Nja. Kryptogamer är spelare som betalar internetpengar för att få gifta sig i begravningsvalv.Bra det, för svampar är ju inte växter.
Begravningsalv, silveralv, kvartsalv och husalv bör finnas med. Men inte svartalven förrän han har blivit snäll.…gifta sig i begravningsvalv.
Fast det viktigaste med alver är att de har spetsiga öron och tre fingrar och en tumme på varje hand.Begravningsalv, silveralv, kvartsalv och husalv bör finnas med. Men inte svartalven förrän han har blivit snäll.
//EvilSpook
Jag läste Krugals styvelse.Megasen från Sinkadus 11 /Krugal Svylse måste finnas med också. Annars är det inte DoD , bara
vaniljfantasy.
//EvilSpook
En mängd sk klassiska monster förekom ju inte i något officiellt äventyr alls.Nu har jag kollat upp det. Det var korrekt, förutom att de var två stycken.
Sant! Dödsängeln känns på något sätt klassisk, men den förekommer inte i något officiellt äventyr, och själv övervägde jag aldrig ens att använda den.En mängd sk klassiska monster förekom ju inte i något officiellt äventyr alls.
DrakormDrakar...
På engelska finns ett ord "Drake" som är en tvåbent drake utan armar, till skillnad från en "Dragon" som har både ben och armar.
En Drake är inte så intelligent. (det kan säkert förekomma andra uppfattningar om vad en Drake är).
Kan finnas massa varianter:
Fire-drake
Ice-drake,
Winged-drake.
Water-drake
Sand-drake
Hill-drake
...Fell beast
Detta är egenligen bara en monster-variant av ödla/krokodil.
Men det är också (liksom ormar och spindlar) bra monster.
Speciellt i ett spel som i folkmun heter Drakar, tycker jag att man kan ha en mängd drak-monster, som kan vara användbara redan från första äventyret.
såklart...! drakspindel...Drakorm
Kan sakna And-draken.Drakar...
På engelska finns ett ord "Drake" som är en tvåbent drake utan armar, till skillnad från en "Dragon" som har både ben och armar.
En Drake är inte så intelligent. (det kan säkert förekomma andra uppfattningar om vad en Drake är).
Fire-drake
Ice-drake,
Winged-drake.
Water-drake
Sand-drake
Hill-drake
...Fell beast
Speciellt i ett spel som i folkmun heter Drakar, tycker jag att man kan ha en mängd drak-monster, som kan vara användbara redan från första äventyret.
Kul att du gillar flera av mina påhitt. Det var härifrån jag fick idén till kalydonen.Oanqi är ett måste! Lite vattenmonster likaså. Skogsrån brukade dyka upp då och då i våra äventyr, så de borde vara med. Och gärna kalydon – det var kul att slänga in dem då och då! Olika sorters hamnskiftare är inte heller fel, typ säling, hajmän eller svanmö.
Däremot är monster ur grekisk mytologi inget jag någonsin använt mig av (typ kentaurer, pegaser, minotaurer, fauner etc); min favoritsmak på fantasy är mer nordisk/keltisk. De stör dock inte, men om de är med istället för t.ex. skogsrån då hade jag velat se en annan prioritering. EDIT: grekiska monster och äventyr skulle kunna vara en expansion, men inget för grundboken.
Låter väl lite som den klassiska Lindormen...Drakar...
Fire-drake
Ice-drake,
Winged-drake.
Water-drake
Sand-drake
Hill-drake
...Fell beast