Mekanurg said:Bjorn said:Jag har visserligen hållit McCain som klar favorit hela tiden men givet de två VP-kandidaterna så känns det som att favoritskapet stärks...
/Bjorn
Många amerikaner har annan uppfattning: Palin är helt oprövad i tunga sammanhang och McCain har dokumenterade hälsoproblem. I just detta fall blir hennes brist på erfarenhet en tyngre faktor än för till exempel Dan Quayle (VP åt Bush senior och allmän driftkucku i media).
Risken är faktiskt stor att McCain blir så sjuk att han skulle bli tvungen att kliva av.
Arfert said:Please, Thatcher var rena rama gråsossen vid jämförelse. Dessutom betydligt vettigare i viktiga frågor.
Thatcher var ju en av de mest fruktansvärda människorna som styrd England typ, nånsin.
Mekanurg said:Anser du att hon spelade i samma division som t.ex. Oliver Cromwell (diktator kring 1650), (Bloody) Mary (drottning kring 1550) eller George IV (riksföreståndare och därefter kung ca 1800-1820)?(Nej, jag hyser inga större sympatier för Thatcher, men här handlar det om proportioner.)
abe said:Thatcher kunde inte skylla på inavel helt enkelt. Vid sina sinnes fulla bruk: "Pinochet är en god liberal".
Bobby Magikern said:Å andra sidan, attityden hos de flesta britter jag haft kontakt med har varit en där man sparar till ett par dansskor inför hennes begravning. Så anekdoter ska nog ses för vad de är i det här fallet.