Eller som serietecknaren David Willis uttrycker saken...Mekanurg said:Många amerikaner har annan uppfattning: Palin är helt oprövad i tunga sammanhang och McCain har dokumenterade hälsoproblem. I just detta fall blir hennes brist på erfarenhet en tyngre faktor än för till exempel Dan Quayle (VP åt Bush senior och allmän driftkucku i media).Bjorn said:Jag har visserligen hållit McCain som klar favorit hela tiden men givet de två VP-kandidaterna så känns det som att favoritskapet stärks...
/Bjorn
Risken är faktiskt stor att McCain blir så sjuk att han skulle bli tvungen att kliva av.
Wow. Det måste jag fundera på. jag menar, Thatcher var ju en av de mest fruktansvärda människorna som styrd England typ, nånsin. En riktig klasskämpe, fast inte ritkigt på sparka-uppåt-hållet. Jag kan bara komma på en enda sak jag inte hatar med Thatcher, och det är att hon väl var med och uppfann mjukglass.Arfert said:Please, Thatcher var rena rama gråsossen vid jämförelse. Dessutom betydligt vettigare i viktiga frågor.
Anser du att hon spelade i samma division som t.ex. Oliver Cromwell (diktator kring 1650), (Bloody) Mary (drottning kring 1550) eller George IV (riksföreståndare och därefter kung ca 1800-1820)? (Nej, jag hyser inga större sympatier för Thatcher, men här handlar det om proportioner.)Thatcher var ju en av de mest fruktansvärda människorna som styrd England typ, nånsin.
Jag anser att man bör se varje styrande som del i sin samtid; Thatcher var ju nästan värtre än Ronald Reagan, och definitivt värre än det mesta annat bös man såg i europa ungefär kring då. Kungligheterna var ju mest som kungligheter är mest: Vansinniga.Mekanurg said:Anser du att hon spelade i samma division som t.ex. Oliver Cromwell (diktator kring 1650), (Bloody) Mary (drottning kring 1550) eller George IV (riksföreståndare och därefter kung ca 1800-1820)? (Nej, jag hyser inga större sympatier för Thatcher, men här handlar det om proportioner.)
Vid sina "Sinnens fulla bruk" är det väl i och för sig svårt att säga att haggan någonsin var... =)abe said:Thatcher kunde inte skylla på inavel helt enkelt. Vid sina sinnes fulla bruk: "Pinochet är en god liberal".
Tja, att som arbetarklass hålla en annan attityd än denna får ju ändå ses som ganska bisarrt, med tanke på vilket hårt jobb hon gjorde för att lägga häftstift på allas stolar... Som sagt, en riktig klasskämpe var hon.Bobby Magikern said:Å andra sidan, attityden hos de flesta britter jag haft kontakt med har varit en där man sparar till ett par dansskor inför hennes begravning. Så anekdoter ska nog ses för vad de är i det här fallet.