Nekromanti Vilket är ett favorit-rike i Game of Thrones?

Conan

انتفاضة
Arfert;n186565 said:
The Reach. Lite en doldis fast det är så stort.
Ganska töntigt ställe, men helt klart där man helst bott.

Inkognito

Swordsman
Highgarden verkar trivsamt. The reach alltså.

The Iron Islands är ju typ Göteborg, så det vore inget miljöombyte..

Mundo

Myrmidon
Nu blir det svårt för favoritrike låter lite sådär... Är det där jag helst velat bo? Vilka som styr där/vilken kultur som jag sympatiserar mest med... Bara klimatet?

Helst velat bo: Ingenstans. Jag vill inte besöka Westeros någonsin. Kul att få böldpest och bli mördad av någon jävla Sparv.
Styre/Kultur: I böckerna Dorne. Jag gillar Doran, jag gillar Arianne, jag gillar den Mooriska looken dessutom. Från tv-serien får det bli Iron Island, enda stället med direktdemokrati ju!
Klimat? Tssht, inte ens en utmaning ju. The Reach, såklart.

Cybot

Mest spelbar
Braavos faktiskt.

Sure, de har en kult av galna lönnmördare, men de har inget slaveri och till skillnad från de flesta ställen så är det Renässans och inte Senmedeltid.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Cybot;n186611 said:
Braavos faktiskt.

Sure, de har en kult av galna lönnmördare, men de har inget slaveri och till skillnad från de flesta ställen så är det Renässans och inte Senmedeltid.
Preliminärt är jag nog med på det här, faktiskt. Järnbanken imponerade på mig när den var med i serien, och överlag verkar stället på många sätt betydligt mindre fruktansvärt än precis alla andra ställen i den där skitvärlden.

Iron Islands kan jag inte ens förstå hur det är ett alternativ. Det är ju liksom stället där mängden machotrams och socialdarwinism tycks va vridits upp till elva. Bröliga pirater? No thanks.

Mundo

Myrmidon
krank;n186613 said:
Preliminärt är jag nog med på det här, faktiskt. Järnbanken imponerade på mig när den var med i serien, och överlag verkar stället på många sätt betydligt mindre fruktansvärt än precis alla andra ställen i den där skitvärlden.

Iron Islands kan jag inte ens förstå hur det är ett alternativ. Det är ju liksom stället där mängden machotrams och socialdarwinism tycks va vridits upp till elva. Bröliga pirater? No thanks.
Oväntat att du gillar banker mer än direktdemokrati! Tsk, tsk, tsk.

Lightshy

Hero
High Mountains of the North. Dit hittar ingen som inte bor där ens om de går vilse. Tuffa kvinnor och män bland bergsklanerna är de som huserar där. First Flints, Wulls m.m arvtagare till the First Men och tillber de gamla gudarna.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mundo;n186614 said:
Oväntat att du gillar banker mer än direktdemokrati! Tsk, tsk, tsk.
Man får väga olika för- och nackdelar mot varandra, och det är knappast så att jag tänker mig att bröliga pirater fattar speciellt bra beslut med sin direktdemokrati ändå. Om jag är omgiven av idioter spelar det ingen roll hur direkt min röst påverkar; idioterna lär vara fler och därmed påverka mer.

Plus då att behöva umgås med en massa bröliga pirater hela dagarna...

Conan

انتفاضة
The Vale verkar ganska behändigt och tryggt att bo i också.

da_bohz

Swordsman
The Summer Isles, eller möjligtvis The Arbor (i The Reach). Gott vin och varmt klimat :)

Mogger

Hipsteranka
The North. Är svag för vinter och päls. Eller så är det för att vår GoT-kampanj utspelades där. Eller för att jag har väldigt svårt att skilja de övriga åt. Ja, utom Dorne och Järnöarna då. Dorna var coolt innan det mesiga matriarkatet tog över och Järnöarna är lite som gothare; de försöker så mycket att det blir lite krystat.

Dilandau

Myrmidon
Asshai by the Shadow. Verkar vara ett spännande jäkla ställe. Jag vet inte vad en "masked shadow-binder" är för någon sorts person men jag vill hänga med en.

CapnZapp

Myrmidon
krank;n186613 said:

Piratorcher? Yes please!