Nekromanti Vilket är det sista brädspelet du vill spela?

G

Guest

Guest
Ligger jag med bortsprängt ben tar jag nog inte och spelar något långt, det lär ju göra ont utav bara helvete, så kanske "sten sax påse" eller liknande hastighet, men är smärtan inte överhängande så finns det ett spel jag och en kompis gjort som inte tar slut... frågan är hur länge man skulle orka spela det innan man tröttna på livet, men iallafall några dagar skulle man ju orka om man har någon motspelare.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Schack?

- Varför vill du spela schack med mig?
- Det är min sak.
- Det har du rätt i.
- Villkoret är att jag får leva så länge jag står dig emot. Spelar jag dig matt, friar du mig. Är vi överens?

Schack är för övrigt trist, det här inlägget handlade bara om att briljera lite.

Dewil, othellospelare

Rising

Vila i frid
Jag undviker det uppenbara; spel som tar lång tid (så att man slipper dö) - spel som tar kort tid (så man slipper smärtan). Jag gissar att det inte var svar i stil med dessa du önskade (även om det är roligt att svara på sådant vis).

Jag skulle faktiskt välja bluffstopp; där alla fusk (såsom att gömma undan kort och liknande) är "tillåtna" enligt regeln "blir du upptäckt; ta upp alla kort du försökt bluffa undan +3".

Det är lugnt det spel jag skrattat mest åt i hela mitt liv. Jag har legat och kiknat av skratt medan jag spelat det. Det är dessutom ett fantastiskt bra spel med allt vad det innebär. Att den med flest kort (den som är sämst) har bäst chanser att bluffa och avslöja bluffar; det gör spelet till och med bättre som bluffspel än poker på många sätt och vis: Mindre slumpbetonat.

Det är det roligaste och bästa spelet som gjorts, helt enkelt. Inte på alla sätt, förstås, men väl på de flesta.

Ja, bluffstopp är det bästa spel som någonsin gjorts!

Johan K

Gammal & dryg
Vilket väljer du?
Awwwww, vilken bra fråga....
Då måste jag nog välja Carcassonne med expantinernb Inns & Cathedrals ocj Traders & builders..
Eller så skulel jag nog välja Settlers of Chatan.

/ Joham K, som har haft den trevliga förmånen att träffa Wilper idag

Rickard

Urverk speldesign
Strid i Eon med 30 motståndare :-) [NT]

/Han som skulle vilja säga D&D, då det är mer brädspelsaktiga regler men tror det går för snabbt

Johan K

Gammal & dryg
Jag fick en vision just nu !!

Lycka till Han !!
Jag fick just nu i denna stund se dig leva de närmsta femtielva åren.....

/ Johan K, som inser att han får leva ett tag med detta... :gremtongue:

Gastono

Hero
Haha, med extra kompakta tabeller? :D

Låter ju som om du kommer ha ett bra tag kvar att leva :gremlaugh:
Eon är ju lite halvkännt för att kunna dra ut liiiiiite på striderna i vissa extrema fall :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
I detta fall SL:ar jag strider 80-talsmässigt [NT]

/Han som minns hexagonala bräden och figurer och skulle helst vilja strida under förutsättningen att alla ridit i 5 timmar

Torbjörn

Swordsman
Slaget om Blodsgläntan...

Skämt åtsido. Detta mini-spel är faktiskt riktigt underhållande med sin förankring i Ereb Altor. Skogsalver och Kardiska riddare mot svartalfer, orcher och resar - kan det bli bättre?

Som svartfolkspelare fick man akta sig ordentligt för gläntan där Kardiens riddare dominerade totalt! Men man hade ju sina resar å andra sidan...Ljuva minnen väcks. :gremsmirk:

Torbjörn