Ok då. Var i min text skriver jag att terrorister glatt meddelar att de har för avsikt att spränga folk i luften pga. dylika frågor?Jag såg det i din text, men ville inte kalla dig för dum. Så att jag blandade in Alex var bara av ren artighet.
Konkret. Även andra än närmast inblandade och anhöriga kan ta anstöt av den typen av uttalande. Att säga att man bara INTE får säga det till anhöriga eller inblandade är inskränkt och trångsynt.Är det här en halmdocka, eller försöker du argumentera för något konkret?
Så länge det är relevanta frågor är det helt ok. I fallet ovan så var det en felskrivning från min sida. Jag är mycket ledsen för detta. Och kanske framför allt att du tog upp det som en del i diskussionen. Men det säger mer om dig än om mig skulle jag säga...Vad tycker du om dem som avslutar varje mening med ett frågetecken?
Att först göra liknelsen och implicera länken för att sedan några ord senare ta avstånd från vad du skrev är för mig ganska inskränkt. Och en smula dumt också.Nej, det skrev jag till och med uttryckligen att jag inte gjorde. Så om du inte kan läsa vad jag skriver, då är du för inskränkt för att diskutera frågan sakligt, och vad har du då i tråden att göra?
Jag skulle säga att jag har ungefär lika mycket i den här tråden att göra som vilken annan. Men av okänd anledning (kanske för att jag inte tycker att Dilba gjorde världen en välgärning som du verkar tycka) så ogillar du mig ordentligt. Varsågod att fortsätta med det, men den typen av resonemang du för ovan kommer näppeligen skrämma iväg mig. Sorry!
Nu vet ju varken du eller jag exakt vad som hände med stackars Dilba vid tullkontrollen. MEN jag tycker det finns en viss skillnad i att få svara på en fråga eller om de t.ex. hade tagit in henne i ett sidorum, strippat henne på alla hennes kläder och gjort en full kroppsundersökning utan vettig anledning. Nu fick hon svara på en (fånig) fråga. Hon var dum nog att bitcha och fick ta konsekvenserna. Det var en protest som en 6 åring gör (jag har sett det med egna ögon från barn i den åldern) och inte något som en vuxen hyfsat intelligent person ägnar sig åt. Men jag kan faktiskt tänka mig att hon var trött och jetlaggad osv. vilket förklarar hennes idiotiska beteende men det försvarar det inte.Nå, vad du har gjort är att ge makten rätt bara för att de har makt. Det är en väldigt farlig utgångspunkt. Då är varje protest per definition "puckad" om den inte blir framgångsrik.
Med din logik så är alla protestaktioner helt ok alltså? Oavsett om de tillför något till världen eller inte? Är det inte ungefär lika svårt att argumentera för det? Det öppnar får många ganska jobbiga resonemang och händelser som är helt ok under premissen att det är en protestaktion som utmannar samhället som vi känner till det i syfte att ändra det till något bättre? Jag köper inte det resonemanget. Allt handlar i slutändan om vad man tror på. Tror man på vad protestaktionen försöker uppnå är det klart att man tycker den är helt ok (vilket förklarar tokstollar som Reclaim the street), tror man inte på det så tycker man att det är ganska puckat det de håller på med.
Ger du inte upp dina försök att förtäckt förolämpa mig och kalla mig dum så kommer jag lämna detta här och nu för att inte tala om att vi troligen kommer få någon moderator som låser den här tråden ändå.
C.