Nekromanti Vilken historiska person som SL?

Nicola Tesla har fantastiska, banbrytande äventyr, fantastiska banbrytande regelsystem, och en fantastisk, banbrytande spelledarstil.
Problemet är att han ställer in tre av fyra spelmöten pga sjukdom eller allmän folkskygghet.

Kyrkofadern Augustinus räknar med att spelarna ligger under mänsklighetens syndafördärv, och att rollfigurerna framför allt kommer leva jävel när de släpps lösa i spelvärlden. Det låter lite pessimistiskt, kan man tycka.
Nåväl, hur som helst är det ingen som märker hur rälsade äventyren är, trots att de alltid slutar med att rollfigurerna blir tagna av polisen och avrättade.

Leon

Leo carcion
Mannen i skogen said:
Kyrkofadern Augustinus
Det värsta är att han ständigt försöker plugga sin Guds Stad-setting som ingen vill spela (den är så urbota tråkig) när han har den mycket populära Världens Stad som är full av grymma plot hooks och en skön barbarhord som senaste krydda.

Zorbeltuss

Hero
Oavsett om man kör med Albert Einstein eller Niels Bohr så kan det blir riktigt jobbigt, för den andra kommer vara med som spelare och de kommer bara argumentera om man ska köra tärningslöst eller ej, visserligen på vänskaplig basis men det kommer inte bli något spelande av trots att båda sitter på jättebra hemgjorda spel.

Buckminister Fuller vill bara spela med sin egendesignade tärning, i sit egendesignade system, och spelmekanikerna är väl bra var för sig men de hänger inte ihop med varandra för fem öre.

/Zorbeltuss

Cybot

Mest spelbar
Martin Luther King.
Kompetent SL, men dessa konstanta och passivaggressiva tal om hur han har en dröm om spelledarlös och jämlik friform...

God45

#PrayersForBahakan
Cybot said:
Martin Luther King.
Kompetent SL, men dessa konstanta och passivaggressiva tal om hur han har en dröm om spelledarlös och jämlik friform...
Men han kör bara en massa av Ghandis färdigskrivna scenarion. Varför inte gå direkt till källan? :gremwink:

Sodivra

Champion
Arvidos MC said:
Bubblare för bästa SL:

Och här kommer motivationen:
Bildad
Höll på respekt och demokrati
Och fullständigt jävla sjövild

Jag tror han skulle digga att spela spel av lumpley, mannen som skrev Poison'd.

Zorbeltuss

Hero
Jag skulle nog vilja spela vampire med Feliks Edmundovich Dzerzinskij som sl, jag är inte helt säker dock.
Politiskt spel med mycket backstabbing och långsiktiga planer med revolutioner kontrarevolutioner och smockfullt med backstabbing, ofta blir det 7 möten i veckan på 14 timmar, ej medränat eftersnack, och gör man något fel åker man nog ur gruppen.

/Zorbeltuss

Möller

Hubert Hortlax
Allra värsta spelledaren måste nog vara Walter Model.

Du spelar inte "med" Model, du tilldelas honom av in spelförening eller konventet du är på för att du och din spelgrupp betraktas som ett problem. Model betraktar också er som ett problem och kommer garanterat att byta ut åtminstone en spelare för att visa att det är allvar. Helst skulle han nog spela själv, om det var möjligt.

Model behärskar alla spelstilar; han kan både presentera de mest jävliga grottröjen där han bara sitter tysk och väntar på er reaktion och riktigt coola samberättarspel där han tar en stor och framåtriktad roll. Model är mycket effektiv, finns det ett scenario så följs det, man blir alltid klar i tid etc.

Vidare är Model rent elak mot er spelare; men vad värre är att han är insmickrande mot styrelsen i spelföreningen/konventet. Han delar inga filosofier eller ideologier som finns i den miljön han befinner sig i, istället är han helt övertygad om sin egna överlägsenhet - något han dock döljer tillräckligt väl för att man inte ska kunna sparka ut honom på något tekniskt regelbrott.

Anchorman

Swashbuckler
Efter att ha sett Idol nu så får jag nog säga att Alexander Bard skulle vara den taskigaste SLn, ifall man inte spelade som han vill så hade han slängt drakar på dig tills du dog :gremtongue:

Ymir

Liten kantbaron
Jobbigast: HP Lovecraft. En antisocial neurotiker med groteskt dystopiska rasistfantasier som bara kommer spelleda CoC och Conan, men på ett sätt som får dig att vilja dö.

Intressantast: Tolkien ffs. Tänk att sitta och se honom improvisera sindarin-etymologier vid spelbordet...

Bäst: Wu Cheng'en. Som Skrev 'Färden till västern'. Om man ens kan komma på hälften av alla bisarra monster och superkrafter och invecklade intriger som folk har i den ståryn, och det på 1500-talet långt innan Lovecraft, Howard och Tolkien, då bara måste man vara totalt äg.

Sämst: Ayn Rand. En människohatare utan någon som helst vettig kreativ agenda annat än att köra sin egen vision ned i halsen på dig. Textbook-exemplet på en värdelös SL.

notera hur samtliga jag valde var författare...känns ganska naturligt, egentligen.

Sodivra

Champion
Ymir said:
Sämst: Ayn Rand. En människohatare utan någon som helst vettig kreativ agenda annat än att köra sin egen vision ned i halsen på dig. Textbook-exemplet på en värdelös SL.
Oh my god, tänk när hennes platta SLP börjar hålla monologer för rollpersonerna i en timma! Skjut mig nu!

Vimes

Sillkung
Arvidos MC said:
Ymir said:
Oh my god, tänk när hennes platta SLP börjar hålla monologer för rollpersonerna i en timma! Skjut mig nu!
Det suger att alla har mig på ignore:

Vimes said:
Ayn Rand skulle vara jobbigast iaf.

Ni vet hur jävla värdelöst det är med spelledare som har SLP:s som hen älskar? Hela spelsessioner som bara är "SL:s favoritalv"-onani? Well go figure hur överjävla skitjobbigt det skulle vara med Ayn Rand: timmar skulle gå åt till beskrivningar av SLP:ernas välformade kroppar, skulpterade anletsdrag, fasta blickar och manliga pondus. Och föreställ er monologerna hennes SLP:er skulle hålla!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Lovecrafts antisociala drag har visserligen överdrivits av en hel rad levnadsskildrare, med början hos Lovecraft själv. Kollar man till exempel på hans dagboksanteckningar från tiden i New York, som väl ändå var då han vantrivdes mest, ser man att han har ett tämligen frekvent umgänge med vänner, gärna går ut och äter eller ser på bio, etc.

Sodivra

Champion
Vimes said:
Arvidos MC said:
Ymir said:
Det suger att alla har mig på ignore:

Vimes said:
Ayn Rand skulle vara jobbigast iaf.

Ni vet hur jävla värdelöst det är med spelledare som har SLP:s som hen älskar? Hela spelsessioner som bara är "SL:s favoritalv"-onani? Well go figure hur överjävla skitjobbigt det skulle vara med Ayn Rand: timmar skulle gå åt till beskrivningar av SLP:ernas välformade kroppar, skulpterade anletsdrag, fasta blickar och manliga pondus. Och föreställ er monologerna hennes SLP:er skulle hålla!
Förlåt Vimes, jag hade hunnit glömma ditt inlägg sen i april. Nu uppdagas lögnen, jag vet inte alls allting om dig!

Arfert

Facit
Caligula borde vara spännande som SL. :gremwink: Eller Shakespeare. Eller Edgar Rice Burroughs. Eller Michael Moorcock. Eller Robert E. Howard.

Vimes

Sillkung
Arvidos MC said:
Förlåt Vimes, jag hade hunnit glömma ditt inlägg sen i april. Nu uppdagas lögnen, jag vet inte alls allting om dig!
Jag känner mig både lättad och förorättad!