Nekromanti Varulvsspelet Familjen - Runda 3

Recca

Femme Fatale
Kan nån göra en lista över vad som outats? Nån som säkert redan har en sån i ett dokument.

Nu blir det läggdags. Natti.

Recca

Femme Fatale
Jag vaknade av varulvsdrömmar.

Har nån gjort en fin lista över vad folk har outat för info utifrån sina roller?

Mukwa

Swashbuckler
Recca har alltså missat att sia någon den här gången också. Ja, jag tycker att det är riktigt dåligt, men det är även väldigt misstänkt. Det är ju inte så att du aldrig var aktiv under vare sig runda 1 eller 2 och det är ju en fördel att skicka in ett pm till !Paxen direkt, för att sedan ändra det (om du nu får det) om du kommer på nån bättre att sia. Att du har fumlat bort din siarkraft två rundor i streck är allt annat än ok.

Jag ser två olika scenarion.

1. Recca är ulv. Det här innebär att alla med tvåhandsvapen är gröna och Recca vill inte gröna någon spelare i onödan. Det här skulle även förklara varför hon inte nattdödats.
2. Recca ljuger. Hon siade inte alls Lu-Kaazh och hon glömde inte alls av sin förmåga den här rundan. Eftersom hon har överlevt till nu är det fett bra, om än jävligt risky. Det här skulle dock inte förklara varför hon har överlevt två nattmord. Antingen är det så att den sista ulven inte har behövt ljuga om sitt gevär, eller så är det så att alla ulvarna har gått ut med sina pistoler/revolvrar.

Om den sista snuten gömmer sig bland pistoler/revolvrar är det bra att plocka Recca, eftersom hon kan gröna spelare. Gömmer sig den sista snuten bland tvåhandsvapnen och aldrig behövt ljuga om sitt gevär, finns det en stor anledning till att låta Recca leva tills hon siat ulven. Förvisso kommer alla hon siat innan ulven vara gröna, så det är ju en ganska kass taktik det också.

Jag tror inte på att Recca skulle glömma bort sin förmåga. Jag tror inte heller att hon skulle sia fel...

Så, är du en ljugande bybo eller är du en ulv? Om du tror att det är bra att du sparar på vilka du har siat till nästa runda så vore det ju bra om du sade det istället för att säga att du inte siat någon alls. Det jag inte kan få ihop är det ulviga. En ulv skulle liksom ha ljugit om sitt siande. Det hade varit lättare. Förvisso siade Recca Lu-Kaazh. Kanske var det ett hopp om att gröna Lu-Kaazh genom att säga att han inte ljög om sitt vapen? Recca och Lu-Kaazh hade kommit på ett bra sätt att gröna varandra, men sen kom Tyr och sabbade allt för dem. Eller? Fan... jag får det inte att gå ihop. Tyrs och Reccas förmåga känns väldigt perfekt utformade och nu vet vi ju att bara en av dem kan vara ulv eftersom det bara är en kvar (ok, det kan vara en till men det håller jag för väldigt osannolikt). Det är hursomhelst väldigt misstänkt att inte använda sin förmåga.

Brynolf

Dum fan
Ond bråd död said:
Vilka hade inte avslöjat vapen/vapentyp när Recca gick ut med sin förmåga? Nån som vet det redan eller måste jag söka?
Xyas, Tyr & Korpa IIRC.

Lite bråttom nu, men Recca går ju knappast från klarhet till klarhet.

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Ond bråd död said:
Vilka hade inte avslöjat vapen/vapentyp när Recca gick ut med sin förmåga? Nån som vet det redan eller måste jag söka?
Xyas, Tyr & Korpa IIRC.

Och om vi avskriver Tyr för att hans info är viktig för att min förmåga skall funka samt likaså avskriver mig om vi litar på Tyrs information, så lämnar det Xyas och Korpa. De har ju båda lite halvflummiga vapennamn men xyas' är ju inte konstigare än K.K's. Nåt säger mig dock att Korpas vapen känns mer vettigt för att det är det enda vapnet av typen rifle. Å andra sidan, Xyas outar en pistol efter min förmåga... Jag lutar åt att ingen har fejkat den biten av vapnen som är själva vapentypen. Att varken Korpa eller K.K är ulvar förklarar ju också varför snutarna vågar offra sitt nattmord mot nån som är mindre misstänkt än mig. Att behålla mig som misstänkt är ju smart då jag varit väldigt misstänkt av och till genom hela spelet. Alltså borde både Korpa och K.K vara nästan helgröna med ytterst liten marginal för att de spelat riskfyllt som ulvar.

Men i den här ordningen över mest misstänkta till minst misstänkta:
1. Brynolf
2. Xyas
3. Mukwa

Sen har jag inga fler på min misstankelista.

Jag tror mer på att söka ulven bland övriga, dvs, Brynolf och Ond bråd död. Den senare har jag dock ingenting på så jag lär nog rösta Brynolf i slutet av rundan. Mukwa ser jag som helgrön. Periodvis, typ i runda 2, upplevde jag att Brynolf försökte förändra innehållet av det jag skrivit och typ vända och vrida på resonemang för att få till ologiska slutledningar. Sen när jag förtydligade så fortsatte han in absurdum med de konstiga idéerna.

Ond bråd död

Swashbuckler
Brynolf said:
Ond bråd död said:
Xyas, Tyr & Korpa IIRC.

När outade du själv? Jag vet att du gick ut med vapnet efter Reccas outning, men brödsmulade du nånting innan?

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:
xyas, du har ju enligt Vimes den bästa varulvsnäsan. Är det fortfarande Brynolf vi skall hänga?
Jepp, det är fortfarande min ståndpunkt. Och grattis till er som lyckades pricka in Lukas, för det gjorde bevisligen inte jag. Förmodligen för att jag var/är så fokuserad på Brynolf.

Röst: Brynolf
Ja det är ju ingen scumtell att misstänka Brynolf direkt.

Grejen för mig är ju att det känns för lätt och soft. Kan du bju på en Brynolf analys?
Brynolfs första inlägg där han förordar att man går på nybörjarna och inte pressar Vimes som var listad som nummer ett, med K.K sen och sen mig (Recca):
Brynolf said:
Ålrajt. Maffiatema. Det säger mig inte så mycket, den mest maffiga film jag sett har väl varit Jönssonligan på Mallorca. Men tillsvidare förutsätter jag att detta lir är ganska vanilj.

Jag tycker gott vi kan försöka köra dubbla drev. Mukwa verkar vara det första, och jag gillar Konrads idé att pressa nykomlingarna tidigt. Så...

Röst: Tyr
Sen har jag efter att jag läst ca 200 inlägg i runda 1 noterat att utöver att Vimes gick rakt in i en vägg precis i början, i varje inlägg därefter satsat allt helhjärtat på att försöka utröna hur vår beväpning är upplagd. Jag tycker att det tyder på att hela poliskåren saknar benämning på sina vapen. Jag tror att Vimes offrar sig lite, faktiskt, fast att han kämpar intill sista stund så försöker han fixa så att hans wolfbuddies kan ljuga sig loss lättare.

Recca

Femme Fatale
...Sen så hann jag inte längre för jag måste åka ner på stan. Det ser ju ut som att jag försöker vinkla misstankar mot Brynolf nu bara för att jag lämnar det här inlägget i sticket och drar, men det hinns inte mer.

Tyr

Hero
En tanke slog mig igår innan jag somnade. I förra rundan startade Brynolf en diskussion om vad vi skulle göra beroende på ifall Lu-kaazh var grön eller röd efter avrättningen. Jag svarade mass-outning om Lu-kaazh var röd. Nu försvann Vic, en av de få som inte outat förmåga. Nu säger jag inte att detta är suspekt på något sätt. Vic var antagligen det bästa målet för nattmord i vilket fall som helst. Men det jag tänkte på var att det är väldigt få kvar nu som inte outat, och det blir lättare och lättare att ljuga om sin outade förmåga. Jag börjar ångra att jag inte försökte få till en mass-outning i förra rundan. I nuläget tror jag bara det är Brynolf och K.K som inte outat något alls av sin förmåga och sedan har vi Korpa som har brödsmulat lite. Det är inte mycket det där alltså.

Tyr

Hero
Att jag misstänker Brynolf borde inte vara en hemlighet vid det här laget, och det har inte förändrats. Jag hoppas jag har rätt och vill nu ha en outad förmåga från honom.

Brynolf

Dum fan
Tyr said:
Att jag misstänker Brynolf borde inte vara en hemlighet vid det här laget, och det har inte förändrats. Jag hoppas jag har rätt och vill nu ha en outad förmåga från honom.

Det får du inte. Jag har nämlige n inte någon.

Brynolf

Dum fan
Kommer sitta på mobilen fram till ikväll. jag kommer läsa och hänga med, men några stora i lägg blir det inte.

Tyr

Hero
Brynolf said:
Tyr said:

Det får du inte. Jag har nämlige n inte någon.
Korpa och Konrad? Ska ni outa också så vi det ur vägen och se hur allt hänger ihop?

Korpa

Umenörd
Nu har jag läst de 150 inlägg som skrivits i min frånvaro och känner mig uppdaterad.

Tack till Lu-kaazh och Vicotnik för deras deltagande!

Det är i min mening intressant att Vicotnik var den som nattmördades, det fanns flertalet som var mer drivande än honom, så frågan är vad de var rädda för.

Reccas förmågeanvändningmiss är småkrånglig. Jag har sett henne som grön tidigare och beroende på hur man ser det så är det antingen grönande eller rödande. En ulv skulle ha svårt för att misslyckas med en påhittad förmåga, men en riktigt djärv ulv skulle chansa på att det skulle ses som grönande. Jag har inte direkt hittat något annat som Recca gjort som är riktigt knasigt, bortsett från det oturliga i runda ett, så jag är inte beredd att hänga henne baserat enbart på det här med hennes förmåga.

Sedan apropå Lu-kaazh och vilka som röstade på honom: Vicotnik, Brynolf, Tyr, Mukwa, Korpa och Recca röstade på Lu-kaazh. Av dessa kan jag helt säkert räkna bort Vicotnik och mig själv. Bland Brynolf, Tyr, Mukwa och Recca ser jag Mukwa, Tyr och Recca som gröna. Brynolf är det stora frågetecknet för mig, det har han varit sedan tidigare också.

Motivering: Är ulvig sedan tidigare och om den sista ulven hoppade på Lukaazh-tåget så är det Brynolf, åtminstone i mina ögon. Det Tyr hittade om Brynolf och Lu-kaazh stärker bara mina misstankar.

Korpa

Umenörd
Tyr said:
Korpa och Konrad? Ska ni outa också så vi det ur vägen och se hur allt hänger ihop?
Ja, det är väl klart att jag kan delta i massoutningen, men spelar det någon roll vem av mig och K.K som säger något först?

Tyr

Hero
Korpa said:
Tyr said:
Ja, det är väl klart att jag kan delta i massoutningen, men spelar det någon roll vem av mig och K.K som säger något först?
Jag vet inte riktigt. På sätt och vis känns det bättre om K.K outar först eftersom du har brödsmulat. Han skulle ha lite lättare att ljuga om han var sist. Men jag tror inte det spelar jättestor roll, men ordningen kan påverka våra resonemang efteråt.

Tyr

Hero
Korpa:
Vad är din åsikt om Ond Bråd Döds spel hitintills, och vad tycker du om hans outade förmåga?