Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: xyas ut / Sapient in.

Sapient said:
Brynolf said:
Jag vet inte om spelledaren borde ingripa, det får han avgöra själv. Men som det ser ut nu är vi uppträngda i stolgången.
Jag inte bara hoppar in - jag är så gott som på hemmaplan, om Brynolfs beskrivning stämmer...

Det är bra att folk inte är alltför nellade att avsluta rundan, för det kommer att krävas en del inläsning innan jag är helt och fullt i spel kan jag säga - bara de byten som varit hittills, har gjort det mer förvirrande att följa än vanligt. Oi vey!
Fan va kul att du är med Sapient!

Jobba, jobba och ha kul!

Konrad Konvalj

Myrmidon

Mukwa said:
Sapient said:
Brynolf said:
Jag vet inte om spelledaren borde ingripa, det får han avgöra själv. Men som det ser ut nu är vi uppträngda i stolgången.
Jag inte bara hoppar in - jag är så gott som på hemmaplan, om Brynolfs beskrivning stämmer...

Det är bra att folk inte är alltför nellade att avsluta rundan, för det kommer att krävas en del inläsning innan jag är helt och fullt i spel kan jag säga - bara de byten som varit hittills, har gjort det mer förvirrande att följa än vanligt. Oi vey!
JA! Gött! Så jäkla härligt att se dig i spel Sap! Läs ifatt, outa att du är siare och om xyas har siat några, så outa det också!
Tycker du det Mukwa? Är det inte goläge för ulvarna att göra processen kort för Sap om xyas var vår siare?

Har xyas mot all förmodan siat en ulv i R1 klockan 04.02 på natten och sen pipt iväg så är det klart det ska fram, men det vore ju idioti om Sap gick ut med nått liknande. Byn har fått en till spelare så nu är det helt nya regler som er mer fördelaktig för byn.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Sapient said:
Brynolf said:

Hurra! En fyrfaldig stolgång för Sapient!

Men man oroas ju lite för vad som hänt med Xyas.
Mmm håller med. Hoppas han hör av sig i tråden så snart han ser att han är saknad på riktigt och inte bara som ulv-lirare.

RasmusL

Champion

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Sapient said:
Brynolf said:

Hurra! En fyrfaldig stolgång för Sapient!

Men man oroas ju lite för vad som hänt med Xyas.
Mmm håller med. Hoppas han hör av sig i tråden så snart han ser att han är saknad på riktigt och inte bara som ulv-lirare.
Ingen som har ett telefonnummer?

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: K.K´s up-lista

Robert Jonsson said:
Jag tycker ju att det är ett dåligt sätt att bedriva ett drev en bit in om man verkligen inte går in i det. Visst finns chansen att man blir misstänkt, men å andra sidan är det lätt att se ett skendrev - i synnerhet när det blir färre personer. Så det tycktes mig rätt viktigt att dedikera sig hårt för det, men vad vet jag? Jag är inte proffs som ni. Nu är dock draget gjort och folk får ta det för vad det är.

Fick jag fram massor med värdefull data? Nepp. Inte alls. Det enda som det marginellt gav mig var starka indicier mot OBD än tidigare eftersom han svingade sig från KK-grön till KK-röd ("KK 4 här har jag svängt rejält. Från att röstat med honom just för att jag såg honom som väldigt grön, till att börja tvivla på att han är bybo."). För de som redan såg OBD som stark misstänkt är det kanske inte mycket, men jag hade betydligt svagare misstanke. Så fort Brynolf började riva hål i min analys backade han snabbt. Så ja, jag tycker han blev rödare. Det är min stora vinst.
Jag vände kk från grön till rödish redan i R2, vilket syns i Brynolfs sammanfattning.

Ond bråd död

Swashbuckler

Robert Jonsson said:
Det kan jag inte av en enkel anledning: jag engagerade mig i spelet först i runda 3. I övriga rundor har jag bara flutit med, gått på vad andra tycker, följt deras åsikter. Försökt se aktiv ut, till minsta möjliga jobb. Först i runda 3 har jag engagerat mig och deltagit (vilket skedde pga. dåligt samvete över Cassius död).
Det här inlägget är så skumt att det inte passar in nånstans. Varken ulv eller bybo vill väl säga "jag spelar som en ulv". Möjligen om man vill spela på sin nybörjarskap.

Ond bråd död

Swashbuckler

Brynolf said:
OBD, hur ser dina UP ut efter det här? Är KK fortfarande en fyra? Och har RJ gått upp sig i sumprankerna?
Jo, KK är fortfarande 4. Jag begriper inte alls hans case mot Mukwa. Vad var det för fel på Mukwas spel runda ett som inte passar lika bra in på KK själv? JAg kan bara minnas en onödig tidig listning av ulvar, som för mig är helt obetydlig.

RJ har också en 4 nu. Dels för att jag inte tror på hans fälla, och dels för att hans nybörjarskap kommer och går.

Ond bråd död

Swashbuckler

Härligt Sapient. Välkommen som ersättare 3.

Läxan vi lärt är att sommar nog inte är optimalt för varulvsspel.

Sapient

Swashbuckler

Ja, hörni... Jag hällde in runda tre i ett Word-dokument, för att vara lättare att smygläsa på jobbet. 170 sidor! Etthundrasjuttio.

Och det är ju varulvsspel. Inget man kan slöläsa, som en regeringsproposition... :gremwink:

Jag ser att det, med det annorlunda systemet med rundor införts andra system, "ulv-poäng" (antar jag att UP utläses) eller diskuterats ("anklagelse", för att dreva, antar jag). För tids vinnande, kan någon orientera mig ifall det är fler som varit uppe o/e något jag borde veta?

Har avverkat lite mer än hälften av runda tre so far, och misstankarna hopar sig redan. :gremsmile: Men nu forumsöl!

Konrad Konvalj

Myrmidon

Sapient said:
Ja, hörni... Jag hällde in runda tre i ett Word-dokument, för att vara lättare att smygläsa på jobbet. 170 sidor! Etthundrasjuttio.

Och det är ju varulvsspel. Inget man kan slöläsa, som en regeringsproposition... :gremwink:

Jag ser att det, med det annorlunda systemet med rundor införts andra system, "ulv-poäng" (antar jag att UP utläses) eller diskuterats ("anklagelse", för att dreva, antar jag). För tids vinnande, kan någon orientera mig ifall det är fler som varit uppe o/e något jag borde veta?

Har avverkat lite mer än hälften av runda tre so far, och misstankarna hopar sig redan. :gremsmile: Men nu forumsöl!
Häll i runda 1 så brakar burken ihop. Heja ulvf!

Brynolf

Dum fan

Sapient said:
UP är en bra grej (har nog varit poppis även tidigare) och Anklaga-grejen slog inte igenom. I övrigt är det nog som vanligt, bortsett från att Paxen inte är misstänkt.

Mukwa

Swashbuckler

Tycker du det Mukwa? Är det inte goläge för ulvarna att göra processen kort för Sap om xyas var vår siare?

Har xyas mot all förmodan siat en ulv i R1 klockan 04.02 på natten och sen pipt iväg så är det klart det ska fram, men det vore ju idioti om Sap gick ut med nått liknande. Byn har fått en till spelare så nu är det helt nya regler som er mer fördelaktig för byn.
Ja, jag tycker att Sap ska spilla alla siade namn, röda som gröna. Varför? Därför att gröna namn kommer göra jobbet fett mycket enklare för oss den här rundan, och om !Paxen kommer tillbaks nån gång så spelar det ingen roll att Sap outar rubb och stubb nu, för då får vi iaf ett namn till nästa runda.

Vi förlorar nada på det. !Pax har väl inte skrivit att han har lagt av, eller? Han hade väl bara nån cnc-kurs förra veckan? Han borde titta in snart igen.

Nu tror jag dock inte att vi får några namn...

Mukwa

Swashbuckler

Brynolf said:
Sapient said:
UP är en bra grej (har nog varit poppis även tidigare) och Anklaga-grejen slog inte igenom. I övrigt är det nog som vanligt, bortsett från att Paxen inte är misstänkt.
Förutom reglerna. Rundorna avslutas alltid kl 22:00 varje dag om någon har mer än hälften av rösterna. Det innebär att vi måste vara försiktiga så att vi inte blåser av en runda för tidigt. Det är det viktigaste, förutom det som står i trådarna då :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon

Mukwa said:

Ja, jag tycker att Sap ska spilla alla siade namn, röda som gröna. Varför? Därför att gröna namn kommer göra jobbet fett mycket enklare för oss den här rundan, och om !Paxen kommer tillbaks nån gång så spelar det ingen roll att Sap outar rubb och stubb nu, för då får vi iaf ett namn till nästa runda.

Vi förlorar nada på det. !Pax har väl inte skrivit att han har lagt av, eller? Han hade väl bara nån cnc-kurs förra veckan? Han borde titta in snart igen.

Nu tror jag dock inte att vi får några namn...
Alltså, jag tror ju inte xyas har uträttat sitt arbete i samma veva som han lade sin post den där gången för 100 år sedan klockan 04.02 på natten. Gjorde han det så har vi ett namn som är rött eller grönt och det skall givetvis fram. Precis vad jag skrivit ovan.

Det jag skriver är att Sap inte skall avslöja sig som en siare om xyas har varit vår siare som inte gjort sitt jobb. Det är i mina ögon självklart att Sap skall förneka sitt siarskap så att vi kanske kan få användning av det till nästa runda. Att avslöja sig som siare utan att ha något namn är ju bara dumt, men vi kanske är av olika åsikt där.

Sapient

Swashbuckler
Sapient in da village!

Okej, nu är jag förhoppningsvis inläst iaf. på runda 3 och med något hum om R1 & R2. (Jag kommer att gå tillbaka till dem en del, särskilt de passager i rundorna som pekats ut som kritiska i olika scenarier. Men hittills går jag ffa. på sammanfattningar som givits, eftersom jag av förklarliga skäl inte har någon helhetsbild...)

För att vi ska komma framåt (efterhelgen) är det också dags för mig att komma ut lite, med både roll - som ju har outats brett - och lite resonemang & misstankar.

Outning:
Dessvärre, för de som hoppats på något mer, är jag en vanlig bybo i förskingringen. Ingen siare.

Jag ska återkomma till vad jag tror det säger.

Jag kan börja med att kanske mig rakt in i det som tagit upp mest tid i rundan, granskningen av Konrad Kånkelman. När jag fört anteckningar medan jag läst, så står det K.K. över sida upp och sida ned - KK är anklagad, KK är granskad, KK försvarar sig... KK är överallt.

Det är som sig bör, ska ni veta. Något annat hade förvånat mig storligen. Nu ser jag att R.J.s KK-granskning inte har lett någon vidare vart, tom. RJ själv tar avstånd från den - om det nu grönar eller rödar honom mer, beroende på om granskningen var ulvig eller ej.

Men granskningen säger mig ingenting, vad gäller KK. KK är en person som, om han fick Nobels fredspris, omedelbart efter tacktalet skulle ha skeppats till krigsförbrytartribunalen i Haag, för oavsett vad han gör, så får han det att framstå som en suspekt aktivitet.

Det enda det ger, är en möjlighet att granska KK:s försvar. Och han har försvarat sig bra. Jag har förstått att det fanns en del under R1 att fundra över, men om inte det var gravt så skulle jag säga att det jag sett av KK:s försvar grönar honom både denna och den första rundan.

Det är då möjligen hetsen av runda 2 som kan vara problematisk, men med den är det väl som det är. Jag kan inte bygga ett case bara på det, som det ser ut nu, men det pingar lite.

Jag lutar mer åt att anklagelserna mot Vimes och att dreva hårt mot honom, grönar KK när Vimes visar sig vara grön. Det är alltför raffinerat ulvspel att skapa ett "negativt alibi" åt sig själv.

Spekulationer om den saknade siaren:
Jag kan också, möjligen, se något litet grönande i att vilja tvinga fram siaren tidigt. Det här är vagt - men häng med! Min misstanke, som byggdes upp medan jag läste era kommentarer om hur Vimes och Recca spelat innan de mördades, är att om jag vore ulv, skulle jag satsat på att deras überbra spelande kom av att någon av dem, eller båda, besatt en powerroll och - med sin erfarenhet - visste att göra det bästa av den. Därför blev de två toppkandidater till nattmord. (Om det sen visade sig vara fel, så hej - då hade ulvarna ändå tagit en eller två av de vassatse knivarna ur lådan i brist på bättre offer.)

Sedan blottades !paxen som väktare och sen kom Tyrs försök att claima siarrollen - som jag liksom någon föreslog nog mer ser som ett sätt i att luska vem som egentligen satt på den, än att rädda sig själv. (Men, om gissningen hos ulvarna var att det var nära 50% chans att Recca satt på den, och Recca redan var ur spel, kan det ha varit en vettig strategi som Tyr trodde hade god chans att lyckas, nota bene!)

Men nu gick det inte, Tyr rök - och då var Vimes ett ganska givet mål att nattmörda.

Tror jag.

Och sannolikheten tycks nu vara nära 100 procent, att det var någon av dem som besatt den rollen. Min tanke lutar då mest åt Recca.

Jag ser det också som... inte otroligt att någon av dem hade den rollen och gjorde bedömningen att det gynnade byn mer att lämna ulvarna i osäkerhet om en eventuell siare fanns där, än att claima rollen och få en rundas väktarskydd.

Även om jag som sagt tycker att KK grönade sig själv rätt väl i sitt försvar, så har jag haft honom relativt högt på listan inledningsvis. En av de sakerna jag ganska snabbt fick en känsla av i maggropen, var att det fanns en koppling mellan Elmrig och KK. (Minns inte nu om jag läste en antydan om det, eller spanade mig till det själv - troligen det första, för det krävdes en del jobb att följa upp det...)

Inte förrän i listningen av UP-betyg bestyrktes detta ordentligt, men då blev det åtminstone ganska tydligt. Elmrigs UP-lista var inte en blåkopia av KKS, men bra lik - och de båda avvek från mängden (som Brynolf sen beskrev det som, fanns det två "klaner" också han själv. Men Brynolfs lista avviker inte mycket från Mukwa-OBD-R.J. "klanen" utom vad gäller KK. Jag ser det snarare som att KK och Elmrig avviker från mönstret av alla andra spelare...)

Då ska man notera att Elmrig lade sina röster efter KK, men så tidigt att hans/deras avvikelse inte framträdde så tydligt.

Att Elmrig också sätter en 3:a på KK (som många har högst på sin lista) framstår - i ljuset av att Elmrig redan är misstänkt - som lite ulvigt. Mitten av listan är mest safe - man måste inte försvara det så noga, det är varken/eller - kan knappast bidra till att öka misstanken, men det är inte så lågt att man måste förklara sig (Brynolf som är den ende som sätter en tvåa på KK skulle ju, om KK visade sig vara ulv, genast bli misstänkt... Typ.)

I den mån detta var målet med listningen och att ordningen var avgörande, så lyckades det väldigt väl.

När jag sedan kikar på mönstret KK :heart: Elmrig under rundan, så visar det sig i si så där åtta fall av tio vara Elmrig som skuggar KK, och bara i några få fall tvärtom.

Brynolf är i ett inlägg (#802363) inne på att KK (och Elmrig) båda hade små tells i samband med drevet mot Tyr. KK skulle ha hoppat på ovanligt sent, medan Elmrig föll ifrån iom att KK hoppade på. (Och alltså bidrog till att hålla rösterna nere...)

Jag gör en delvis annan läsning av det drevet - och det friar rätt mycket KK, men är desto mer brunande för Elmrig!

KK gör i inlägget #802384 en sammanställning av ordningen som folk hoppade på eller av drevet mot Tyr. I den sammanställning som han gör (och som sammanfaller med Brynolfs läsning) blir KK:s röst nr 7. Men om man istället räknar bort de avhoppade rösterna och bara räknar de gånger rösterna ligger fast, så är KK betydligt tidigare - vilket han själv tycks ha god koll på, då han i ett tidigare inlägg tyckte sig minnas att hans röst var nummer fyra, eller något ditåt.

Jag lägger min omräkning inom spoilertaggar:
Ordning som spelare lägger en beständig röst på Tyr:
Recca--> Ingen
Brynolf--> Spider
K.K--> OBD
Elmrig--> OBD
Brynolf--> OBD
1. Mukwa--> Tyr
OBD--> Ingen
Elmrig--> Ingen
Brynolf--> Tyr
Vimes--> Tyr
Elmrig--> OBD
K.K--> Mukwa
Recca--> OBD
Elmrig--> Tyr
OBD--> Mukwa
Cassius--> Mukwa
Tyr--> Mukwa
Brynolf--> OBD (ändrar sin röst)
2. Recca--> Tyr
2. Recca--> Tyr
Elmrig--> Tyr (förstärker sin röst)
Cassius--> Tyr
Vimes--> Cassius (ändrar sin röst)
OBD--> Cassius
3. R.J--> Tyr
4. K.K--> Tyr
5. Brynolf--> Tyr (byter tillbaka)
Tyr--> Cassius
Elmrig--> Cassius (ändrar sin röst)
Elmrig--> Tyr (byter tillbaka)
OBD--> Tyr
Tyr outar sig som siare
Cassius--> Ingen (ändrar sin röst)
OBD--> Ingen (ändrar sin röst)
6. Vimes--> Tyr (byter tillbaka)
7. Cassius--> Tyr (byter tillbaka)
Elmrig--> Ingen (ändrar sin röst)
8. OBD--> Tyr (byter tillbaka)
9. Elmrig--> Tyr (byter tillbaka)

Här framträder alltså ett helt annat mönster, som jag tycker är väl värt att analysera.

Mukwa är den som först lägger sin röst på Tyr, och håller ut alla förvecklingar under vägen. (Givet att KK:s sammanställning stämmer.)

Om detta stämmer, så är det exceptionellt spelat för en ulv - att inte bara starta ett drev mot en kollega, utan hålla fast vid det. Nu var Mukwa vad jag förstår frånvarande en del av tiden - men jag måste gå tillbaka och se exakt när i "bytesordningen" detta inträffade, för att vara säker. (Hände det så tidigt att Tyr tycktes vara utom all fara, så ryker ju ovanstående resonemang. Men jag måste som sagt kolla tidpunkten - detta är min analys baserat på sammanställningen, och den får ni gärna kommentera...)

KK (och Brynolf) kommer i den här läsningen (säkra röster) in tidigare än om man räknar "fladdrande röster". KK mycket riktigt (som han själv sa) som nummer 4.

En annan sak dock, är att räkna antalet byten under den här perioden. Åter, givet att KK:s sammanställning stämmer och var utförlig nog, så ser man följande:
Röstbyten:
Brynolf: 5
Cassius: 4
Elmrig: 9
K.K.: 3
Mukwa: 1
Recca 3
R.J.: 1
Tyr: 2 <- ulv under drev
Vimes: 3

Mukwa, som sagt delvis frånvarande, och Robert J byter bara en gång, dvs. till Tyr. Andra byter lite fler gånger, särskilt de som köper Tyrs siarförsvar. Men Elmrig byter hela 9 gånger!

Det är mycket märkligt beteende, och ser väldigt misstänkt ut i mina ögon.

Elmrig är definitivt i topp på min UP-lista. Det är dags att börja stapla lite kol kring fötterna på Elmrig och se vad som händer då. Börjar det lukta bränd päls, vet vi att vi är rätt ute!

Röst: Elmrig

Mukwa har en del intressanta spekulationer om nattmordet av Vimes, i #802475, framför allt att nattmordet grönar Brynolf och KK, som jag ju håller med om - men jag har som sagt mina spekulationer ovan också.

Med det inlägget, och flera andra, tycker jag att Mukwa gör många bra och byboiga analyser. Det må ha varit så att Mukwa började grälsjukt, men jag kan inte se mycket som talar för Mukwas ulvighet under R3.

De flesta har ju också Mukwa på en 2:a i listningen, utom KK och Elmrig. KK:s röst mot Mukwa kan jag se i hans beteende. Det är - även om han ägnar mer tid åt att försvara sig mot RJ i den här rundan - helt logiskt.

Att Elmrig, åter, hänger på (med en 4) och endast taffligt (i mina ögon) kan motivera detta, när det börjar talas om fällor - det är ytterligare blamerande för Ulvrig.

Min slutsats är därför att KK är fel ute. (Och KK verkar vara inne på att det är så, eller hur?) Då tycker jag att vi kan avstyra Mukwa för tillfället.

Är Robert J:s granskning av KK för överambitiös, särskilt om den inte var "allvarligt menad"? Nej, det tror jag inte. Ja, det är några timmars arbete och sånt man blir mosig i huvudet av - jag har gjort sådana själv. Men jag håller med om hans argument, att det är mer substans som krävs ju färre spelare det finns i spel.

Och att gräva och kasta upp mer skit, betyder att det blir mer liv och rörelse. Om man inte når sitt förstahandsmål, kan man alltid hitta något mönster i vilka andra fluglarver som kravlar omkring i skiten...

Det tycker jag (precis som RJ själv) att han lyckades med. Jag stöder hans tes att Ond Bråd Död doppade tån i den skithögen (och satte en 4:a på KK), även om den drogs tillbaka snabbt också.

Däremot ser jag inget hinder mot att OBD och RJ är ulvar tillsammans. Om jag sätter mig i deras ställe, så skulle OBD:s handlande vara exakt vad jag skulle ha gjort eller sagt åt kin ulvpolare att göra - att både komma med lite - tämligen lindrig! - kritik och samtidigt stödja sig på arbetet, är ju ett uppenbart försök at både äta kakan och ha den kvar. Brynolfs genomgång av OBD (i #802453) visar bara att OBD är överallt och ingenstans.

Det i sig, säger inte att R.J. är i maskopi med OBD, men det säger att det är fel att utesluta det.

Det ligger lite i att RJ var inaktiv i början (och spelade nybörjarkortet kanske lite för ofta - åtminstone påstås ju det) och sen kommer upp med ett överambitiöst gräv för att A) skaffa sig bybo-alibi när det börjar knipa och B) rikta uppmärksamheten mot ett hyfsat troligt offer.

Även om Robert verkar trovärdig i sitt försvar, så kan jag inte frigöra mig från detta helt. Toppen av en svans, verkar ändå sticka fram under särken...

Okej - jag vet att jag inte gått igenom alla här, i alla fall inte likvärdigt, men jag har radat upp det som slagit mig mest under genomläsningen. !Paxen har jag ju ännu mindre intryck av än er, och jag har därför ingen anledning att ge honom något annat än ett helt grönt kort, så här långt.

Utifrån det så har jag följande preliminära UP-lista:
!Paxen: 1
Brynolf: 2
Elmrig: 5
K.K.: 3
Mukwa: 2
OBD: 4
R.J.: 3

(KK skulle ha en tvåa, om jag vore helt säker på vad som hände under runda 2 men jag måste läsa in mig innan jag kan häva den misstanken...)

Sapient

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Det jag skriver är att Sap inte skall avslöja sig som en siare om xyas har varit vår siare som inte gjort sitt jobb. Det är i mina ögon självklart att Sap skall förneka sitt siarskap så att vi kanske kan få användning av det till nästa runda. Att avslöja sig som siare utan att ha något namn är ju bara dumt, men vi kanske är av olika åsikt där.
Brian: "What kind of choice does that give me? Okay, I AM the messiah!"

The Crowd: "HE IS THE MESSIAH!"

:gremsmile:

Nej, jag är inte siare - xyas var inte heller siare. Ingen har siat något. Här finns inget att se, var vänlig passera!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Sapient in da village!

Sap said:
Bra jobb!
Det där med Elmrig har jag inte riktigt upptäckt själv ännu, men visst har du substans i ditt snack.

Sen att du inte helt släpper OBD/R.J tycker jag är topps! Jag själv är i de tankarna så det faller mig på läppen att en god bybo som Sap kommer fram till det samma.

Jobba på!

Konrad Konvalj

Myrmidon

Sapatory said:
Min slutsats är därför att KK är fel ute. (Och KK verkar vara inne på att det är så, eller hur?) Då tycker jag att vi kan avstyra Mukwa för tillfället.
Jo jag är rätt öppen för att omvärdera Mukwa. Min rätt grova 5:a i början var ju ärligt inte helt berättigad, men jag ville inte offra en 5:a på OBD som jag tycker är en liten skummis som skummar till det ännu lite hårdare så snart R.J kommer igång med sin K.K-hets.

En 5:a på OBD hade inte varit riktigt rätt eftersom OBD´s spel inte varit så pjåkigt. Det är lite av Spiders spel som lägger grunden till 4:an. Dock skall det återigen påpekas att Spider inte var en värdig ulvkandidat förens han röstade på Vimes med en motivering från helvetet.

Mukwa har varit en Spider-motståndare från start och det har varit ett litet horn i sidan på mig. Spider var ju inte helt fel ute med att agera som han gjorde mot random 50/50 !Paxen, men det var något Mukwa pekade på som ulvigt. Sen körde Spider med sin genomgång där Mukwa går från 50/50 ulv till icke ulv och Vimes går från icke ulv till 25/75 ulv. Det sticker ut lite och vidrör ju Mukwa på alla sätt och vis.

Så åter till Mukwa. Du har helt rätt i att han skött sina bybokort väldigt bra i R3 och i R1 skötte han dem väldigt dåligt tycker jag.

Men..

Vi måste hänga en ulv den här rundan och jag kommer inte satsa mina kort på Mukwa. Skulle jag göra en ny up-lista nu skulle jag sjunta upp R.J men det har jag ju redan nämnt.

Din 5:a på Elmrig känns ju lite fresh den också Sapient. Det får i alla fall mig att tänka efter en extra gång gällande Elmrig. I mina ögon har han spelat rätt byboigt, men med tanke på R.J´s spel så är jag rätt intresserad av att föra dem samman rent ulv-mässigt.
Tror jag släpper ett inlägg med hur jag tänker bara för att.

Vicotnik

Den onde
Staff member

STOPP!

Röstläge:

Elmrig (1): Sapient

START!

Sapient

Swashbuckler

Ja, jag vill i alla fall se vad Ulvrig svarar på mitt angrepp.

Han var inne en bra stund idag efter att jag postat. (Och antalet läsningar av tråden ökade med fyra, under den tiden - ingen garanti för att Elmrig var en av dem, men svårt att inte tro det. Att inte läsa medan man uppenbarligen har tid, är ju väldigt konstigt...)

Då borde det också kunna komma ett svar, vad det lider.