Nekromanti Vilka har oskulden kvar!?

Flurtis

Hero
Rollspelsmarknaden är bred, väldigt bred. Oftast när man bestämmer sig för att testa ett nytt spel eller kampanj så lägger man ner veckor, månader och ibland år innan man testar något nytt. Inget dåligt med det, nackdelen är ju att det alltid finns saker som man inte har testat. Även riktigt gedigna fanatiker har klassiker som dom aldrig spelat. Så vilka är era oskulder? Vad har ni på listan som ni kännr att ni borde ha testat?

Min Lista:

*Jag har aldrig spelat något av World of Darkness spelen. Varken dom gammla eller nya.

*Jag äger massor av CoC supplement men har aldrig spelat spelet.

*Jag har aldrig spelat någon av dom klassiska långkörar kampanjer som finns på marknaden som exempelviss MoN, Enemy Within, Svavelvinter.

*Jag måste spela en kampanj i WFRP innan jag dör.

//Flurtis, tänkte att det kunde vara kul att veta.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Öh...

* Har aldrig spelat Engel, äger alla böckerna.

* Har aldrig spelat mechanical Dream, äger alla böckerna.

* Har aldrig spelat M:UA, har 10.000+ poster på deras forum.

* Har aldrig spelat Witchcraft, Blue Planet, Armageddon, eller Gestalt. Har massa annat i hyllorna också som jag skulle vilja testa att spela nån gång.

* Har nästan inte testat några indiespel alls, men är mest sugen på Baron Münchaussen.

Det finns massor och åter massor av saker jag inte testat men som jag vill testa.

Yoko Homo

Veteran
Har heller aldrig provat indie grejen.

"*Jag har aldrig spelat någon av dom klassiska långkörar kampanjer som finns på marknaden som exempelviss MoN, Enemy Within, Svavelvinter."

Det är prcis det jag letat efter en riktig lång körare att kasta på min trogna spelgrupp. skulle verkligen uppskatta lite tips.
Vad står förkortningen MoN för (försökte hitta den på nätet men, ack nej)?

Mogger

Hipsteranka
Yoko Homo said:
Mask of Nyarlathotep. Kampanj till Call of Cthulu. Men köp Trail of Cthulu istället.

Mogger

Hipsteranka
Jag har så många spel jag vill spela...Men väldigt få saker som jag känner att jag borde ha spelat...IGÅR!

* Jag har aldrig spelat Dogs in the Vineyard. Det känns som att man ska ha gjort det. Dessutom verkar det rocka.
* Jag vill verkligen, verkligen spela Grey Ranks, med några som vill det lika mycket som jag.

Det är nog typ det. Jag har ju redan gjort ALLT på flurtis lista. Flera av dom åtskilliga gånger. :gremsmile:

solvebring

Superhero
D&D
Eon
World of Darkness
Noir
CoC

... Är de jag nog borde ha spelat, sedan är det ju en massa man verkligen hungrar efter att spela som man aldrig spelat.

Wyldstorm

Swordsman
Räknar inte de flesta indiespelen, lite för mycket jidder för min smak..

Men spel jag känner att jag missat:
*Traveller..
*Feng shui..
*Vissa kampanjer, typ giovanni chronicles & så..

Faen, svårt att komma på vad man glömt att testa.. Så att säga.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag har gott om rollspel i hyllan som jag inte har spelat, men de flesta av dem är inköpta för att jag var nyfiken (Scion), för att jag tyckte att jag behövde allmänbilda mig (D&D) eller för att jag tyckte att det skulle vara kul att äga det (Stormbringer). Det enda ospelade spelet som jag verkligen vill testa är nog Baron Münchausen (orkar inte kolla om jag stavade rätt). Sedan skulle jag ju förstås gärna vilja spelleda dela Den femte konfluxen också. Jag har spellett Svavelvinter ungefär fyra gånger, Oraklets fyra ögon tre gånger och Kristalltjuren två gånger, men aldrig den avslutande delen. Men för att göra det skulle jag vilja spela igenom de tre första delarna också, och det skulle ta en halv evighet.

/tobias

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
  • Polaris
  • The Mountain Witch
  • Primetime Adventures (okej, jag har fått det demat men inte testat på riktigt)

Man Mountainman

Storsvagåret
* Jeepform
* Baron von Münchhausen
* AD&D
* Vampyrlajv

Jag höll på att skriva "djupimmersionism" men sen kom jag på att det ju faktiskt inte existerar.

terje

xenomorf mystiker
Spel jag inte tagit oskulden av men gärna skulle vilja:

* Dogs in the Vineyard

* Traveller (om man gillar sf kanske man i vart fall borde ha provat spelet)

* Prime Time Adventures

* Trail of Cthulhu

* WHFRP

* Shock: Social Science Fiction

* Itras By

* Draug

* Dont Rest Your Head

* Lacuna

* Berättelser från staden

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ars Magica kommer upp på min lista över världens bästa spel gång efter annan, men jag har aldrig spelat det.

Om vi inte räknar ungdomens fäktning med träpåkar i skogen så har jag inte hållt på med levande rollspel heller. Det borde jag testa även om jag inte tror att det är något för mig. (Bara så jag kan säga att bordsrollspel är objektivt bättre, eftersom jag testat båda.)

Arfert

Facit
har en del i hyllan jag nte hunnit spela än på allvar, till exempel:

Feng Shui
Ars magica
All flesh must me eaten
Trail of C
Aces & Eights
Hero System
M:UA
Draug
Burning Empires
Noir
Coriolis
Spirit of the Century
Esoterrorists
True20
...och en jävla massa indiespel...

Har nog glömt hälften.

CapnZapp

Myrmidon
Måns said:
Yoko Homo said:
Mask of Nyarlathotep. Kampanj till Call of Cthulu. Men köp Trail of Cthulu istället.
Nej, spela Masks of Nyarlathotep istället. :)

Hellzon

Långsamma Vargen
  • Spelat något WoD-spel.
  • Spelat Eon eller DoD.
  • Spelat WoW. (Däremot en trial av EVE.)
  • Lajvat.
  • Spellett.

Pilzefrau

hon/henne
Ok:
- D&D
- Något WoD
- Nobilis
- En lång kampanj som spelare, valfritt spel(har bara spellet sådana, bara spelat one-shots)
- CoC eller Trail of Cthulhu, har spelat alldeles för mycket Arkham Horror för att inte ha spelat dem.

Torbjörn

Swordsman
Vet inte om jag är någon riktigt gedigen fanatiker, men dessa spel hade jag iaf velat ha testat vid det här laget:

*Något WoD spel, nytt som gammalt

*Eon

*Harnmaster

*Traveller (men det kan vara på g)

Torbjörn

Johan K

Gammal & dryg
Jag har oskulden kvar när det gäller att vara på ett riktigt lajv, att lira Nobilis.
Dock så verkar det inte bättre än att jag iaf kommer bli av med min lajv-oskuld i maj... =)

Organ

Out of time, out of mind
Jag måste nog dela in de på min lista i två kategorier; "vill spela" och "vill ha testat på men mest som referens".

Vill spela:

Eon När eon släpptes så hade jag en paus vad gäller rollspel och missade allt ståhejet kring det när jag väl kom tillbaka igen efter ett par år. Nu har det lågmält men ihärdigt stått och viskat "spela mig" i min bokhylla ett par år och nån gång ska det banne mig bli av.

Conan Ända sedan det släpptes så har jag varit störtsugen på det! Kan man annat med ett spel i vilket "loincloth" finns i utrustningslistan, alla vapenillustrationer har blodstänk på sig, man petas upp på 1 hp om man dricker alkohol medans man ligger under minusstrecket, samt i vilket det finns en stridsmanöver som heter "Decapitating Slash"? Likt eon har den ospelad stått i min bokhylla ett par år, med skillnaden att den skrikit snarare än viskat på uppmärksamhet.

Star Wars D20 eller West End Games spelar ingen roll, jag vill bara uppleva star warsuniversat i rollspelsformat.

World of Necroscope Jag är en gigantisk fan av Brian Lumleys Necroscopeböcker med spin-offer och tror att en sådan kampanj skulle kunna bli hur cool som helst.

Saga Jag har ingen snajsig och genomtänkt anledning till att vilja pröva det annat än att jag bara vill.

Vill ha testat på men mest som referens:

Ars Magica
GURPS
Lord of the Rings RPG
Basic D&D
Skyrealms of Jorune

/Anders