd död

Swashbuckler
Hm. Det där lät lite drygt. Ber om ursäkt. Om Recca var varulv skulle hon nog vara rätt så stressad nu och antagligen inte tänka på att ta den här utvägen.

Recca

Femme Fatale
Ond bråd död said:
Hm. Det där lät lite drygt. Ber om ursäkt. Om Recca var varulv skulle hon nog vara rätt så stressad nu och antagligen inte tänka på att ta den här utvägen.
Hm. Tack.

Ond bråd död

Swashbuckler
Brynolf verkar rätt reko under turn ett faktiskt.

Om Recca är bybo, så bör hon dragit till sig en hel del uppmärksamhet från ulvar när hon uppträdde suspekt. Ulvar bör ju tycka om att jaga de som verkar skumma men egentligen är bybor.

Jag vet inte säkert vilka som jagade henne hårdast. Jag (i efterhand) och Xyas och kanske Mukwa? Xyas kan behöva kikas närmre på.

Ond bråd död

Swashbuckler
En sak till. Vi bybor verkar ju rätt kraftfulla. Min kraft, spiders troliga siande, Reccas + Mukwas krafter. Det skulle ju kunna finnas 4 ulvar. Eller har jag flippat ur nu?

Recca

Femme Fatale
Jag fick läbbiga rysningar längs ryggraden när jag läste Lu-kaazh avslutande inlägg. o.o

Man får ju känslan av att poliserna inte kan kommunicera med varandra. Men det kan ju lika gärna varit ett villospår. Ändå är det ju logiskt att de inte kan kommunicera om man ser till att de är instängda här i huset med oss maffiosos.

Tyr

Hero
Ond bråd död said:
En sak till. Vi bybor verkar ju rätt kraftfulla. Min kraft, spiders troliga siande, Reccas + Mukwas krafter. Det skulle ju kunna finnas 4 ulvar. Eller har jag flippat ur nu?
Det skulle innebära att vi bara får gissa fel en gång. Jag har ingen aning om det är ett troligt scenario eller inte. Men med utröstningen av Lu-kaazh så blev vapenändelseteorin ännu mer trolig. Det skulle innebära att de två kvarvarande snutarna skulle sias gröna, och det låter lite väl grymt. Antingen det eller att Mukwa eller xyas ljuger, men det tror jag inte i nuläget.

Recca

Femme Fatale
Ond bråd död said:
Det verkar ju inte bättre än att ulvarna har feta nackdelar. Visserligen, om man får lita på xyas, så är ju Spider nära på Naiv siare.

Men det är ju inget att bry sig om just nu, liksom. Vi tar den mest troliga ulven eller minst troliga bybon härnäst bara.

Förresten tycker jag att det är jätteweird att ulvarna inte plockade mig. Det hade väl varit rätt ur alla synpunkter. Jag är skeptisk till hela grejen faktiskt för att jag måste dubbeltänka för att redogöra mina misstankar iom att jag inte blev nattmördad. Möjligtvis att de tyckte att det var positivt med en så pass betvivlad spelare som mig, i spel. Men då i samband med att de inte fruktade att jag grönar nån av byborna i stora-vapen-skaran (eller med högt spel försökte gröna sig själva bland stora-vapen-skaran).

Om de inte tar mig så menar de att de inte fruktar mitt siande, alltså finns det med största sannolikhet ingen ulv bland de som outat stora vapen. Det vore ett väldigt högt spel att chansa på att jag inte siar den person med stort vapen som gömmer sig bland de få som finns där. Men nu är det ju så att vi tagit två av tre ulvar så den sista ulven måste vara hyfsat desperat nu. Det har ju dock varit rätt uppenbart att jag planerat att sia K.K utifrån det sista jag skrivit förra rundan om misstankar jag haft, så jag gissar på att den sista ulven inte är K.K i alla fall.

K.K är alltså helt grön i min åsikt, numer, iom att jag inte blev nattdödad.

Tyr

Hero
Tyr said:
Ond bråd död said:
Det skulle innebära att vi bara får gissa fel en gång. Jag har ingen aning om det är ett troligt scenario eller inte. Men med utröstningen av Lu-kaazh så blev vapenändelseteorin ännu mer trolig. Det skulle innebära att de två kvarvarande snutarna skulle sias gröna, och det låter lite väl grymt. Antingen det eller att Mukwa eller xyas ljuger, men det tror jag inte i nuläget.
Ett annat alternativ är förstås att någon av snutarna lade till en ändelse på sitt vapen. Men om två snutar inte gjort det hitintills så har jag svårt att tro att någon skulle gjort det alls av dem. Något sådant borde de ju kommunicerat om.

Nej, tills vidare tror jag på 3 snutar. Fortsätter spelet efter tredje snuten är borta får vi en lite otrevlig överraskning bara.

Recca

Femme Fatale
Tyr said:
Ond bråd död said:
Nä, xyas bekräftar ju att vår siare var lite trasig och att vi faktiskt kan plocka snutar på ännu mer trasiga outningar av vapen... Jag vet inte riktigt... Jag tycker att en av xyas och Tyr eventuellt är något överflödiga med sin information.... Så långt kan jag sträcka mig angående dem. Och då är det ju uppenbarligen xyas som känns minst trolig som bybo. Tyr är faktiskt helgrön för att info-outningen är för riskfylld annars.

Så mina helt gröna blir K.K och Tyr.