Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
I tråden om att DoD kommer tillbaka var det en del som klagade på att "det redan finns för många fantasy-rollspel". Själv tycker jag att det inte finns något som heter "för många", men det som slagit mig på sistone är att det bara på detta obetydliga språk som jag skriver detta i - äran och hjältarnas, och så vidare - produceras fler rollspel än vad jag någonsin kommer att hinna spela (eller ens läsa). Jag får ju också en känsla av att många rollspel köps av samlare/nostalgiker, för att hamna på bokhyllan.
Oavsett, detta är en högst ovetenskaplig undersökning som syftar till att kasta lite ljus över vilka rollspel som de facto spelas i Sverige, eller, kanske rimligare, av WRNU:s mer aktiva forumanvändare.
Det är enkelt.
Posta vilka de tre senaste rollspelen som du spelat* var. Du måste ha spelat dem under 2014 och 2015, spelade du dem tidigare än så så gälls det inte. Jag är tacksam om de som postar är noggranna med vilken upplaga eller version som de har spelat.
Om minst 25 personer svarar, lovar jag att göra en statistisk sammanställning och dra några (felaktiga) slutsatser av resultaten.
Så, för att vara ett föredöme:
- Pendragon 5.1
- Fiasco
- Svavelvinter
*Spelat = spelat eller spellett spelet ifråga med minst en annan människa; läsa det mol allena (eller högt för den delen) gälls inte.
Oavsett, detta är en högst ovetenskaplig undersökning som syftar till att kasta lite ljus över vilka rollspel som de facto spelas i Sverige, eller, kanske rimligare, av WRNU:s mer aktiva forumanvändare.
Det är enkelt.
Posta vilka de tre senaste rollspelen som du spelat* var. Du måste ha spelat dem under 2014 och 2015, spelade du dem tidigare än så så gälls det inte. Jag är tacksam om de som postar är noggranna med vilken upplaga eller version som de har spelat.
Om minst 25 personer svarar, lovar jag att göra en statistisk sammanställning och dra några (felaktiga) slutsatser av resultaten.
Så, för att vara ett föredöme:
- Pendragon 5.1
- Fiasco
- Svavelvinter
*Spelat = spelat eller spellett spelet ifråga med minst en annan människa; läsa det mol allena (eller högt för den delen) gälls inte.