Jag brukar kolla på original star wars trilogin när jag är sjuk och runt jul varje år ser jag Willow och Excalibur och nyårsdagen är det ryggläge i soffan med pizza och cola samt IvanhoeAv någon anledning ser jag alltid på den första Higlander när jag har feber. En lite märklig men trevlig tradition![]()
Då kör jag alltid catch-up på alla Marvel-filmer jag missat.Av någon anledning ser jag alltid på den första Higlander när jag har feber. En lite märklig men trevlig tradition![]()
nej, det bästa är att den har Sarah Kestelmann i en roll. Hon har aldrig blivit känd överhuvudtaget, men hon gjorde massor av år senare rösten till Kreia i Knights of the Old Republic 2, det vill säga den ballaste Star Wars-karaktären någonsin.Det bästa med den filmen (antar jag) är att den inspirerade till superhjälten Vartox, som var kompis med Stålmannen på 70- och 80-talet:
Hjalmar Mehr i svenska kronans hemliga tjänst.Fast ska man döpa agenten enligt samma namngivningsstil som Bond-brudarna, så passar Roger Moore bättre än Sean Connery...
Inte Zardoz?Fem bubblare (som inte är Bond): Presisdio, Marnie, Ryska huset, Blodröd sol, och Outland.