Nekromanti Vem skulle spela dig?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Låt oss ponera att www.rollspel.nu var en film. En storfilm som skulle locka precis vilka skådespelare som helst, till i princip vilka roller som helst.
Vem skulle spela dig?
Och varför?
Och vem skulle regissera härket?
Och vad skulle filmen handla om?
Vilken typ av film skulle det vara?

Netfeed

Swashbuckler
Feuflux föreslog det, och Yassilus höll med, så skall Netfeed spelas av Danny DeVito(fråga mig inte varför).... YAY, jag spelas av pingvinen

annars hade jag velat ha kungen av biroller Steve Buscemi

edit: skulle även kunna tänka mig att gestaltas av Dakota Fanning

//Netfeed, som tydligen är kort, tjock och jobbig

Johan K

Gammal & dryg
Vem skulle spela dig?
Och varför?
Då skulle jag nog vilja att Allram Est skulle spela mig isåfall. Med motiveringen att han är sådär lagom förvirrad som en annan är.. :gremgrin:

Och vem skulle regissera härket?
oohhh, det blir ett hårt race mellan Tarantion & Lucas trro jag bestämmt... Så om det går bra så får det bägge gjärna resigera härket..

Och vad skulle filmen handla om?
Inte en aning faktiskt, men nån form av drama/dokumentär om mitt liv skulle vara intressant att se hur det blev.

/ Johan K, som hopaps att det även går bra att dockor spelar enns huvudroll.. :gremtongue:

Nightowl

Champion
Jag skulle spelas av en av broderna Wayans. Naturligtvis skulle filmen goras i Hollywood, och nan skulle krava en kvotneger.

Filmen skulle naturligtvis vara en college-komedi, en av de mest hogstaende formerna av underhallning.

Den skulle regisseras av nan som aldrig har fatt gora film forut (jag tycker regissorer ar helt ointressanta jamfort med skadespelare och lar mig aldrig deras namn om jag inte maste).

Erik

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Hm svårt och sånt

Till det yttre så Woopie Goldburg i vit tappning och åtskilliga kilo tyngre. Hm, nämn en bra vit skådespelare med mycket paddning! Där ser du hur lätt det blev. De flesta kända och justa skådespelerskor har storlek lätt åt det anorektiska hållet. Nåja, de är i alla fall väldigt mycket tunnare än undertecknad.

Om vi väljer skådespelare utifrån det inre... hm... vad heter dem nu då... jag skulle gärna slänga in hon som spelar huvudrollen.... vänta nu... äsch, minns ingen bra skådis som riktigt skulle funka. Vänta...

Näe, det går inte. Bästa skådisen att ta det jobbet är fan ta mig själv ju. Det suger, men vem kan gestalta en totalt antisocial skrivande individ, som ska vara hur driven som helst när det gäller tecknandet och målandet. Och vem vill se eländet?

Hm.... hon får ju gärna vara snygg och vältrimmad förståss. Inte överhängandejättebalkong utan en lagom vältränad kvinna... Mycket smidig, duktig att slåss... Ge mig några förslag för tusan...

Regissören är mig obekant. Kanske Lasse H... eller möjligen nä... men jo. Björn Skifs och Bengt Palmers... då får man ju juste musik till den. :gremsmile: Fast jag tror lämpligen att det borde bli George Lucas, Steven Spielburg eller liknande fantastisk regissör...

För eländet skulle definitivt bli av det mer fantastiska hållet. Det skulle utspela sig i vår värld till att börja med, men med portaler till en annan värld. INTE portaler av den sort som är lätta att styra (Stargate eller liknande) utan sådana som uppstår spontant. Naturligtvis skulle jag vara hjältinnan som blir länken mellan världarna och... nu tänker jag inte säga mer eftersom manuset nästan är färdigskrivet. :gremsmile:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag ska spelas av Daniel Day-Lewis. Han är bra på att leva sig in i rollerna.

WRNU ska givetvis vara en college-komedi.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Hm svårt

Till det yttre så Woopie Goldburg i vit tappning och åtskilliga kilo tyngre. Hm, nämn en bra vit skådespelare med mycket paddning!
Vad tror du om hon som spelade den kvinnliga huvudrollen i filamtiseringen av Stephen Kings Misery?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Eller kanske...

"Till det yttre så Woopie Goldburg i vit tappning och åtskilliga kilo tyngre. Hm, nämn en bra vit skådespelare med mycket paddning!"

...Kathy Najimy. Duktig skådespelerska.

G

Guest

Guest
Jag är nog typ för glömsk för att komma ihåg namn på skådespelare eller regissörer.
Men wrnu skulle ju vara en scifi, så som det kan bli i framtiden.

Ulfgeir

Swashbuckler
Tja, med min vanliga otur så skulle det bli en riktig B-skådis endast känd från usla reklamfilmer som spelar mig. Vem som regisserar vet jag inte (troligtvis någon okänd person som är fast i Norén-träsket) men det skulle klart bli en förbannad djävla dansk dogmafilm... Jag avskyr detta.

Så vad vill jag ha:
Regissör: Luc Besson när han är som bäst (dvs Nikita, Leon, 5e elementet). Gärna med koreografi från fighting-koreografen från Matrix.
Genre: högbudget actionfylld science fiction.
Skådis: Kan nog tänka mig Keanu Reeves när han är hård som Neo.

/Ulfgeir

Feuflux

omjonasson.se
En av dessa två

Eddie Kaye Thomas får bli mitt förstahandsval. Om ni snubblar över American Pie eller Off Centre så vet ni vem det är. Med lite fantasi är han lik mig och han verkar klara att spela social looser bra så han kommer göra ett fint jobb i gestaltandet av mig. Speciellt om det nu bli en komedi. Jag kan inte tänka mig att jag skulle hamna i en film av nån annan genre dock...

Tobey Maguire får bli min reserv. Han är också fin på att spela loosers som inte får tjejerna. Har ni inte sett Wonder Boys så måste ni förresten göra det. Och givetvis Plesantville.

Nightowl

Champion
Re: Hm svårt och sånt

Vad ar det for fel pa att spelas av en skadespelare som inte nodvandigtvis ser ut som dig?

Erik, som inte skojade nar han antog att en overspelande svart B-komiker skulle vara bast pa att latsas vara honom...

Lindenius

Swashbuckler
Skådis: En blandnig av Ralph Maccio och Ben Aflek - tror det skulle bli rätt likt. Personlighetsmässigt vet jag inte. Svårt att hitta introverta skådisar :gremsmirk:

Regissör: Bröderna Cohen tror jag. Avskalat, lite sävligt och inte så himla flashigt. Fast inte lika färgstarka bifigurer.

//erik. fyller på vattenreserven

Selly

Level 5 Laser Lotus
Lämnar regissörer och genrer därhän, och nöjer mig med vem som skulle spela mig, då det är svårt nog. Denis Leary kanske, ty han har ju visat sig vara kapabel att porträttera cyniska skitstövlar. Helt fel åldersgrupp egentligen, men de flesta skådisar under 30 tenderar att vara pretty boys, vilket helt enkelt inte funkar. Och av nån sorts princip så måste jag väl:

Life’s gonna suck when you grow up,
when you grow up, when you grow up
it sucks pretty bad right now
(Hey, if you know the words, sing along!)
You’re gonna have to mow the lawn,
do the dishes, make your bed
You’re gonna have to go to school
until you’re seventeen
(It’s gonna seem about tree times as long as that…)
You might have to go to war,
shoot a gun, kill a nun
You might have to go to war
when you get out of school
(Hey cheer up kids, it gets a lot worse!)
You’re gonna have to deal with stress,
deal with stress, deal with stress
You’re gonna be a giant mess
when you get back from the war
Santa Claus does not exist, and there is no Easter Bunny
You’ll find out when you grow up that Big Bird isn’t funny
(Hahahahahahaha!)
when you grow up, when you grow up
it sucks pretty bad right now
You’re gonna end up smoking crack,
on you’re back, face the fact
You’re gonna end up hooked on smack
and then you’re gonna die
And then you’re gonna die

thark

Hero
Hm, snackar vi stå upp skulle jag väl representeras av en helvetesblandning av Bill Hicks och Doug Stanhope.

Regisserad av David Lynch.

Filmen skulle vara låtsasdjup och jag skulle slå av tvn efter en kvart. :)

Man Mountainman

Storsvagåret
I det tungsinta dramat om tonårslivet vedermödor skulle jag spelas av tragiskt framlidne James Dean, i en roll som får Jim Stark att framstå som den mest målmedvetna rebellen genom tiderna. I den mer lättsamma collegekomedin om wrnu skulle jag spelas av en ung Henry Winkler, en skådespelare mest känd för denna roll.