Framsynt bakåtsträvare
Kyrkkulle
Det är det sista jag längtar efter. Jag vill ha rollspel som är som coffee table books.Arfert;n118813 said:Jag längtar ibland efter ett sånt här spel, som kostar typ sjuttio spänn. Pocketformat, svartvit inlaga, obestruket billigt papper. Inte gjort för samlare. Går den sönder köper man en ny.
...men det funkar nog inte på svenska marknaden, mer än som hobbyprojekt. Svårt att få en volym.
Jag spelleder/spelar nog bara vart 10:e rollspel jag köper och det beror på att:Kan vi dra några slutsatser om de här siffrorna? Ibland får jag känslan av att rollspelssverige är fullt av väldigt köpstarka samlare som äger alla spel oavsett de spelar dem eller inte, men det är kanske helt fel.
1. Det finns rollspel som jag hellre spelleder/spelar och tiden/energin räcker inte till.
2. Spelen är sämre än jag trodde (falsk varudeklaration eller för höga förväntningar?).
3. Jag gillar att fantisera om att spelleda/spela vissa spel när jag läser dem men har ingen ärlig avsikt med att spelleda/spela spelen. Dessutom kan jag plocka russinen ur kakan (om det finns några) och använda i andra spel.
För mig är punkt 1 anledningen till att jag inte köper fler rollspel än jag gör och punkt 3 anledningen till att jag trots allt köper fler rollspel än jag spelleder/spelar. Det är punkt 3 som gör at jag inte vill ha spel av typen som Arfert längtar efter. Jag vill ha användning för spelet även om jag inte kommer att spelleda/spela det.