Som krank säger så kan man spela häftiga spel på kassa datorer, till och med tablets. Jag har en liten netbook, det är därför jag kör genom OnLive. Alla spel finns inte, bara de som OnLive fixat avtal med, du kan själv ladda ner och kolla och testspela. En annan tjänst i utveckling är Gaikai.Recca said:Wow. Häftigt. Funkar alla spel på onlive? Min dator är inte tillräckligt bra för de senaste spelen så jag skulle kunna spela dem o bara streama ljud o bild som en film?
Men uppstår delay och sånt då?
Nä, spioner är inte så effektiva.Recca said:Patronage kör jag nästan aldrig. Jag kör nästan aldrig piety heller. Men jag kör väldigt sällan fokus på culture heller. Tycker det inte visat sig lika effektivt som att satsa på science... Men om man bor på en liten ö kan det nog vara smart.
Jag brukar köra tradition och eventuellt ett par policies från liberty. Sedan brukar jag ge mig på mercantile-policyn (kommer inte på vad den heter just nu) och brukar vanligtvis föredra science-policyn framför piety eftersom science är bra om man krigar. Men jag har inte spelat på länge och jag har inte kört expansionen så jättemycket. Spionerna kanske är tillräckligt effektiva för att man inte ska behöva satsa så hårt på science som jag brukar göra?
du skall inte underskatta Patronage, ta bli vän med många city state kan vara avgörande i ett spel.Recca said:Patronage kör jag nästan aldrig. Jag kör nästan aldrig piety heller. Men jag kör väldigt sällan fokus på culture heller. Tycker det inte visat sig lika effektivt som att satsa på science... Men om man bor på en liten ö kan det nog vara smart.
YAY!Arvidos MC said:Jag döper om Delhi efter dig, Lukas.
En smutsig stad i GROGNARD EMPIRE! Men du, det är världens center, med en massa under, endast överträffad av Gygaxia. Förvisso, det var en medeltida 25-stad... som nu är en medeltida 13-stad... så lite sunkig, kanske.Lu-kaazh said:YAY!Arvidos MC said:Jag döper om Delhi efter dig, Lukas.
/Lukas som nu är en smutsig stad i Indien
Om något så ska jag kanske se äran i att få en stad döp efter än när temat verkar vara bra spelskapare.Arvidos MC said:En smutsig stad i GROGNARD EMPIRE! Men du, det är världens center, med en massa under, endast överträffad av Gygaxia. Förvisso, det var en medeltida 25-stad... som nu är en medeltida 13-stad... så lite sunkig, kanske.Lu-kaazh said:YAY!Arvidos MC said:Jag döper om Delhi efter dig, Lukas.
Recca har också en stad. Reccanopolis, den vid ungdomens källa.Lu-kaazh said:Om något så ska jag kanske se äran i att få en stad döp efter än när temat verkar vara bra spelskapare.Arvidos MC said:En smutsig stad i GROGNARD EMPIRE! Men du, det är världens center, med en massa under, endast överträffad av Gygaxia. Förvisso, det var en medeltida 25-stad... som nu är en medeltida 13-stad... så lite sunkig, kanske.Lu-kaazh said:YAY!Arvidos MC said:Jag döper om Delhi efter dig, Lukas.
//Lukas som dock inte är någon bra spelskapare
I am honored!Arvidos MC said:Recca har också en stad. Reccanopolis, den vid ungdomens källa.