..spela kan jag nog göra med de flesta spel, även om jag inte är så sugen på en del jag äger, för att settingen känns för fjantig; som Mutant Chronicles, TORG, Shadowrun, Neotech (nya blir nog mer i min smak) och några till... men spelleder nån annan spelar jag gärna de flesta spel. Sen finns det spel jag inte känner så mycket för, de känns ointressanta för mig, som Kult, Dogs in the Wineyard, Exalted eller Vampire (och nästan alla andra WoD, utom grundboken). Jag tycker inte de är speciellt spännande.
Spel jag inte har nån lust att spelleda (ofta för att jag tycker det krävs för mycket tid att hantera systemen för min smak, eller att läsa böckerna tillräckligt noga helt enkelt), men visst kan spela är t.ex. Eon, Rolemaster, Noir, Götter... konstigt nog så har jag lättare för "onödigt krångliga" amerikanska spel än svenska. (Götter är ju egentligen inte krångligt, tycker bara att det skulle vinna på att förkortas till hälften. Samma sak med DoDT) På nåt sätt får man mer ut av de amerikanska spelen, jag vet inte riktigt varför. Kanske för att de känns mer genomtänkta och proffsiga, och att systemen ger mer tillbaka för min ansträngning.