Simon
Swashbuckler
Jag har världens fetaste idé till hur nästa generation dagorrollspel borde konstrueras. Men det bygger mycket på AI-programmering, och det kan ju inte jag nåt om. Är det nån här som kan det?
Jag har skrivit ett antal olika AI:ar till olika spel.Simon said:Jag har världens fetaste idé till hur nästa generation dagorrollspel borde konstrueras. Men det bygger mycket på AI-programmering, och det kan ju inte jag nåt om. Är det nån här som kan det?
Gör så här, skriv ner ett detaljerat exempel på hur en spelomgång (eller del av) skulle gå till och se vad du får ut av det. Alltså, låtsas att du är en spelare och skriv ner vad du (som spelare) ser på skärmen, tänker och gör. Det brukar vara grymt effektivt för att dels sätta ord på sin vision och dels hitta knutar som man kan behöver fundera vidare på.Det jag känner att jag kan komma med, som inte kan nånting om programmering, är ett tänk kring viljor och konflikter från skådespeleriet och dramatiken som jag är väldigt sugen på att utforska hur långt det kan gå. Tyvärr behövs ju ett tekniskt sammanhang för att man ska kunna komma nånvart...