God45
#PrayersForBahakan
Så vad är nästa rum?Ja du, det hänger på vad folk skriver och vilka förslag som får flest röster ingen målbild finns mer än minst fem "rum".
Så vad är nästa rum?Ja du, det hänger på vad folk skriver och vilka förslag som får flest röster ingen målbild finns mer än minst fem "rum".
Vi behöver fler rum att beskriva!Så vad är nästa rum?
Ja! Ge oss mer att beskriva!Vi behöver fler rum att beskriva!
Om W'RNUs dungeon inte är en vansinnesframkallande labyrint till megadungeon så är det något som är fel!Ja du, det hänger på vad folk skriver och vilka förslag som får flest röster ingen målbild finns mer än minst fem "rum".
De är individuella röster på 2a 2b 2c(Innan jag filar på ett svar. Blir konsekvensen nu att man alltid måste posta tre rum för att va med eller kommer a/b/c röstas om individuellt?)
Höga pelare reser sig i rummet och formar en inre kammare, där ett lätt täcke sand vilar längs med golvet. I rummets mitt vilar ett koppar fat buret av fyra statyer föreställande präster till Ra. Fatet är fyllt med brinnande olja som sprider en söt doft genom rummet och får pelarna att kasta långa skuggor över de matta målningarna som klär rummets väggar.Fråga 2b: Vad för rum gömmer sig bakom öppningen i pyramiden och hur vaktas detta rum? Vad för skatter kan vi finna här?
Förbi öppningen sträcker sig en rikt dekorerad tempelhall. Väggarna är täckta av fantastiska scener från lägesedan. Taket, dekorerat som om det var en stjärnhimmel, hålls upp av rader av pelare och varje pelare är omringad av statyer av monster, krigare och gudar. Bland dekorationerna finns en mängd juveler, och en företagsam äventyrare med en dolk eller liknande hade kunnat bända loss en mindre förmögenhet.Fråga 2b: Vad för rum gömmer sig bakom öppningen i pyramiden och hur vaktas detta rum? Vad för skatter kan vi finna här?
Väggarna i korridoren i valens käft är uppspända med benpelare dekorerade med rakbladsvassa blommor av metall. En väg av svart sten leder ned mot det fuktiga djupet, och i metallringar fastnaglade i valköttet hänger lampor som brinner med gulröd flamma, genom svarta slangar som också är fasnaglade i väggarna och slingrar sig hit från djupet, fulla med valolja som pumpas upp från kokkamrarna djupare in i valens inre.Fråga 2a: Vad för rum gömmer sig bakom den gigantiska valens mun, och vad för väktare håller ställningarna? Vad för skatter kan vi finna här?
Efter en 5 meter lång gång, där människostora varelser behöver huka sig, kommer man fram till ett litet fyrkantigt rum. Rummets väggar består av många rektangulära stenblock medan taket och golvet består av några få större block.Fråga 2b: Vad för rum gömmer sig bakom öppningen i pyramiden och hur vaktas detta rum? Vad för skatter kan vi finna här?
Bra sätt att sätta upp det på!Bara för att tydliggöra lite hur det får bli nu med röstningen.
Vi har följande antal bidrag:
2a - 5
2b - 7
2c - 5
Det är rätt mycket text att gå igenom för de som röstar, så jag tänker att vi gör tre omgångar av omröstningar och fokuserar på den "vägen" ett tag. Sen återkommer vi till den andra vägen, och sist den tredje. Någonstans behöver det ju knytas ihop till en dungeon också
Det låter smart! Jag röstade i en-timmesutmaningen och det var ju en puckel att ta sig över att läsa alla bidrag.Bara för att tydliggöra lite hur det får bli nu med röstningen.
Vi har följande antal bidrag:
2a - 5
2b - 7
2c - 5
Det är rätt mycket text att gå igenom för de som röstar, så jag tänker att vi gör tre omgångar av omröstningar och fokuserar på den "vägen" ett tag. Sen återkommer vi till den andra vägen, och sist den tredje. Någonstans behöver det ju knytas ihop till en dungeon också
Dörren av ljus leder ut till en loftgång högt uppe i en rund sal.Fråga 2c: Vad för rum kommer man till genom dörren av ljus i tempelfönstret och vilken varelse vaktar rummet? Vad för skatter kan vi finna här?