Klon
Hero
Re: Skillnaden mellan service och service
Det har du iof rätt i, så länge det inte är en själv som är användaren, i vilket fall det är synpukter igen 

Självklart, det finns ju bara den sorten.Den enda sorten: gnäll.
(jag hade samma sorts supportsamtal nyss)
Oftast är det för att de frågar efter ett svar som de inte kan förstå. De vill så att säga upp på översta stegpinnen men saknar alla utom den längst ned. Ett extremt exempel som jag såg på ett programmeringsforum var "How do you make a game?". Man inser ganska snabbt att den som ställer en sådan fråga inte har kunskaperna för att tillgodogöra sig svaret. Kineserna har ett bra ord för detta: 'mu', vilket betyder ungefär att frågan är för liten för svaret eller att frågan är fel ställd.Är det inte just en sådan inställning som gör att folk så ofta känner sig kränkta av de svar de får ifrån moderatorer och liknande?
Håller med helt och hållet. Tyvärr är det inte alltid så lätt, speciellt inte på ett litet företag. Dessutom så tenderar supporten att slussa vidare till experterna i stället för att lära sig själv.Rent allmänt tycker jag nog att tekniker inte borde sitta i supporten utan någon annanstans där man tar bättre till vara på deras kunskaper.
Ja och nej. Att inte vilja lära sig, att inte vilja förstå är ett olämpligt beteende. Detta är ett vanligt beteende hos användare. De kommer ofta med ogrundade kommentarer/klagomål utan att ens försöka bry sig om bakomliggnade komplexiteter. De gör det till en poäng att inte förstå. Detta är ohövligt, förolämpande och dessutom respektlöst och fördummande mot dem själv.Att vara okunnig och för den delen korkad är inget brott utan väldigt mänskligt.
Vadå känna sig? Nu förstår jag inte vad du menar?Sitter man redan med alla svaren så är det väldigt lätt att känna sig överlägsen.