MattiasLejbrink
Swordsman
Jag har satt ihop ett webbaserat verktyg som simulerar åldrande för en rollperson i 3T6-system. Man fyller i grundegenskaperna och ålder på karaktären "idag" och så får man en medicinsk backstory. Tja, ni kan läsa och testa själva på länken:
Webbaserat verktyg för åldrande under medeltiden
Kanske något för er kalenderbitare, ni vet vilka ni är
Åldrandet bygger på tillgänglig data från medeltiden och är på så vis "realistisk". Man går alltså till exempel inte upp i INT vid 80 års ålder som i Dungeons and Dragons. Med det sagt så representeras erfarenhet ju i höga färdighetsnivåer och hög level i de flesta spel.
Tar gärna emot feedback!
(Verktyget är ursprungligen skrivet till Hârnmaster, därav titeln)
UPPDATERAT: verktyget är inte specialgjort för just rollpersoner utan för hur människor generellt sett åldrades på medeltiden. En hel del dog i barnsjukdomar, vilket reflekteras av att man kan slumpas fram att dö vid ung ålder. När jag själv använder den till rollpersoner genererar jag om tills jag är nöjd.
Cheers
Mattias
Webbaserat verktyg för åldrande under medeltiden
Kanske något för er kalenderbitare, ni vet vilka ni är
Åldrandet bygger på tillgänglig data från medeltiden och är på så vis "realistisk". Man går alltså till exempel inte upp i INT vid 80 års ålder som i Dungeons and Dragons. Med det sagt så representeras erfarenhet ju i höga färdighetsnivåer och hög level i de flesta spel.
Tar gärna emot feedback!
(Verktyget är ursprungligen skrivet till Hârnmaster, därav titeln)
UPPDATERAT: verktyget är inte specialgjort för just rollpersoner utan för hur människor generellt sett åldrades på medeltiden. En hel del dog i barnsjukdomar, vilket reflekteras av att man kan slumpas fram att dö vid ung ålder. När jag själv använder den till rollpersoner genererar jag om tills jag är nöjd.
Cheers
Mattias