haltageten
Dum inuti huvudet
Jag tog studenten förra året, sökte till en lärar utbildning i Malmö men kände att det inte var rätt beslut. Istället tog jag ett sabbats år för att jobba ihop lite pengar och försöka lära känna mig själv lite bättre. Att samla ihop pengar gick inte så bra för en föredetta natur-student, upptäckte att det var svårt att få jobb med endast en utbildning som fungerar som bas för att vidareutbilda sig. Men däremot lärde jag känna mig själv väldigt bra och tror nu att jag vet vad jag vill göra i framtiden. Efter att ha praktiserat på den gamla skolan så har jag upptäckt att jag vill bli lärare i svenska och psykologi.
Men nu kommer den svåra frågan, var ska jag studera. Jag känner att jag inte vill åka särskillt långt från min hemort(Stockholm) men att jag ändå vill åka iväg någon stans, slå mig fri så att säga och träffa lite nytt och roligt folk. Vilken är den bästa staden för en student, var är det roligast, var är lokalerna och lärarna bäst och så vidare? Jag har funderat på Linköping, men är det ett bra val?
- Jocke, undrar.
Men nu kommer den svåra frågan, var ska jag studera. Jag känner att jag inte vill åka särskillt långt från min hemort(Stockholm) men att jag ändå vill åka iväg någon stans, slå mig fri så att säga och träffa lite nytt och roligt folk. Vilken är den bästa staden för en student, var är det roligast, var är lokalerna och lärarna bäst och så vidare? Jag har funderat på Linköping, men är det ett bra val?
- Jocke, undrar.