Ond bråd död
Swashbuckler
Re: K.K´s up-lista
SÅ han kan skydda siaren. !Paxens aktivitet är ju lite så där nu när han fått jobb/praktik.
SÅ han kan skydda siaren. !Paxens aktivitet är ju lite så där nu när han fått jobb/praktik.
Jag tippar på att vi låter !Paxen säga till när det är klart lixom så det skall inte vara någon fara. Tack för förtydligande.Ond bråd död said:SÅ han kan skydda siaren. !Paxens aktivitet är ju lite så där nu när han fått jobb/praktik.
Konrad Konvalj said:Att gå tillbaka till och inte tro att !Paxen är vår väktare nu känns lite darrigt och helt onödigt. Det har ju ältats av mig sen tidernas begynnelse att vi måste passa upp med !Paxens väktarskap, men dissats var gång.Elmrig said:Ett paranoians varnande finger:
Brynolf är starkt inne på att !Paxen inte kan ha ljugit om väktare och brödsmular att han misstänker Paxen som väktare tidigt. !Paxens outning kom i mina ögon väldigt konstigt i timingen och jag vill inte utesluta att det var en halvdåligt exekverad plan där ulv-Brynolf och ulv-Paxen kör en riktig chansning. Det är kanske inte sannolikt men heller inte omöjligt. Brynolf försvarar !Paxen genom hela spelet, börjar vi misstänka det här spåret kan en hängning av Brynolg ge ett ok kvitto på !Paxens färg. Paranoiatankar och inte aktuellt, men vi kan ha det med i bakhuvudet.
Det ända som möjliggör detta är en sopslut väktare som låter !Paxen gå ut med sin bluff i R1 och sedan säger denne inget mer om det och låter !Paxen fortsätta vara våran väktare. En alternativ väktare hade varit tvungen att stiga fram i ljuset på stört för att !Paxen överhuvudtaget skulle kunna vara misstänkt för falsk legitimation på väktarskapet.
Alternativ 2 är att xyas är vår väktare, men den chansningen är ju inte värd för !Paxens del med tanke på att xyas inte fimpats ännu trots att det är R3.
För att få ihop en chansande ulv-!Paxen och ulv-Brynolf måste ju även ulv-Tyr läggas in i beräkningen. Draget att då outa falskt väktarskap då Mukwa var på väg till galgen känns ju rätt dumt av ulv-!Paxen med tanke på att ingen var så värst sugen på att hänga Brynolf i R1 och inte Tyr heller (just då). Nä nu släpper vi !Paxen.
Är inte det en skitkass ulv strategi att lägga en röst på en bybo och sedan försvinna?Brynolf said:@RJ: Hade jag varit Xyas och ulv och planerat att hålla mig borta på det här viset, hade jag lagt en röst på en bybo innan jag försvann.
xyas said:Röst: !Paxen
Han börjar darrigt och det luktar ulv. Min röst kommer inte att flyttas! Så det så.
Konrad Konvalj said:Konrad Konvalj said:Att gå tillbaka till och inte tro att !Paxen är vår väktare nu känns lite darrigt och helt onödigt. Det har ju ältats av mig sen tidernas begynnelse att vi måste passa upp med !Paxens väktarskap, men dissats var gång.Elmrig said:Ett paranoians varnande finger:
Brynolf är starkt inne på att !Paxen inte kan ha ljugit om väktare och brödsmular att han misstänker Paxen som väktare tidigt. !Paxens outning kom i mina ögon väldigt konstigt i timingen och jag vill inte utesluta att det var en halvdåligt exekverad plan där ulv-Brynolf och ulv-Paxen kör en riktig chansning. Det är kanske inte sannolikt men heller inte omöjligt. Brynolf försvarar !Paxen genom hela spelet, börjar vi misstänka det här spåret kan en hängning av Brynolg ge ett ok kvitto på !Paxens färg. Paranoiatankar och inte aktuellt, men vi kan ha det med i bakhuvudet.
Det ända som möjliggör detta är en sopslut väktare som låter !Paxen gå ut med sin bluff i R1 och sedan säger denne inget mer om det och låter !Paxen fortsätta vara våran väktare. En alternativ väktare hade varit tvungen att stiga fram i ljuset på stört för att !Paxen överhuvudtaget skulle kunna vara misstänkt för falsk legitimation på väktarskapet.
Alternativ 2 är att xyas är vår väktare, men den chansningen är ju inte värd för !Paxens del med tanke på att xyas inte fimpats ännu trots att det är R3.
För att få ihop en chansande ulv-!Paxen och ulv-Brynolf måste ju även ulv-Tyr läggas in i beräkningen. Draget att då outa falskt väktarskap då Mukwa var på väg till galgen känns ju rätt dumt av ulv-!Paxen med tanke på att ingen var så värst sugen på att hänga Brynolf i R1 och inte Tyr heller (just då). Nä nu släpper vi !Paxen.Edit; Citatet vart så fult tack vare min såsighet att missa att skriva =
Sen så är det lite dålig aktivitet också så jag ville underhålla tråden lite.
Njae, så menade jag inte. Mera att lägga en slentrianröst på en bybo och sedan försvinna utan ett ljud. Rösten skulle kunna ha spelat roll och byn skulle inte få ut särskilt mycket av det. Troligen skulle den ju bara ha legat kvar och kvittat i slutänden, men jag tycker det känns relativt o-dumt som ulv att bara köra på det.Konrad Konvalj said:Jo eftersom vi inväntar ett gäng med up-listor kanske vi kan underhålla oss med annat under tiden. Jag har lite tankar om xyas som jag tänkte lägga fram när allt annat är klart, men så länge postar jag lite funderingar som jag har från R1.
Är inte det en skitkass ulv strategi att lägga en röst på en bybo och sedan försvinna?Brynolf said:@RJ: Hade jag varit Xyas och ulv och planerat att hålla mig borta på det här viset, hade jag lagt en röst på en bybo innan jag försvann.
Typ:
xyas said:Röst: !Paxen
Han börjar darrigt och det luktar ulv. Min röst kommer inte att flyttas! Så det så.
Här ovan finns din förklaring till varför du misstänker xyas som en av ulvarna. Jag är intresserad av det där inlägget där någon nämner att xyas har loggat in. Kan du hjälpa mig att gräva fram det?R.J said:Mina misstankar är mest en magkänsla, eftersom vi i ärlighetens namn inte har något konkret material att gå på. Jag noterade då jag scrollade igenom mängder med sidor igår att det var lång tid som Xyas var tyst, sen någon som skrev "Whoa! Xyas har loggat in. Kanske vi får en post"-typ. (Vilket vi förstås inte fick.) Mönstret vi får är helt enkelt inloggning, följs av lång tystnad och sen rince and repeat.
Är rätt övertygad om att RJ förväxlar Xyas med Paxen. Men kan han gräva fram det så vore det ju fräsigt.Konrad Konvalj said:Här ovan finns din förklaring till varför du misstänker xyas som en av ulvarna. Jag är intresserad av det där inlägget där någon nämner att xyas har loggat in. Kan du hjälpa mig att gräva fram det?R.J said:Mina misstankar är mest en magkänsla, eftersom vi i ärlighetens namn inte har något konkret material att gå på. Jag noterade då jag scrollade igenom mängder med sidor igår att det var lång tid som Xyas var tyst, sen någon som skrev "Whoa! Xyas har loggat in. Kanske vi får en post"-typ. (Vilket vi förstås inte fick.) Mönstret vi får är helt enkelt inloggning, följs av lång tystnad och sen rince and repeat.
Vicotnik griper in och det ser jag som positivt. Låt oss hoppas att det finns en villig ersättare.Vicotnik said:Då xyas tydligen har gått upp i rök utan att säga något så tänkte jag höra mig för ifall det finns någon som vill ta över hans roll.
Det var tvärtom vill jag klargöra. Recca tog rygg på KK. KK har postat ett eller två inlägg där han tar upp vad Recca gjorde i R1, men annars var det Recca som hängde på KK. Ska vi hänga KK ska vi göra det med korrekta indicier.OBD om KK said:Första rundan var han egentligen ofta osjälvständig och tog rygg på Recca istället.
Det var den uppfattning jag fick, att Recca sökte scumtells och KK hängde på. Men jag blir lite osäker nu. Ska kika lite grann bakåt.Mukwa said:Det var tvärtom vill jag klargöra. Recca tog rygg på KK. KK har postat ett eller två inlägg där han tar upp vad Recca gjorde i R1, men annars var det Recca som hängde på KK. Ska vi hänga KK ska vi göra det med korrekta indicier.OBD om KK said:Första rundan var han egentligen ofta osjälvständig och tog rygg på Recca istället.
Kan du göra den där sammanställningen nu så att vi får det ur världen? Både du och jag har postat UP-listor, och i väntan på de sista (den sista?) kan väl du och jag diskutera istället för att rulla tummarna?Konrad Konvalj said:Alltså, skit i min lista och gör en egen nu så vi kommer vidare Mukwa. Jag baserar mina misstankar på runda 1 svar ja, men det hör lixom inte hit nu.Mukwa said:Ärligt talat KK. Du skriver att jag har spelat upp mig, och du tar upp att Tyr försökte rösta ut mig, och sedan får jag en femma. Du baserar alltså dina misstankar på någonting som hände i runda 1. Gå då tillbaks och hitta det som pingar, för det du tar upp här ger ju mig låga UP, inte höga.
Vi skall följa ett schema för att komma någon vart med vårt siar problem. Så att kritisera min lista det kan du göra när vi alla är klar.
Nja, du hade nog rätt. KK och Recca var ofta överens, men kk var "all over the place" och misstänkte och röstade på allt och alla. Så även om han hängde på nåt Recca-fynd så sysslade han med en massa annat också.Mukwa said:Eller ja... Recca drev ju på själv också förstås, men om det var någon som hängde på den andre så var det Recca som hängde på KK med åtminstone sina Vimes-drevsplaner. Jag har inte gått tillbaka och tittat, jag var bara så säker på att det var tvärtom.
Recca har haft bajs och crap-o på mig, men visst. Hon är bekräftat grön och det är inte jag, så den biten förstår jag, och kan t o m sympatisera med. Vi ska ha med de grönas tankar i våra analyser. Jag har varit i konflikt med många, men det gör mig väl inte röd, eller? Jag tycker att jag har grävt fram annat än gräl det här partiet.Elmrig said:Mukwa 4 UP
Något luktar illa och det finns en del skit på Mukwa. Recca var på och hackade på Mukwas poster till frukost, lunch och middag och Mukwa har ständigt varit och är i konflikt med övriga spelare. Just konfliktsökandet är något som under en lång period har fått Mukwa att bli grönare och grönare i mina ögon men nu vill jag se annat än grälsjuka från den här mannen.
Nu tycker jag att vi softar lite Mukwa.Mukwa said:Asså... nu håller ju jag både KK och Elmrig för ganska troliga ulvar, men låt oss utgå från att jag har fel i det här inlägget och att ni båda är gröna.