Elmrig said:
Mukwa 4 UP
Något luktar illa och det finns en del skit på Mukwa. Recca var på och hackade på Mukwas poster till frukost, lunch och middag och Mukwa har ständigt varit och är i konflikt med övriga spelare. Just konfliktsökandet är något som under en lång period har fått Mukwa att bli grönare och grönare i mina ögon men nu vill jag se annat än grälsjuka från den här mannen.
Recca har haft bajs och crap-o på mig, men visst. Hon är bekräftat grön och det är inte jag, så den biten förstår jag, och kan t o m sympatisera med. Vi ska ha med de grönas tankar i våra analyser. Jag har varit i konflikt med många, men det gör mig väl inte röd, eller? Jag tycker att jag har grävt fram annat än gräl det här partiet.
Asså... nu håller ju jag både KK och Elmrig för ganska troliga ulvar, men låt oss utgå från att jag har fel i det här inlägget och att ni båda är gröna.
Jag tror att ni tycker att jag är misstänkt för att jag var inaktiv, vilket inte borde vara någon scum tell i det här partiet. Dessutom borde det vara överspelat nu. Jag var tydlig med att jag ville hjälpa byn att rentvå mig, men att jag inte skulle ha tid till det. Jag tror också att ni baserar era misstankar på paranoia över vad jag gjorde med Lu-Kaazh i Familjen, och ni är rädda för att det har upprepats med Tyr i det här spelet. Och sedan två ofrånkomliga grejer - att Recca höll mig högt misstänkt och att jag länge höll Vimes högt misstänkt. Angående Recca kan jag inte göra så mycket, mer än att vara tydlig med att hon inte varit särskilt bra i det här partiet då hon uteslutande har haft fel om typ alla. Hon var inte på Tyr speciellt mycket och när hon var det klumpade hon ihop honom med Vimes, hon var övertygad om att Purga var ulv, och hon hade mig som högst misstänkt genom hela rundan. Fine. Det sistnämnda kan bara jag veta att hon hade fel om, men ändå. Att ge mig 4-5 UP med den motiveringen håller inte, En trea kan jag köpa, om det krisar. Angående Vimes hade jag fel i runda 1 och väldigt rätt i runda 2, och sedan var det några djärva spelare som såg till att jag inte hann skriva mer i runda 2
.
Slutligen - nojan om det snygga ulvspelet av mig och Tyr... den här gången var det bybo mot ulv. Antingen blir jag grön eller semigrön av att ha drevat ut Tyr och för att han ville fälla bilan över mig, eller så väljer ni att inte gröna mig. Men röda mig kan ni för fasen inte göra pga det.
/Mukwa, som tagit sitt försvarstal till en helt ny nivå genom att svara på anklagelser som inte ens har skrivits ned