Re: Mukwa tar itu med Sap
Rätt ska vara rätt, Konkelman. Vimes höll mig för grön.Konrad Konvalj said:Jag tycker det hela börjar se väldigt intressant ut nu Mukwa. Det du skriver är ju bra skit. (inte för att du skriver att jag ser grönare ut på papper utan för att du jagar ulvar).Mukwa said:Gud så skönt det var att gå tillbaks till R1 litegrann. Nämligen till tidpunkten då Vimes och KK räddar mig från galgen. Tyr har lagt den avgörande sjunde rösten, Elmrig hoppar in som åttonde ("Just to make sure") och Robban hoppar in och tycker "Off with his head!". Vi vet att Tyr var ulv, och att han väldigt gärna ville ha ut mig. Att göra som KK och avstyra det drevet är typiskt obra, sett ur ett ulvperspektiv. Jag kom t o m då till slutsatsen att om det rödade någon så var det Vimes som såg brun ut. Så här i efterhand vet vi att räddningsaktionen inte var planerad, eftersom Vimes var bybo. Det här stärker KKs aktier enormt skulle jag vilja påstå. Det buntar dessutom ihop Elmrig och Robban på ett sätt som skriker ulvtabbe. Haha, julafton. Hade det här gåtts igenom i R2 så hade kanske R2 sett annorlunda ut, och R3 hade definitivt tagit en annan vändning.
Röst: Robban
Nu kör vi två drev här så att ulvarna får välja. Jag kommer vara uppbokad resten av dagen tyvärr. Men andra, framförallt Brynolf (dels för att du är jäkligt vass på spelarkopplingar, men också för att du har varit lite väl lågmäld den här rundan), borde gå tillbaks till R1 och analysera Elmrigs och Robbans misstankar mot mig. Sedan vill jag se en röst från Brynolf. Du måste ta ställning nu.
Jag tycker att vi kör en hängning tidigast på tisdag.
Hängning tisdag låter bra för min del också.
Från höften så ligger R.J´s misstankar på dig tack vare att Vimes har sina misstankar mot dig. Förutom Vimes var ju även Recca rätt sugen på att nacka dig och även jag.