Glödande oasen
väntar än på spelare
kan vi vara sams?
"Den årliga debattävlingen i Glödande Oasen har nu pågått i några dagar. Ni, kära tittare, undrar förstås hur det går, så vi har fått tag i Ai-mos store ledare för en intervju."
"Frid och kärlek."
"Förstås. Store ledare, första matchen gick ni mot Kejsar Ragnar av Imperius, hur gick det?"
"Vårt debattlag lade fram flera tunga argument, och den stackars Imperiusdebattören fick erkänna sig besegrad. Han ligger där borta och vilar sig."
"Jag ser honom, vi kanske ska ställa en fråga till honom... herregud, hans skalle är krossad!"
"TUNGA argument."
"Säger ni det så, store ledare. Nåväl, runda två var mot en annan Ai-mostam, under ledaren Jimmy."
"Det stämmer. Vi skickade vår bäste Sinnesbändare, som rentav lyckades omvända några av motståndarna till vår sida. Det blir ett trevligt tillskott av idéer till nästa tävling."
"Varför har er Sinnesbändare en ishacka och en hammare förresten?"
"Symboler för frid och kärlek."
"Jag... vill nog inte veta förresten. Debatten mot ledare Basenanji, även han en Ai-mo, är i full gång ser jag."
"Oja. Vi har all respekt för hans debattlag och har skickat in våra största filosofer."
"De är bokstavligen fyra meter höga..."
"Våra filosofer backas upp av ett expressleveranssystem för tunga argument."
"Det där är en katapult. Den kastar sten."
"Mycket uppmärksamt. Här bakom har vi också upprättat en tankesmedja..."
"Det är en helt vanlig smedja! Ni smider svärd i den! Det här är inget debattlag, det är en militär invasion! Folket ska få veta det här!!!"
"Ni låter upprörd herr journalist. Ah, där är ni herr Sinnesbändare. Var så vänlig och lugna ner journalisten med vårt meddelande om frid och kärlek..."