Vila i frid 007

Dr_Dängrot

Myrmidon
Av någon anledning ser jag alltid på den första Higlander när jag har feber. En lite märklig men trevlig tradition 😊
Jag brukar kolla på original star wars trilogin när jag är sjuk och runt jul varje år ser jag Willow och Excalibur och nyårsdagen är det ryggläge i soffan med pizza och cola samt Ivanhoe

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Bästa minnet med en Sean Connery-filmer är i varje fall från snökon 1996, då jag och kompisgänget satt uppe hela natten i filmrummet där de hade ett Sean Connery-maraton på laserdisc (The rock, Outland, Higlander, Indiana Jones och sista korståget).

När det gäller bästa Connery-filmen blir det nog Outland eftersom jag är en riktig sucker för space-western/neo-noir filmer.

Ymir

Liten kantbaron
Det bästa med den filmen (antar jag) är att den inspirerade till superhjälten Vartox, som var kompis med Stålmannen på 70- och 80-talet:
nej, det bästa är att den har Sarah Kestelmann i en roll. Hon har aldrig blivit känd överhuvudtaget, men hon gjorde massor av år senare rösten till Kreia i Knights of the Old Republic 2, det vill säga den ballaste Star Wars-karaktären någonsin.

Troberg

Sinister eater
Fast ska man döpa agenten enligt samma namngivningsstil som Bond-brudarna, så passar Roger Moore bättre än Sean Connery...

Jocke

Man med skägg
Marnie är en av mina stora favoriter. Och såklart The Rock. Och Indy 3.

Time Bandits var den första filmen vi spelade in på video när jag var liten, så den har jag sett fler gånger än nästan någon annan film, men där han bara med lite.