Nekromanti Vilka sorters brädspel eftersöker ni?

Helmgast
Carcassonne-brickor

10000 bitar att bygga karta av (med berg, skogar, sjöar etc), bra och vettiga regler...
Till att börja med borde en uppsättning Carcassonne-brickor räcka rätt bra. Börja skapa!

Krille

Super Moderator
Re: Supremacy

"Hmm har laddat hem reglerna till det från Boardgame geeks, du som kan reglerna, tror du att det skulle vara möjligt att t.ex. konventera A&A till Supremacy?"

Det enda som du kan ha kvar från Axis är typ brädet, och det bara kanske. Så du tjänar inte så läbbans mycket på det, speciellt som du måste fixa resurskorten också.

Re: Supremacy

Man kan väl använda infateristerna till att reprensentera arméer och båtar till... tja flottor.

Fast du kanske har rätt... det känns ju lite "billigt" att hålla på att spela med många grejor från många olika spel... får väl kanske försöka att hitta det begagnat någonstans...

MrG

Swashbuckler
Settlers (OT)

Det kanske är en nitpick - men jag är ändå nyfiken; hur många tycker att Settlers är ett strategispel och hur många anser att det är ett slumpspel?
Handelsspel i mina ögon, vinner oftare på affärena än slumpen :gremlaugh:

Snow

Swashbuckler
Re: Puerto Rico

kanske det är för att jag är så god i min själ som jag är så kass på Puerto rico. Jag brukar mycket hellre vilja bygga upp mig själv än att sabba för andra.

Du har rätt naturligtvis.

Ursäkta att jag OT:ar, ska sluta omedelbart :gremsmile: