Statistik de luxidor!
Vilken tribe har flest vinster? Här räknar jag rakt av vilken tribe som har flest förstaplaceringar i de partier som loggats.
Slutsats: Cymanti och Bardur är OP!
MEN!
Man kan ju också vikta in 2:a, och 3:e placeringar. Här har jag viktat så att en förstaplats ger 3 poäng, en andraplats ger 2, och en tredjeplats ger 1. Det blir lite missvisande då det finns några partier med bara två spelare, och där borde ju en andraplats inte ge något. Det sagt:
Slutsats: Bardur, Cymanti och Kickoo är OP! Luxidoor och Ai-Mo är rätt bra också!
MEN!
Borde man inte vikta in antal partier som spelats totalt med en tribe? Typ, om Xin-xi har en vinst på 10 spel, och Bardur har 10 vinster på 100 spel - då borde man väl dra slutsatsen att de är lika bra? Så, jag tar grafen ovan och delar med antal spelade partier totalt. Då får vi....
Slutsats: Nu ser det lite jämnare ut! (Men Cymanti är fortfarande OP!). Quetzali är lite av en uppstickare.
Och här har vi hur många rundor som spelats per tribe (räknat per runda OCH deltagare, vill säga, en match med 4 Cymanti räknas som 4 spel för Cymanti):