Du ligger för döden pga hemsk sjukdom eller bortsprängt ben. Du vet tiden precis räcker och att du kommer dö precis när spelet är slut. Vilket väljer du?
Ligger jag med bortsprängt ben tar jag nog inte och spelar något långt, det lär ju göra ont utav bara helvete, så kanske "sten sax påse" eller liknande hastighet, men är smärtan inte överhängande så finns det ett spel jag och en kompis gjort som inte tar slut... frågan är hur länge man skulle orka spela det innan man tröttna på livet, men iallafall några dagar skulle man ju orka om man har någon motspelare.
- Varför vill du spela schack med mig?
- Det är min sak.
- Det har du rätt i.
- Villkoret är att jag får leva så länge jag står dig emot. Spelar jag dig matt, friar du mig. Är vi överens?
Schack är för övrigt trist, det här inlägget handlade bara om att briljera lite.
Jag undviker det uppenbara; spel som tar lång tid (så att man slipper dö) - spel som tar kort tid (så man slipper smärtan). Jag gissar att det inte var svar i stil med dessa du önskade (även om det är roligt att svara på sådant vis).
Jag skulle faktiskt välja bluffstopp; där alla fusk (såsom att gömma undan kort och liknande) är "tillåtna" enligt regeln "blir du upptäckt; ta upp alla kort du försökt bluffa undan +3".
Det är lugnt det spel jag skrattat mest åt i hela mitt liv. Jag har legat och kiknat av skratt medan jag spelat det. Det är dessutom ett fantastiskt bra spel med allt vad det innebär. Att den med flest kort (den som är sämst) har bäst chanser att bluffa och avslöja bluffar; det gör spelet till och med bättre som bluffspel än poker på många sätt och vis: Mindre slumpbetonat.
Det är det roligaste och bästa spelet som gjorts, helt enkelt. Inte på alla sätt, förstås, men väl på de flesta.
Ja, bluffstopp är det bästa spel som någonsin gjorts!
Tja, det var mest en "bara för att jag kan"-tråd, men själv tänkte jag på Flux. Man slipper sitta och våndas över att det börjar dra mot sitt slut. Man kan dö knall-fall nästa sekund.
Awwwww, vilken bra fråga....
Då måste jag nog välja Carcassonne med expantinernb Inns & Cathedrals ocj Traders & builders..
Eller så skulel jag nog välja Settlers of Chatan.
/ Joham K, som har haft den trevliga förmånen att träffa Wilper idag
Hade funderat på att svara något liknande själv när jag svarade... men kom på att det inte borde funka eftersom rollspel inte är något brädspel Så hur slingrar du ur det här?
Skämt åtsido. Detta mini-spel är faktiskt riktigt underhållande med sin förankring i Ereb Altor. Skogsalver och Kardiska riddare mot svartalfer, orcher och resar - kan det bli bättre?
Som svartfolkspelare fick man akta sig ordentligt för gläntan där Kardiens riddare dominerade totalt! Men man hade ju sina resar å andra sidan...Ljuva minnen väcks.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.