Re: Åh det finns ju fler!
Skådespeleriet ger jag inte mycket för. Stereotypa hardguys, mest. Den personlighet de anses ha är klichéfyllda och trista.
Har vi verkligen tittat på samma film eller har du missat något? Alla framstår i början som Stereotypa Hardguys, men sanningen är betydligt mer annorlunda:
Korporal Hicks, lite av en typisk basse men något oengegared visar sig slutligen att vara en skärpt och ordentlig ledare.
Menig Hudson, beter sig utåt som en typisk "badass", men sen framgår det tydligt hur osäker och rädd person han egentligen är i situationen när de kommer i kontakt och får spö av Xenomorferna.
Menig Vasquez, kvinnlig genuin badass? Hur stereotypt var det för tiden egentligen?
Ellen Ripley, tja min flickvän sa efter att jag fått henne att titta på alienfilmerna att hon måste vara den starkaste kvinna hon någonsin sett i någon film. Och det UTAN att lida av öhm "hjärtlös flatighet". Jag håller med.
Bishop, tja det är lite svårt att säga vad en stereotyp robot för tiden var, men jag skulle vilja påstå att Robocop och The Terminator är "stereotypa" robotar, Bishop är det inte.
Resten av karaktärerna är biroller som inte har tillräckligt med utrymme så de kan visserligen anses vara stereotypa hardguys, men dessa av huvudpersonerna visar tydligt att de INTE är stereotypa hardguys. Det handlar om att titta ordentligt bara...
//Coffe_Kanon - som känner att han kanske har tittat på Alien 2 lite för mycket