Ok, det här blir väl en sabla gröt, men... Brynolf productions presenterar:
TYRS ÄFVENTYR
Meddelar att hans aktivitet kommer vara sådär.
Tycker !Paxen är skum som vanligt, men friar hellre än fäller.
Röstar på Elmrig och vill att RJ ställer frågorna. (Känns smått grönande för RJ åtminstone.)
Gillar Mukwas anklagelse-idé men tycker att vi klarar oss ändå, bara vi tänker lite. Tycker regelsystemet gynnar byn.
Förklarar reglerna för hispige Brynolf.
Tycker att powerroller är enormt mycket viktigare än i "vanliga" spel. Tycker Anklagelse-idén tar udden av röstandet men kör i vind.
Förklarar sin röst på Elmrig. Tycker Paxen och Spider stuckit ut mest, och
Anklagar Paxen.
Förklaring till varför han har/haft ont om tid till spelet.
Tycker obestämda deadlines är en styrka för byn och vill inte att vi ska sätta egna "utröstningsdagar".
Tror inte ulvarna tjänar lika mycket på inaktivitet utan deadlines. Vi kan ju dra ut på tiden bäst vi vill.
Tycker det verkar svårt att hitta pings i ett flufflöst spel.
Tycker "fri" röstning alternativt godtyckliga deadlines verkar bäst.
Garvar bort Vimes "när han är bybo också".
Tycker Recca varit mkt bra, och hon ska inte be om ursäkt (Totalt "missförstånd" av vad KK menade alltså, dvs att Vimes och Tyr mkt väl kan vara kopulerande uvar).
Drar fram en besynnerlig tolkning av hur Vimes "också" kan läsas:
"
Tyr said:
Vimes said:
Jag har rätt svårt för Tys spel, dock har han visat sig rätt duktig med speluppläggsanalyser. Min känsla när jag läser honom är dock at than är frikopplad från bybodiskussionen, det har han däremot varit (eller jag har upplevt det så) när han varit bybo också.
Ehm, är jag och Vimes den enda som använder också på det viset? T.ex. ""men så är han friformare också..."". Alltså emfasen läggs inte på också utan på att jag bara har spelat bybo. Också används för att understryka något. Men jag kanske använder språket fel.
"
Gör en UP-lista. (Noterbart är att han sätter 1UP på gröna Recca, samt att han försvarar Spiders vingliga start. Skulle en ulv våga sätta en etta på en av sina polare? Kanske, men knappast på fler än en. På samma sätt känns det dumt att sätta höga poäng på sina vänner i ett läge där Tyr inte är särskilt misstänkt än. Sett i ett vakuum, tror jag Tyrs ulvpolare ligger bland tvåorna och eventuellt ettorna här i listan)
"
Tyr said:
!Paxen, 3up
Brynolf, 2up
Elmrig, 2up
Konrad Konvalj, 1up
Mukwa, 2up
Purgatory, 3up
Recca, 1up
Robert Jonsson, 2up
Spider Jerusalem, 2up
Vimes, 1up
xyas, 3up
Förklarar sig inför KokosKlämmaren angående sitt besynnerliga försvar av Vimes "också".
Den sista meningen i det här inlägget skulle kunna ses som en groda; Om "också":t gällt någon annan hade Tyr ingen åsikt om hur det skulle tolkas.
Tyr said:
Om inlägget gällt någon annan än mig så skulle jag väntat på Vimes, för då hade jag inte haft en aning om vad han menat med hans 'också'.
Tycker att Mukwa i sin UP-lista ger KK och Recca oförtjänt mycket skit.
Förklarar varför hans UP-lista hade så låga poäng. "1" var utgångspunkt.
Tycker Purgatorys (i mina ögon mjäkiga) genomgång är kanon.
Försvarar sig mot Reccas anklagelser om passivitet med att han vill ha rejält på fötterna innan han röstar.
Är inte såld på storfavoriterna Paxen och Mukwa. Gör en intetsägande analys av RJ.
Tycker Mukwa mer känns som en stressad bybo än ulv, medan Paxen är något ulvigare.
Röstar Paxen.
Försvarar sin analys av RJ med att han hade dålig koll på honom. Gillar inte att bli anklagad när han försöker hjälpa till.
Tycker Purgas spel har sänkt honom från 3UP (till 2 skulle jag tro).
Försvarar sig en stund mot anklagelser om RJ-analysen.
Tycker att Paxen är den ende som egentlgen spelat icke-byboigt.
När Paxen outat sig: Tyr tycker det är svårt att motbevisa och att det vore katastrofalt att hänga väktaren. Låter rösten på Paxen ligga kvar.
Vågar inte rösta på Paxen. Misstänker Spider, men Mukwas AFK-kort smäller högre.
Röstar på Mukwa (7:e rösten t.o.m.)
Tycker KK/Vimes avhopp från Mukwa-drevet var ett antiklimax. Tyr tänker i stället hoppa på Spider-drevet, men gör det inte än.
Tycker inte Spider varit skummare än vanligt (tredje gången Tyr säger det), men tycker att SJ borde vidga sitt spel till mer än bara Paxen.
Röstar Spider
Tycker Mukwas AFK-kort var extremt kass och ulvigt. Men nu finns ju tid att dreva mot andra en stund.
Förtydligar att hans röst på Spider inte är pga misstankar utan bara för att få fart på honom. Förstår inte vad KK har för skit på Vimes. Är det värt att rösta ut någon grön-ish bara för att det är taktiskt och ger information?
Tycker Paxen är misstänkt med sin vresighet och stötvisa aktivitet. Tycker Mukwas försvar av sitt "AFK" inte håller.
Tycker Mukwa spelat upp sig, men inte tillräckligt. Förstår int det kloka i att rösta ut Vimes.
Röstar Purgatory pga brist på substans.
Vimes-fejkdrevet har kommit igång. Tyr förstår inte varför folk röstar på Vimes och tror "
Ulvarna leker med oss". (Indikation på att ingen i Vimes-drevet är ulv?)
Röstade på Purga eftersom han trots allt inte kommit med så mycket. Tänker absolut inte rösta ut Vimes.
Tycker Spider är mer trolig ulv än Purgatory, pga att han fastnade i Vimes-drevsfällan. Purga höll sig borta vid drevet och är intetsägande, så han är rätt misstänkt han också. Vill inte rösta på Spider då alla ändå bara brunförklarar allt Tyr gör.
Tycker Mukwa och många andra bedriver Tyr-häxjakt. Tänker hålla sig undan en stund.
Analyserar Spider. Hittar en del småskit, framför allt att Spider plötsligt misstänker Vimes.
Kommenterar Reccas röd/grön-lista. Tycker inte Brynolf är grön. Recca och KK är gröna. Elmrig är lite gränsfall; har spelat bra men är inte jättegrön. Misstänker OBD/Spider mer än Purga.
Tyrs främsta misstänkta är OBD och Cassius.
Tror att han möjligen skulle kunna grönas av en utröstning av Mukwa som ulv, "men är inte lika säker på honom längre". (Tyr anar att han kommer ryka, och tonar därför ned misstankarna på Mukwa?)
Röstar inte på Mukwa för att han inte är lika säker på honom längre.
Röstar Mukwa för att det är det andra stora drevet. Hade hellre sett drev mot Cassius eller OBD.
Nominerar Cassius, Mukwa och OBD som sina främsta misstänkta, mest Cass o OBD.
"Vimes försöker bara hjälpa till"
Tycker RJ ska kolla upp Spider och Purga snarare än Mukwa.
Röstar Cassius eftersom det står mellan de tu.
Gillar inte att Cassius inte försöker försvara sig själv.
Är mer säker på att OBD är ulv. Cassius är mer 60-70%.
"Skulle kunna skriva en sak, men det bär emot". Vimes hejar på. Tyr menar sig hålla inne på en grej som "skulle hjälpa". Vimes hejar på mer.
Säger sig vara siare. Vimes tycker det var "rätt att komma ut". Cassius och OBD får panik och hoppar av. Vimes efterfrågar brödsmulor, men hittar snart Citatet med stort C, och rundan är över.