Re: K.K´s up-lista
Nä, jag kan göra det innan också. Jag föreslog inte det här systemet för att det skulle vara ett åbäke att göra baföatt. Jag föreslog det för att vi får ut information av det. Jag tänker ju använda den informationen som kommer fram.
Är det byns vilja att se min UP-lista nu alltså? KK har ju tappat taktpinnen, så han är inte en tillräckligt tydlig indikator på vad byn vill längre
Jag kan fortsätta med UP-listan, för KK är tydlig med att han misstänker mig och jag vet att jag inte är grön i mångas ögon. Så jag kan fortsätta:
KK said:
1. Grön (Se VAOL)
2. Semigrön, gör ett bra bybo jobb
3. Svårt att sätta fingret på
4. Mer ulv än människa
5. Ulv, ordentligt case
!Paxen - 1 UP
Claimat väktare. Inget snack.
Brynolf - 1 UP
Vassaste spelaren i det här liret. Brynolf gör riktigt bra och byboiga uppställningar för att fälla ulvar.
Elmrig - 3 UP
Jag har inte riktigt fått nåt grepp om Elmrig, så jag gör en snabbsammanställning av honom.
Runda 1. Är på Paxy, försvarar Vimes, är på och gnabbas lite med KK, ser inte Tyr, men lägger en väldigt tveksam röst på Tyr. Hade det varit en ulvkompis och Elmrig kände att han behövde rösta på Tyr skulle han förstås ha dragit fördel av det, om han inte trodde att Tyr-drevet skulle vända vill säga. Vill starta upp något på SJ/OBD istället för Tyr-drevet. Är Elmrig ulv så är OBD grön, och vice versa. Det är ju dumt att vända ett ulvdrev mot en annan kompis. Elmrig försöker styra bort Tyr-drevet mot mig också, trots att jag inte pingar särskilt. Elmrigs motiveringar i runda 1 är lite sådär egentligen. Ingen prime suspect och försöker fiska efter support att vända Tyr-drevet. Hans misstänktlista ser ut så här kl 12:37:00 samma dag som Tyr hängs:
Ja, och förutom Mukwa:
Cassius, OBD, Tyr.
Han styr över mot Cassius för att snart därefter rösta på Tyr igen... för att sedan plocka bort den när Tyr outar sig som siare. Vill inte att vi hänger Tyr, även om han är toppkandidaten (för att locka fram siaren?)
Runda 2: Väljer mellan Cassius och OBD, och går på Cassius. Får tillbringa några inlägg med att försvara sig och gör ett schysst jobb. Skriver att han var helt såld på Tyr, vilket är en ren och skär lögn om det inte refereras till de få minuter som Elmrig faktiskt hade sin röst på Tyr. Elmrig analyserar varför Recca mördades, något som alla ulvar vill ta på sig, för det går aldrig att dra några ordentliga slutsatser kring det och det är dessutom lätt att tänka ut (nä, det är ingen auto-scum tell, men det är ungefär som att posta en rösträkning). Elmrig är sedan inaktiv med en dåligt motiverad röst på Cassius.
Elmrig velar och är för inaktiv för att kunna vara grön. Han har dessutom för dålig kontakt med Tyr för att det ska kännas bra. I övrigt stabil.
KK - 4 UP
Min magkänsla säger ulv, och han sladdrar och flamsar om skitgrejer och har faktiskt inte haft så många motiverade röster. Han var inte på Tyr särskilt mycket, bara tillräckligt för att det inte ska vara uppenbart, fast jag tycker att det är för lite. KK stressade fram en hängning i R2, och har försökt stressa fram hängningar innan dess. Han gör även bort sig genom att klistra fast sig på Vimes, rösta ut en bybo och inte veta vart rösten ska läggas i R3, utan faller tillbaks på någonting som egentligen borde vara överspelat. Dessutom lever KK efter två nätter. Bara det är suspekt. KK har annars stannat upp i 3 diskussioner under det här partiet: 1. !Paxens väktarclaim, 2. hängandet av mig, 3. Siarclaimandet. KK stannar inte upp annars, KK dundrar fram. Varför dundrar du inte fram, KK?
Robban - 3 UP
Lite för inaktiv, för dåliga motiveringar till rösterna. En ambitiös sammanfattning som jag gillar, i stora drag. Robban är den som är allra mest sugen på att hänga Cassius. Så sugen att det är ett stort skrikinlägg för att hela förra rösten inte var fetad. Det rimmar illa med det här:
Robbelibobbellibus said:
Fan. Fan. Fan.
Jag hade en känsla av Cassius inte var ulv, men vågade inte lita på dem. Förlåt Cassius!
Robbans magkänsla säger att OBD är grön, vilket givetvis får mig att höja misstankarna mot OBD
Robban känns som en nybörjarulv med lite för taskig ljugarvana. Det som talar emot den känslan är hans sammanfattning som faktiskt var helt ok.
OBD/SJ - 3 UP
SJ var svajig, OBD har spelat upp honom tycker jag. Jag har för dålig koll på OBD, och jag orkar inte göra en utvärdering. Magkänslan säger 3:a eller 4:a och att han pingar, men jag har inget att hänga upp anklagelserna på, så just nu får ni tro mig eller se det här som nåt populistiskt skitsnack.
xyas - ???
Min UP-lista är relativt ljummen, vilket indikerar att vi har en inaktiv ulv. Jag har försökt hitta en post från xyas där han skriver nåt om att han alltid har velat pröva inaktivitetstaktiken, men jag hittar ingenting, och jag börjar fundera på om det är nån annan som skrivit det, typ !Paxen. Skit samma. xyas kan vi inte utläsa något från...
Topp 3
KK
OBD
Robban
Elmrig
Nä, det gick inte... Jag ska sova och jobba på det lite (med jobb menar jag IRL-jobb, sånt där som gör att jag har råd med internet). Tillbaks imorgon kväll om jag inte mot förmodan hinner titta till något på jobbet.
Jag ser helst att OBD (för att han är misstänkt, och misstänkt av många i byn) eller Robban (för att han inte har några bra motiveringar och svajar, så ju mindre som finns ute för Robban att copy-pasta, desto mer givande) fortsätter med UP-listan, men i ärlighetens namn tror inte jag att det spelar så värst stor roll i vilken ordning de görs. Alla ska ändå göra dem, och vi kommer se vem som kopierar vem iallafall.