Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Brynolf

Dum fan
Re: K.K´s up-lista

Robert Jonsson said:
Röst: Vilken dag som helst fungerar - jag följer majoriteten

(För övrigt är det nu bekräftat att jag kommer att försvinna bort på tisdagen och vara borta i en vecka. Det här innebär att jag kommer lägga min röst innan jag åker och den kommer vara där tills jag åker bort. Så se till att inte göra er ovän med mig nu... :gremwink: )
Eller så hänger vi dig, din fuling. :gremlaugh:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Ja, det kan ni förstås göra. Men det är dumt att hänga en bybo, då hänger ni hela byn. Jag är ny visserligen, men det känns som en dålig plan för att vinna över ulvarna. Borde vi inte hänga en ulv istället?

Robert Jonsson

Men jag har inte lagt någon röst ännu! Jag hade tänkt göra det på måndagkväll innan jag åker. :gremtongue:

Mukwa

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Därför att Robban lägger ned sin KK-röst och går på OBD för att ha svansat efter Robban (vilket jag inte helt har tagit ställning till om han har gjort, han har svansat efter de flesta), men samtidigt går OBD efter Robban för sitt kassa spel i KK-anklagelserna. OBD har även försvarat KK en aning från RJs KK-sammanställningar. Hade de varit ulvar båda två (vilket skulle innebära att KK är grön) hade det varit bättre att hjälpas åt för att nypa KK, vilket inte skulle vara särskilt otroligt med tanke på att även jag och Elmrig tycker att KK är skum.
Det är ju inte fett omöjligt att två ulvar motarbetar varandra. I det här fallet hakade ju OBD på till en början, och smög sedan längre bort från sina anklagelser gentemot mig. Han började lite smått kritisera R.J och när väl fejk-planen var ut hade OBD frigjort sig som R.J´s kumpan och R.J vänder det hela mot sin kumpan.

Alltså, OBD är ju en toppkandidat av många så att offra honom för att ge R.J cred för sitt fejk-projekt är ju bra skit som kan skänka R.J gröna vibbar framledes.

Att samarbeta i det här läget som två ulvar tror jag hade varit ett sämre alternativ. Det är svårt att hänga mig och det krävs fem (4?, ingen aning) röster för att lyckas med det. Elmrig såg jag aldrig som en kandidat att följa upp R.J´s röst på mig utan det var mest din (Mukwa) röst jag fruktade lite. OBD´s var ju rätt gjuten till en början som sagt, men han ålade sig ur det illa kvickt.

Det tåls att tänka på boys.
Ok, det är inte vattentätt, men du behöver ta till paranoian för att röda dem båda.

RasmusL

Champion

Robert Jonsson said:
Men jag har inte lagt någon röst ännu! Jag hade tänkt göra det på måndagkväll innan jag åker. :gremtongue:
Jag ser nog vad du håller på med! Du försöker sätta griller i våra huvuden med din ambivalens inför hur långt uppehåll vi ska ha! Ulv! UUULV!

Mukwa

Swashbuckler

Brynolf said:
Mukwa said:
precis som jag skrev finns det stora chanser till att ulvarna (du och KK i den här debatten) sonderade terängen först.
Visst kan du ha rätt. Men jag kom på ytterligare en vinkel på det: Mordet på Vimes skulle lika gärna kunna vara ett sätt att gröna dem som försvarat honom (främst Mukwa och OBD). Nu visade det sig att ni hade rätt och att KK och jag hade fel. Så det går att tolka på hur många sätt som helst, och som sagt får vi inget bekräftat förrän spelet är slut.
Precis, det spåret tog jag upp i en parentes om min gröning av Vimes. Nattmordsanalyser ger sällan något, men Vimes-spåret var värt att följa upp åtminstone.

Robert Jonsson

Ingen ambivalens, mest tillmötesgående. Jag är fostrad till at vara snäll och flexibel, men visst... JAg kan vara osymptistk diktaorisk med.

RÖST: MÅNDAG

RasmusL

Champion

Robert Jonsson said:
Ingen ambivalens, mest tillmötesgående. Jag är fostrad till at vara snäll och flexibel, men visst... JAg kan vara osymptistk diktaorisk med.

RÖST: MÅNDAG
Jusste! Like you better that way :gremsmile:

Röst: Ingen

Mukwa

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Eftersom R.J-K.K-Elmrig kommer att ha dålig aktivitet ikväll och vissa av oss en bit framöver kanske det vore hygglo att säga till Vicotnik att han inte behöver sitta och passa 22.00 var eviga kväll för att lägga in rösträkningen?

Stackarn är ju låst 22.00 för jämnan..
Även jag tycker att det låter som att vi kan skona Vic från det. Min aktivitet på helger är alltid bajs... söndagar brukar jag ha ett par timmar över, men annars kommer jag mest kika in och svara lite kort.

Mukwa

Swashbuckler

Bara för att vi har bestämt oss för att inte rösta förrän på måndag behöver väl inte hängningen äga rum då?

Jag kommer hedra den byboulviska vapenvilan.

Brynolf

Dum fan

Ja egentligen, varför måste vi hänga någon alls mer? Vi har det ju trevligt som det är. Ulvarna är ju snälla och ofarliga så länge vi inte låter rundorna ta slut.

RasmusL

Champion

Exakt! Vi kan väl köra lite forumrollspel i tråden istället och simulera ut våra byboliv. Om någon ulv sedan vill "komma ut" så har jag inget emot lite furry-mys! Byfriden lär väl förvisso inte bestå så länge vi har kånkelnåjjan i faggorna.

Håll flaggan högt KålKonvar, vi ses på söndag!

Robert Jonsson

Nä, så klart. Men jag måste rösta då. Och bara för du skrev så kommer jag rösta på DIG! :gremwink:

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas ut / Sapient in.

Då xyas har under mystiksa omständigheter försvunnit så har jag beslutat att ersätta honom och hans roll. Den som ersätter xyas är Sapient, så ett stort tack till Sapient som hoppar in så här sent i spelet. Var nu snälla mot honom och låt honom läsa ifatt sig lite innan ni börjar pressa honom.

Robert Jonsson

Re: xyas ut / Sapient in.

Med tanke på att det är allmän paus, så lär det inte vara några problem. :gremsmile:

Sapient

Swashbuckler

Brynolf said:
Jag vet inte om spelledaren borde ingripa, det får han avgöra själv. Men som det ser ut nu är vi uppträngda i stolgången.
Jag inte bara hoppar in - jag är så gott som på hemmaplan, om Brynolfs beskrivning stämmer...

Det är bra att folk inte är alltför nellade att avsluta rundan, för det kommer att krävas en del inläsning innan jag är helt och fullt i spel kan jag säga - bara de byten som varit hittills, har gjort det mer förvirrande att följa än vanligt. Oi vey!

Vicotnik

Den onde
Staff member

STOPP!

Röstläge:
Ingen (8): Alla

Imorgon kväll kommer jag inte kunna stoppa spelet vid 22:00, då jag kommer vara ute och dricka öl (Forumöl). Så om ingen av er har 5 röster på sig då så kan ni fortsätta rundan till klockan 22:00 på lördag då jag kommer gå in och stoppa rundan på nytt och starta den.
Jag har noterat att ni vill ge mig en break över helgen, men kan jag så kommer jag ändå stoppa och starta rundorna som vanligt.

START!

Mukwa

Swashbuckler

Sapient said:
Brynolf said:
Jag vet inte om spelledaren borde ingripa, det får han avgöra själv. Men som det ser ut nu är vi uppträngda i stolgången.
Jag inte bara hoppar in - jag är så gott som på hemmaplan, om Brynolfs beskrivning stämmer...

Det är bra att folk inte är alltför nellade att avsluta rundan, för det kommer att krävas en del inläsning innan jag är helt och fullt i spel kan jag säga - bara de byten som varit hittills, har gjort det mer förvirrande att följa än vanligt. Oi vey!
JA! Gött! Så jäkla härligt att se dig i spel Sap! Läs ifatt, outa att du är siare och om xyas har siat några, så outa det också!

Mukwa

Swashbuckler

Ja, skulle vi mot förmodan ha en kandidat med mer än hälften av rösterna kl 22:00 nån kväll så ser vi väl helt enkelt till att följa reglerna :gremsmile:

Brynolf

Dum fan

Sapient said:
Brynolf said:

Hurra! En fyrfaldig stolgång för Sapient!

Men man oroas ju lite för vad som hänt med Xyas.