Re: Jag håller med..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Kanske inte, men jag personligen har väldigt svårt för amerikanska, kristna högerextremister - i min bok hamnar dom på samma sida som nazister, djävulsdyrkare och psykopater (med andra ord, jag anser dom vara _extremt_ otrevliga att vara i närheten av).
Jag hoppas innerligt att du inte umgås med några sådana...
<p><hr></blockquote><p>Dessutom om man ser historiskt så har KRISTNA gjort mer skada och dödat fler personer än Nazisterna någon sin gjorde under andra värdskriget.... ( Inkvisationen, mördandet och försvavandet av svarta och köns fördommar är bara några små prylar som Kristna aktivt har stött )
Och tyvär finns det flera kristna kulter i USA och även i andra delar av värden som Svea som påstår aktivt att miljö hotet är en illustion som illasinande ateister i kombination med djävulsdyrkare och komunister har hittat på.. *ler* i alla fall om man ska tro "Dr Howinds" från USA han är en kristen fanatiker som ställer till det hans Dr titel är i teologi kristen teologi som han har har fått i en religiös universitet *suck*..
i vilket fall som helst för många är religion en drog som aktivt verkar stänga av de högre hjänfunktionerna specielt gäller de för dom som aktivt utöver sin religion och försöker frälsa andra..
Att någon kan ens tro på det som står i bibeln är bortanför min förstålse den enda lösningen är att de har antagligen inte läst bibeln och OM de påstår att de har läst den så har de inte förstått VAD de har läst eller så har de inte läst hela utan bara studerat de bra delarna gång på gång.. ( Och de bra goda delarna är få )
Bibeln aktivt uppmuntrar kristna att döda de otrogna för det är sådant som både gud och jesus säger på flera ställen..
Folk undrar ibland varför jag verkar förakta bibeln och de så kallade bevisen på guds godhet det är för att det finns fler bevis på guds blodtörst än tvärt om men verkligen LÄSER vad som står.
Det finns religiösa grupper som jag faktist har respekt för men de är få......
Nu har jag av enkelhet använt de engelska namnet på kapitlerna då jag för tillfället saknar en egen bibel och inte ids skaffa mig en ny...
Genesis ( Är fyllt av sådant döda de otrogna )
Exempel Gud dödar Onan på grund av att han spillde sin säd på marken.. ( Han onanerade med andra ord snäll gud *hrmm* ) Det är en seriös varning för er som verkligen TROR på gud ! strafet för att onanera ÄR värre än det straf en kristen får av GUD om han dödar eller våldtar...
Exodus
Massor av oskyldiga förstfödda Egyptier mördas av gud... ( Okej deras föräldrar kanske var skyldiga men barnen ? men kristen etik har fadern syndat mörda han son )
Du ska inte låta en häxa leva står här och det orsakade en massa oskydliga kvinnors död lustigt nog så pratade de om en giftmörderska.. *hmm* fast präster har aldrig varit nogran med att översätta korrekt..
De som inte hedrar Sabbath ska bli stenade till döds säger gud.. *hmm* jag som aldrig hedrar kyrksöndag eller Sabbath undrar om jag måste söka skydd från er kristna..
Gud beodrar Levi, Moses, Aaron, och resten av hans stam att döda de som inte dyrkar honom och där dödas 3000 pers "Men i kristen moral är det inte farligt de var ju bara otrogna"
[/b]Vem som än arbetar eller ens tänder en eld på Sabbath ska dödas[/b].. Gud tycker att vilo dagen ÄR så viktig att han två gånger i Exodus upprepar sina order om att mörda de flitiga.. "Undrar om han hade migrän den tiden"
Leviticus
Handikapade ska inte närma sig guds altare då deras närvaro förlolämpar gud.. *Ler* vist är gud snäll och vänlig varelse...
alla som hädar eller förbannar gud ska dödas.. [/b]
Numbers
Lebra sjuka och andra sjuka är förbannade av döden och ska överges att dö.. *ler* enligt de kristna borde vi nog bränna alla sjukhus eller hur ?
Och när folk klagade så brände gud dom levande..
Korah och Moses bråkar så gud låter marken öppna sig under Korah och hans familjs fötter och sänder eld som dödar ytterligare 250 personer vänner till Korah..
Folk har ännu inte lärt sig
så de klagar på att gud dräper sina egna när han dräpte Korah då sänder gud pest som dödar ytterligare 14 700 personer.. Och folk kallar gud snäll..
Israel ber gud verkligen enträget om att få hjälp och gud veknar och krossar en hel stad åt Israel *hmm* undrar om man kan be gud förstöra en stad som jag är irriterad på.. *hmmM* Snälla snälla gud kan du krossa Bryssel åt mig:..
Gud låter moses vinna i krig igen och moses ser till att slakta alla tills ingen är kvar levande
Efter Moses folk har horat med Moabs döttrar ber gud Moses döda alla och hänga upp deras döda ruttnande lik
Kristen moral när den är som högst...
Gud sänder ut Moses för att döda Midianiterna och att döda alla män ung som gammal och bara spara de kvinnor som är jungfrur de lyckas få tag i 32000 jungfrur som hjältarna kan använda som slavar och fruar att roa sig med.
Otroligt de har uppenbarligen aldrig hört talas om Genev konventionen.. Man får hoppas på att ingen kristen tar en liten flicka till fången..
Resten av det roliga inklusive allt grymt som jesus säger från att "De som inte är med mig är emot mig" till "för de som inte dyrkar mig framför mig och slakta honom"
Men ärligt talat om ni vill läsa resten så får ni gå till denna sida <A HREF="
http://www.skepticsannotatedbible.com/" target="_new">
http://www.skepticsannotatedbible.com/</A> sidan där finns register så ni kan hitta vart det finns.. ( funkar i alla fall på många gamla svenska biblar hur den nya ser ut vet jag ej )
Det enda man kan säga är att krista inte läser bibeln utan bara gång på gång läser samma stycke där jesus är snäll emot några barn.. *suck* aktivt blindhet med andra ord..
Men så kräver gud blind tro från sina följeslagare.. "BLIND TRO" med andra ord du ska tro utan några som helst bevis och trots att bibeln säger emot sig själv på otroligt många ställen ska du ha blind tro...
<A HREF="
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A><P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2001-05-25 15:48.</EM></FONT></P>